• 3
  • 4
2018-05-24, 11:45
Medlem
Nu var det ett tag sen du startade tråden.
Jag undrar helt enkelt hur det gick? Gick du färdigt den kompletterande utbildningen
och jobbar du idag som lärare?

Jag innehar en Civilingenjörsexamen inom väg- och vatten.
Räknar man mina kurser som är "rena matematikkurser" så kommer jag tyvärr endast upp i 35hp;
Endimensionell och flerdimensionell analys, linjär algebra och matematiskt statistik.

Men som civilingenjör kan jag tycka att jag bör ha tillräckliga kunskaper i matematik, teknik och fysik.
Speciellt fysik för min del då min utbildning mer eller mindre endast handlade om byggmekanik.

Hur gick du tillväga? Räckte ditt resultatintyg eller behövde du komplettera med någon mer information?
Behöver man bara ansöka och skicka in sitt resultatintyg så granskar de?
Eller behöver jag ett utlåtande från lärosätet som intyger ämneskunskaperna?

Hur många dagar av utbildningen var du tvungen att vara ledig från ditt dåvarande jobb?
Hoppas du kan svara på mina frågor eller en del i alla fall.

Tack på förhand!
Citera
2018-06-16, 18:58
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kwanbanan
Nu var det ett tag sen du startade tråden.
Jag undrar helt enkelt hur det gick? Gick du färdigt den kompletterande utbildningen
och jobbar du idag som lärare?

Jag innehar en Civilingenjörsexamen inom väg- och vatten.
Räknar man mina kurser som är "rena matematikkurser" så kommer jag tyvärr endast upp i 35hp;
Endimensionell och flerdimensionell analys, linjär algebra och matematiskt statistik.

Men som civilingenjör kan jag tycka att jag bör ha tillräckliga kunskaper i matematik, teknik och fysik.
Speciellt fysik för min del då min utbildning mer eller mindre endast handlade om byggmekanik.

Hur gick du tillväga? Räckte ditt resultatintyg eller behövde du komplettera med någon mer information?
Behöver man bara ansöka och skicka in sitt resultatintyg så granskar de?
Eller behöver jag ett utlåtande från lärosätet som intyger ämneskunskaperna?

Hur många dagar av utbildningen var du tvungen att vara ledig från ditt dåvarande jobb?
Hoppas du kan svara på mina frågor eller en del i alla fall.

Tack på förhand!

För att undervisa på högstadiet så behövs det 45 hp i matematik. Det du skulle kunna göra är att läsa till 10hp matematik sedan läsa KPU.
Citera
2018-06-17, 20:43
Medlem
Flabbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
För att undervisa på högstadiet så behövs det 45 hp i matematik. Det du skulle kunna göra är att läsa till 10hp matematik sedan läsa KPU.
Från väg och vatten har han garanterat 90 poäng i teknik vilket räcker till att bli antagen till KPU.
Läs in matten under tiden. Det finns alltid lite distanskurser vid mindre högskolor.
Citera
2018-06-21, 22:40
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbs
Från väg och vatten har han garanterat 90 poäng i teknik vilket räcker till att bli antagen till KPU.
Läs in matten under tiden. Det finns alltid lite distanskurser vid mindre högskolor.

Lite nyfiken, måste man inte läsa in den kompletterande matten i samråd med programansvarig? Är det bara att läsa random mattekurser tills 90 Hp-kravet nåtts?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in