2015-12-11, 13:55
Medlem
Var på ICA nyss och ville hitta ljusblå pastafärg som enligt receptet ger en fin färg till pepparkakshuset (se taket på länk om ni vill).

http://cheesecakedream.blogspot.se/2...arkakshus.html

På ICA fanns det bara blå. Kan man färga den ljus på något sätt eller har ni något tips på hur jag ska hitta ljusblå pastafärg?
Citera
2015-12-11, 14:00
Medlem
SkepticalHippos avatar
Ju mindre karamellfärg du tar desto ljusare blir det. Du kan även späda den med vatten för att göra den ljusare.

Annars har Panduro mycket bakgrejer. Där kan du nog både hitta färg samt färdig pasta i babyblå färg.
Citera
2015-12-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Ju mindre karamellfärg du tar desto ljusare blir det. Du kan även späda den med vatten för att göra den ljusare.

Annars har Panduro mycket bakgrejer. Där kan du nog både hitta färg samt färdig pasta i babyblå färg.

Ja, jag tänkte också på det. När jag sett vänner göra så har det blivit så stark blå och det ser så äckligt ut. Men nu hade jag röd hemma och det blev ju väldigt ljusråsa om man bara tog en droppe. Fick bli det. Tänkte att det ändå inte blir den blåa färgen som jag vill ha om jag köper blått. Men kanske går jag upp till affären och gör ett nytt hus senare för att se hur blått blir.
Citera
2015-12-19, 19:34
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo

Den himmelsblåa färgen från Panduro i baksektionen är mycket fin, men den blir väldigt skarpt blå, någon ljusare babyblå vet jag inte var man får tag i :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in