Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-12, 06:42
Medlem
Pussykings avatar
Tycker det är mer intressant att han säger att han aldrig skulle ha sagt samma sak idag, eftersom läget är ett helt annat. Det är trots allt många som fortfarande vill ge oss dåligt samvete för att vi inte har tillräckligt öppna hjärtan. Som Kjell Bergkvist t ex.
Citera
2015-12-12, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Fredrik Reinfeldt har idag medverkat i en intervju hos Expressen. Han svarar bland annat på kritiken mot sitt "öppna era hjärtan"-tal i valrörelsen.

Reinfeldts svar är väldigt intressant, för det han säger visar exakt vad hans vurmande för massinvandringen går ut på. Hans agenda är precis vad de flesta av oss har befarat.

Där har vi det svart på vitt. Det är inte frågan om att människor och religioner blandas som en konsekvens av migration, utan det främsta syftet med migration är att människor och religioner ska blandas. Inte bör, utan ska.. Jag undrar vem som gett Reinfeldt ordern att detta ska ske, och vilket syfte denna människo- och religionsblandning har?

Kan vi utgå från att även Löfven och alla andra politiker i sjuklövern har exakt samma agenda? Att vi SKA blandas ut?
Ja det kan vi utgå från.
Reinfeldt, Löfven, Sahlin mfl har alla samma herre. De är alla bilderbergare, mer behöver inte sägas.
Citera
2015-12-12, 08:41
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerbullen
Vi har inte bara haft en psykopat som stadsminister, de byts ju ut på löpande band! "Nästa blir bättre, nästa är Sveriges räddning"

Tyvärr är det nog fler än stadsministerposten där det lurar folk som inte är riktigt friska i huvudet. Stollar berusade av sin egen makt. Riktigt vidrigt.

STATSMINISTER, människa! Du åsyftar väl den minister som ansvarade för STATEN, och inte staden?
Citera
2015-12-12, 08:45
Medlem
Problemet med hans resonemang är dock att folk med olika religioner inte blandas. Det är bara att plocka upp en historiebok eller se sig om i världen för att få detta bekräftat. Fast nu är ju Reinfeldt en obildad politiker så hans egna drömmar anser han väll stå över verkligheten.

Sen skulle man även kunna fråga honom hur blandat han tycker Sverige är idag? Invandrare bor i getton runt om i Sverige medans svenskarna bor i vita enklaver. Tycker han på allvar att han lyckades med sin sjuka politik? Tycker han verkligen att samhället har blivit bättre .. och mer nyfiket?
Senast redigerad av Grishka 2015-12-12 kl. 08:48.
Citera
2015-12-12, 08:49
Medlem
ZenoElias avatar
Varför måste de blandas här?
Kan inte Fredrik, Mona, Annie mfl (Arnstad, praktjakt och Nantale ska givetvis med) åka iväg och blanda in sig där?
Citera
2015-12-12, 08:57
Medlem
Han har inte helt fel. Jag tror också att det absolut bästa för mänskligheten är att alla länder går ihop och samarbetar, eventuellt utan gränser. Just den biten är inte en vänsteråsikt, eftersom jag verkligen inte är vänster.

Däremot är det bland det sämsta man kan göra Idag. Religioner ska inte blandas eftersom religioner inte bör finnas. Sen om ett sånt 'utopisamhälle' ens kan existera, måste förutsättningarna vara mer eller mindre lika för alla. Det funkar inte att forsla in massa fattiga, outbildade människor till rika välfärdssamhällen och säga "öppna era hjärtan".

Att blanda religioner är som att blanda mjölk och juice.
Citera
2015-12-12, 09:02
Medlem
Luftskallen har redan börjat skylla ifrån sig. "Det är andra som har ansvar nu".

Det är det här som är livsfarligast i svensk politik. Riksdagen och statsministerposten befolkas av personer som når upp till normalintelligens men inte över och i synnerhet inte har begåvningstäckning att uppbära rollen att förklara och utstaka samhällen på moralfilosofiska vägar, som denne mediokre banktjänsteman.
Han har ställt till med skada som inte går att överskatta.
Citera
2015-12-12, 09:02
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Problemet med hans resonemang är dock att folk med olika religioner inte blandas. Det är bara att plocka upp en historiebok eller se sig om i världen för att få detta bekräftat. Fast nu är ju Reinfeldt en obildad politiker så hans egna drömmar anser han väll stå över verkligheten.

(Det fetade)

Exakt! Ollonskallen är obildad och ytlig. Det har han gett prov på flera gånger. Han är samma sort som Henrik Schyffert (fast oändligt mycket tråkigare), född i bortre ändan av 60-talet och formad av 70-talets stenhårda indoktrinering av kulturmarxismen. Jag vet vilka barnprogram Reinfeldt såg på och jag vet också att de första sex åren av en människas liv, är de som för evigt präglar hennes personae. Slutet av 60-talet och början av 70-talet är ett mycket speciellt sociokulturell sammanhang att växa upp i i Sverige.

Jag minns med fasa Reinfeldts låtlista på sitt Sommar-program. Jag minns att jag tänkte "den här mannen är helt platt, utan djup, utan själ"...
Citera
2015-12-12, 09:04
Medlem
jamenvaddårås avatar
Reinfeld verkar leva i sin egen värld och tänker nog att om det kommer hit folk från Afghanistan och Pakistan tex, så kommer det snart öppna nya spännande restauranger med käk han inte testat förr, och det kommer gå folk på stan i intressanta folkdräkter från världens alla hörn, kul att kolla på.
Uppstår det bråk och om folk börjar hata varann så vaddå det fixar väl poliserna och så kan man stifta lite nya lagar att folk inte får tycka illa om utlänningar. Det är väl på den nivån.
Citera
2015-12-12, 09:06
Medlem
PainfulTruths avatar
Och detta medans till och med Merkel erkanner att mangkulturen ar ett totalt misslyckande....

Sverige som nation ar snart endast ett minne blott, det som en gang var Sverige tynar bort i en hissnande fart, det som ersatter Per Albins rika, valmaende, homogena folkhem, ar en soppa av folkslag som inte har for avsikt att dra sitt eget lass, en skyhog kriminalitet, en privatiserad sjukvard for de som har rad och en aldreomsorg som endast kan beskrivas som undermalig/obefintlig.

Men for all del, rosta ni pa sjuklovern, det har ju gatt bra hittils...
Citera
2015-12-12, 09:15
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
(Det fetade)

Exakt! Ollonskallen är obildad och ytlig. Det har han gett prov på flera gånger. Han är samma sort som Henrik Schyffert (fast oändligt mycket tråkigare), född i bortre ändan av 60-talet och formad av 70-talets stenhårda indoktrinering av kulturmarxismen. Jag vet vilka barnprogram Reinfeldt såg på och jag vet också att de första sex åren av en människas liv, är de som för evigt präglar hennes personae. Slutet av 60-talet och början av 70-talet är ett mycket speciellt sociokulturell sammanhang att växa upp i i Sverige.

Jag minns med fasa Reinfeldts låtlista på sitt Sommar-program. Jag minns att jag tänkte "den här mannen är helt platt, utan djup, utan själ"...

Nu blir jag nyfiken. Kommer du ihåg något från den låtlistan?
Citera
2015-12-12, 10:02
Medlem
Reinfeldt spelar ett farligt spel. Ty även om vi kan visa tolerans och nyfikenhet så finns det en grupp människor som har dödsstraff på just "tolerans och nyfikenhet".
Islam baseras på Guds exakta ord. De är icke toleranta. Tvärt om står det att de skall döda alla judar och ateister och erbjuda kristna att få leva som slavar under den högsta klassen, jihadisterna.
Nyfikenhet... Undrar hur många som stenats för att de var nyfikna. Fan Reinfeldt.
Kvinnor hålls inlåsta till de blir 9 år och kan giftas bort.

Anar att Reinfeldt menar sina ord ur ett globalt perspektiv. Han inser inte att islam med flyktingströmmen sprids till alla delar av världen pga hans amatör-diagnos. Låter som något en super kommunist som George Soros skulle predika. Islam kommer icke vara tolerant den dagen de är i majoritet. Nej, då har vi inbördeskrig på islams villkor. Inte undra på att Lars Ohly och Sjöstedt saknar Reinfeldt. Reinfeldt var en lättlurad liten pojke som tyckte svensken var ett sovande folk, fick delta i Bilderberggruppen och helt enkelt trodde deras globalisering var lösningen.

Reinfeldt har kastat oss in i krig. Han förstår det inte bara. Mångkultur funkar om islam lämnas utanför. Islam är en totalitär ideologi som strävar efter världsherravälde. Och i deras skrifter är svärdet en acceptabel lösning. Jag ber dig Reinfeldt. Läs Koranen och förstå den. Ingen kristen, buddist eller hindu som skrev en liknande text skulle accepteras. De skulle fängslas för anstiftan till folkmord, anstiftan till terrorbrott och en hel massa år bakom galler. Islam är galna. Islam har några fredliga rader men resten... Läs boken och håll sedan en presskonferens där du ändrar inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in