2015-12-11, 23:42
Medlem
Hade en blue screen of death plötsligt när jag arbetade på min dator med windows 7. Efter det så beter sig vissa mappar konstigt. Har en mapp som plötsligt är tom i utforskaren, men när jag tittar i den från ett program så är alla filer kvar. Tvärtom är det en mapp som är opåverkad i utforskaren men som är tom när man ska nå den från ett program. Är det något jag bör göra för att åtgärda detta?
Citera
2015-12-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Hade en blue screen of death plötsligt när jag arbetade på min dator med windows 7. Efter det så beter sig vissa mappar konstigt. Har en mapp som plötsligt är tom i utforskaren, men när jag tittar i den från ett program så är alla filer kvar. Tvärtom är det en mapp som är opåverkad i utforskaren men som är tom när man ska nå den från ett program. Är det något jag bör göra för att åtgärda detta?

Detta kanske löser ditt problem?
Citera
2015-12-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ccrots
Detta kanske löser ditt problem?

Tyvärr ingen skillnad. Kan det ha skett någon skada på hårddisken? Har haft så många hårddiskar genom åren som bara dött så blir lite orolig.
Citera
2015-12-11, 23:55
Medlem
Citat:
Tyvärr ingen skillnad. Kan det ha skett någon skada på hårddisken? Har haft så många hårddiskar genom åren som bara dött så blir lite orolig.

Må hända, har själv haft ett par burkar som slocknat efter en Bluescreen

Har du ingen extern hårddisk liggandes som du kan testa byta? Kan även vara fel på ram, har du nummer på Bluescreen?

Alt, har du fler ramminnen i datorn, börja med att ha en insatt medans du provar dig fram.

Hur ofta har du fått Bluescreen på nuvarande burk?
Citera
2015-12-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ccrots
Må hända, har själv haft ett par burkar som slocknat efter en Bluescreen

Har du ingen extern hårddisk liggandes som du kan testa byta? Kan även vara fel på ram, har du nummer på Bluescreen?

Alt, har du fler ramminnen i datorn, börja med att ha en insatt medans du provar dig fram.

Hur ofta har du fått Bluescreen på nuvarande burk?

Jag är nog lite korkad, men hur menar du att byta med extern hårddisk? Tänkte inte på nummer på bluescreen tyvärr men det kanske man alltid bör anteckna?

I våras så fick jag bluescreen i princip dagligen en period och datorn gick i snigelfart.Då körde jag stora filer i photoshop och hade endast 4 gig ram. Hade problem med screen cutting (eller vad det nu heter) när jag streamade film och läste något om att windows classic-temat kan medföra sådana problem. Testade både att byta till aero samt att ta ur mitt nuvarande graffikkort och sätta in ett från en gammal burk. Efter det flöt allting på galant. Sedermera satte jag in även 4 gig extra ram.
Citera
2015-12-12, 00:17
Medlem
Citat:
Jag är nog lite korkad, men hur menar du att byta med extern hårddisk? Tänkte inte på nummer på bluescreen tyvärr men det kanske man alltid bör anteckna?

I våras så fick jag bluescreen i princip dagligen en period och datorn gick i snigelfart.Då körde jag stora filer i photoshop och hade endast 4 gig ram. Hade problem med screen cutting (eller vad det nu heter) när jag streamade film och läste något om att windows classic-temat kan medföra sådana problem. Testade både att byta till aero samt att ta ur mitt nuvarande graffikkort och sätta in ett från en gammal burk. Efter det flöt allting på galant. Sedermera satte jag in även 4 gig extra ram.

Mitt fel. Vet inte hur du fixar filerna tillbaka, sorry.

Har du en liggande hårddisk så testa byt ut den mot din nuvarande.
Alternativt, får du bluescreen igen, testa koppla bort ram minne och kör endast med ett, får du inget fel - koppla in ett till. Får du bluescreen igen? Koppla bort den du senast lade till, får du inget error? Svaret där.

Bluescreen nummer kan ge beskrivning på självaste problemet, som en seriekod. Vart att anteckna. Brukar oftast räcka med att googla koden som ges

Skrotade själv en hyffsat bra dator efter bluescreen för något år sedan, visade sig vara fel på hårddisken 3 år efter jag testade igen

Vad har du för grafikkort? Kolla om uppdateringar finns tillgängliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in