2015-12-12, 02:47
Medlem
mau5s avatar
Tja!

Jag jobbar som Webbdesigner/Grafiker/IT-Tekniker/Front-end Utvecklare för ett företag och har jobbat här i 2 månader nu. Tänkte kolla med er som har erfarenhet och vet något om detta yrke. Har nämligen en lön på 20.000 ungefär. Utbildning har jag inte heller. Men jag har pysslat med grafik och liknande i drygt 8 år nu. Är även 20 år gammal.

Nu till frågan, vad tjänar en person med dessa uppgifter?
Citera
2015-12-12, 03:18
Medlem
Exaktes avatar
Svårt att säga när du kombinerar så många yrkestitlar i en. Vad är dina arbetsuppgifter?

Skillnaden mellan en webbdesigner som enbart sitter och pillar med HTML och CSS och en Frontend-utvecklare som är vass med Javascript och diverse ramverk kan vara betydlig.
Citera
2015-12-12, 04:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Enkelt svar. Beror på hur duktig du är. Just utbildning inom IT betyder inte ett skit om du nu inte vill typ bli projektledare. Är du bra är det från 30000 minst i månaden som gäller. Att få ynka 20000 med de uppgifter som säger och att du faktiskt är grym på det är att du jobbar för svältpengar.
Citera
2015-12-12, 12:39
Medlem
Var i landet jobbar du?

Det låter lågt, men samtidigt gör kombinationen av sysslor det sannolikt att du gör lite allt möjligt, och det är ju omöjligt att avgöra på vilken nivå du ska ligga.

Ett enkelt sätt att få reda på om du är gravt underbetald är att söka andra jobb och se om du får bättre erbjudanden...
Citera
2015-12-12, 15:57
Medlem
mau5s avatar
Tack för svaren. Ska försöka svara på allt

Jag skulle kalla mig själv jävligt duktig som webbdesigner (Photoshop, Illustrator, InDesign). Då jag har ett stort kundnät utanför jobbet också. Alla verkar digga mitt jobb jävligt mycket. Front-end utvecklare är jag väl sisådär på. HTML & CSS kan jag utan problem. Sedan är JavaScript lite svårare.

Sedan åker jag med kollegor ut till kunder för att hjälpa till med diverse IT-relaterade problem. Allt ifrån sätta upp AP's/Switchar/Routrar, till att koppla in projektorer/skärmar/etc.

Som sagt, ingen utbildning då jag har hållit på med datorer och design sedan jag var väldigt ung.

Bor i Stockholm också!
Citera
2015-12-12, 16:02
Medlem
Vad har du för anställning? Precis ny på jobbet?

Men såklart om du är duktig och är fast anställd så ska du ha mer i lön, det finns risk att du bara blir utnyttjad annars.

Samtidigt finns det stora olikheter mellan företagen. En del får det inte att bli lönsamt helt enkelt.

Isåfall byt företag för deras kundunderlag är för svagt för att ge dig en bra lön.
Citera
2015-12-12, 16:05
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Vad har du för anställning? Precis ny på jobbet?

Men såklart om du är duktig och är fast anställd så ska du ha mer i lön, det finns risk att du bara blir utnyttjad annars.

Samtidigt finns det stora olikheter mellan företagen. En del får det inte att bli lönsamt helt enkelt.

Isåfall byt företag för deras kundunderlag är för svagt för att ge dig en bra lön.
Provanställning. +2k ökning inom 6 månader.
Citera
2015-12-13, 16:36
Medlem
mau5s avatar
bump
Citera
2015-12-13, 17:32
Medlem
Tycker det låter rimligt med tanke på din ålder, att du saknar utbildning och att du inte kan javascript, PHP och något ramverk som AngularJS.

Enligt mig så är din lön rimlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in