Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-07, 21:53
Medlem
God morgon alla barn består av tre timslånga avsnitt som sänds måndagar i SVT1 kl. 20.00 med start 7 november.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=41150&lid=puff_481183&lpos=lasMer

Såg bara delar av avsnittet men ska se om den sänds i repris. Serien verkar lovande, nån som tycker nånting om den, Bra/dåligt?
Citera
2005-11-07, 21:56
Medlem
Monikas avatar
jag blev besviken måste jag säga. Tycker inte om när miljön stajlas för mycket. Man vill att det ska kännas naturligt, men det kändes konstlat. Som teater, fast med mindre spännvidd i skådespeleriet. Rätt platt. Lyckades inte fängslas av handlingen. Kommer inte grina om jag missar nästa vecka.
Citera
2005-11-08, 12:01
Medlem
vinbras avatar
Värdelös prettodynga.
Som att serieskaparna försökte vara Lynch, Roy Andersson, Kubrick och jag vet inte vad på en och samma gång, men det blev bara amatörmässigt dravel. Trist för Cecilia Frode som var alldeles utmärkt till ingen nytta.
Citera
2005-11-21, 21:07
Medlem
Kajsabajsas avatar
Jag såg det för första gången idag och tyckte om det. Lite pretto kanske, men mystiskt och spännande ändå.

Men jag funderar på en annan grej; hur har de gjort för att få det att se så "dimmigt" ut? Tror inte att de bara dragit ner färgerna, det måste vara ett filter eller nåt..? Nån som vet?
Citera
2005-11-21, 21:13
Medlem
Jag tyckte att det var rätt skönt. Lite halvskum humor sådär. Men visst det kommer ju inte upp i samma klass som Roy Andersson, Kubrick eller Lynch men sevärt!
Citera
2005-11-22, 04:08
Medlem
wonderlands avatar
Tyckte också om det, även om det blev lite pannkaka när dom blandade olika stilar på en och samma gång. Men hellre att pengar läggs på halvlyckade dramaserier än på nåt dokusåpa-dravel.
Citera
2005-11-22, 09:30
Medlem
aj1976s avatar
De första två avsnitten gillade jag. Det sista blev bara för mycket. Ungefär som när Twin Peaks sista avsnitt sändes...
Citera
2005-11-22, 12:15
Medlem
Ralphies avatar
Jag tycker det var en helskön serie. Det gör mig ingenting om det är lite pretto. Det bästa är helt klart karaktärerna. Det kändes som om det var svårt att få grepp om dem, den knäppa lärarinnan som kanske inte är så knäpp trots allt, den korkade bimbofrisörskan som inte är så dum ändå etc. Jag tycker det är roligt när man upptäcker själv hur fördomsfull man kan vara

Hur som helst tycker jag den är sevärd. Se den!
Citera
2005-11-23, 19:18
Bannlyst
Jag tittar typ aldrig på svenska drama serier! Dom är alltid så dåliga, därför blev jag överaskad när jag såg hur rolig denna var. Brillianta scener, bra tempo och härliga skådespelare. Det dåliga var scenografin. Den regissören kommer nog gå långt!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in