2015-12-12, 01:45
Medlem
Rickuzs avatar
Fredrik Reinfeldt har idag medverkat i en intervju hos Expressen. Han svarar bland annat på kritiken mot sitt "öppna era hjärtan"-tal i valrörelsen.

Reinfeldts svar är väldigt intressant, för det han säger visar exakt vad hans vurmande för massinvandringen går ut på. Hans agenda är precis vad de flesta av oss har befarat.

Citat:
Reinfeldt:

Jag har resonerat så att det är ett tal som jag höll där och då, baserat på vad vi då fick reda på. Det var ett sätt att berätta för svenska folket att jag, min regering och mitt parti visste detta och förberedde Sverige för hur vi kunde göra något åt det.

– Det kan man inte översätta ett drygt år senare till den situation som nu är. Det är andra som har tagit över och som nu har ansvar efter mig. Det jag dock vill fortsätta vara verksam för är en öppen värld, en värld som tror på att människor och religioner ska blandas, och som tror att det i den blandningen uppstår de bästa och mest utvecklade samhällen, där vi känner tolerans, respekt och nyfikenhet inför varandra.

http://www.expressen.se/nyheter/svar...hjartan-talet/

Där har vi det svart på vitt. Det är inte frågan om att människor och religioner blandas som en konsekvens av migration, utan det främsta syftet med migration är att människor och religioner ska blandas. Inte bör, utan ska.. Jag undrar vem som gett Reinfeldt ordern att detta ska ske, och vilket syfte denna människo- och religionsblandning har?

Kan vi utgå från att även Löfven och alla andra politiker i sjuklövern har exakt samma agenda? Att vi SKA blandas ut?
Senast redigerad av Rickuz 2015-12-12 kl. 02:16.
Citera
2015-12-12, 01:52
Medlem
Rätta mig gärna, men när kulturer och religion trängs ihop i ett land så slutar det alltid i folkmord eller tung kriminalitet? Historien har bevisat det ganska bra.
Citera
2015-12-12, 01:55
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Rätta mig gärna, men när kulturer och religion trängs ihop i ett land så slutar det alltid i folkmord eller tung kriminalitet? Historien har bevisat det ganska bra.
Du har helt rätt.

Reinfeldt påstår (ljuger) att i blandningen uppstår de bästa och mest utvecklade samhällen, där vi känner tolerans, respekt och nyfikenhet inför varandra, men självklart är det ju helt tvärtom! Att blanda människor från olika kulturer och religioner skapar enbart motsättningar, och tar död på den folkliga sammanhållningen. Människor litar inte på varandra, och konfrontationer, kulturkrockar och religiöst hat blir ett faktum. Ett otryggt och segregerat samhälle växer fram.

Situationen i Sveriges (och Europas) storstäder är ett skrikande exempel på detta.

Herrejösses. Jag undrar hur många som faktiskt reagerade på hans svar i intervjun, och hur många som bara tänkte "men vad gulligt och fint sagt!"
Senast redigerad av Rickuz 2015-12-12 kl. 02:01.
Citera
2015-12-12, 01:59
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:

Du har rätt... tyvärr...

Reinfeldt är en politiker som har fel... har du någonsin hörttalas om något liknande?
Citera
2015-12-12, 02:04
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:

Yepp.
Jag vet inte om du åkte i Stockholms tunnelbana för någon månad sedan, där något museum körde en reklam om hur sprudlande fantastiskt den mångkulturella handelsstaden i Indokina var för 1500år sedan el.dyl. "Kom och se, berika dig!", löd parollen.
Det roliga är ju att den skiten är ju som bortblåst idag, och där finns idag tydliga etniska grupperingar i väl indelta länder. Inte speciellt förtroendeingivande för mångkultursvurmaren.
Citera
2015-12-12, 02:05
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Du har rätt... tyvärr...

Reinfeldt är en politiker som har fel... har du någonsin hörttalas om något liknande?
Det är skillnad på att ha fel och att medvetet ljuga. Reinfeldt är ingen naiv lågbegåvad nolla, och han vet exakt vad massinvandringen till Sverige innebär.

Att krossa välfärden och den den folkliga sammanhållningen är prio 1 för både honom och majoriteten av övriga politiker i sjuklövern.
Senast redigerad av Rickuz 2015-12-12 kl. 02:18.
Citera
2015-12-12, 02:16
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Det är skillnad på att ha fel och att medvetet ljuga. Reinfeldt är ingen naiv lågbegåvad nolla, och han vet exakt vad massinvandringen till Sverige innerbär.

Att krossa välfärden och den den folkliga sammanhållningen är prio 1 för både honom och majoriteten av övriga politiker i sjuklövern.

Ah ser du... där tar du fel...

Han växte upp i en "höger" familj, men generna lyckades producera en vänster son... men detta kom aldrig up till "ytan" tills för c:a 9 år sedan...

Han har aldrig haft en "plan"... hans idé är som de flesta som är vänster att alla skall leva ihop och vara lyckliga... utan gränser...

Det finns ingen som vill krossa Sverige, inte ens mr Reinfeldt... Han tänkte dock väldigt annorlunda (för en "höger" politiker) och tyvärr väldigt fel...

Detta är bara att glömma och leva vidare och göra det bästa av situationen...
Tyvärr är det sjukt många som inte kan tänka själva utan helt enkelt "follow the leader", och Reinfeldt måste tömmas och glömmas... fort...
Citera
2015-12-12, 02:46
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Det är skillnad på att ha fel och att medvetet ljuga. Reinfeldt är ingen naiv lågbegåvad nolla, och han vet exakt vad massinvandringen till Sverige innebär.
Här gäller nog Hanlons raklbad, "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.".

Reinfeldt har en simpel civilekonom-examen och har därmed egentligen ingen nationalekomisk bakgrund att luta sig mot. Dessutom såg han till att omge sig med ja-sägare och tålde inte kritik, lägg där till att media självmant vägrat utföra sitt uppdrag att granska. Då har du en coctail i vilken en sån som Reinfeldt kan få för sig att blanda religion är bra trots otal studier där det grundligt motbevisats.
Citera
2015-12-12, 02:49
Medlem
Det var ju blandat från början. Men folk tyckte olika o man började umgås med folk som tyckte som en själv. Då ritade man gränser o sa att du får leka därborta så leker jag här.

Gränser är naturligt o har vuxit fram under hundratals, ja tusentals år. Att sedan komma o föröka blanda in folk som inte alls har samma värderingar som oss kommer att sluta i krig.
Citera
2015-12-12, 03:31
Medlem
Tänk att vi haft en psykopat som stadsmininster. Han kan ju inte backa naturligtvis, han är i största mån ansvarig för folkutbytet. Han har bidragit till att svenskarna snart blir minoritet i sitt eget land.

När det blir för jobbigt köper han en bostad nere i Europa med färre etniciteter i ett lugnt område. Alltså för barnens och barnbarnens skull.

Han är oantastbar med sin ställning och sina pengar men mitt hat till denna person skall jag överföra till kommande generationer.
Senast redigerad av Lagring 2015-12-12 kl. 03:40.
Citera
2015-12-12, 03:31
Medlem
Halloween2s avatar
Helt sinnes sjukt att någon vill att folk som inte bryr sig ett skvatt om religion ska blandas med folk som lever för det. Religion är en sjukdom ovs vilken det än är.
Citera
2015-12-12, 04:11
Medlem
Ferhs avatar
Ungefär som de där fina korstågen då där kristna och muslimer av alla samhällsklasser blandades med varandra. Men jo han har ju rätt på sätt och vis, islam borde blandas upp med västerländsk kultur så att muslimer slutar använda slöja och slutar försöka konvertera andra till islam med hot om våld, och slutar med terrorism och ja allt annat sånt. Finns däremot ingen anledning alls att blanda upp svensk kultur med deras skräpkultur, och om Renfält tycker det är en bra idé så är han hjärndöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in