2015-12-11, 08:45
Medlem
simonahs avatar
För drygt en vecka sedan köpte och installerades en Miele G 4911 SCU i vårt kök. När jag läser om denna diskmaskinen ska den tydligen ha något som kallas för ComfortClose vilket innebär att luckan ska stanna i det läget man släpper den. Det är dock något med vår diskmaskin som inte stämmer. Släpper man luckan, var man än släpper den, flyger luckan upp slår igen.

När jag tittar i manualen som följde med hittar jag inte hur man justerar detta. Någon som har en lösning?
Citera
2015-12-11, 08:47
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
För drygt en vecka sedan köpte och installerades en Miele G 4911 SCU i vårt kök. När jag läser om denna diskmaskinen ska den tydligen ha något som kallas för ComfortClose vilket innebär att luckan ska stanna i det läget man släpper den. Det är dock något med vår diskmaskin som inte stämmer. Släpper man luckan, var man än släpper den, flyger luckan upp slår igen.

När jag tittar i manualen som följde med hittar jag inte hur man justerar detta. Någon som har en lösning?
Jag tror Miele har en lösning:

http://www.miele.se/konsument/kundservice-21.htm
Citera
2015-12-11, 09:41
Bannlyst
Comfort Close betyder att maskinen stänger luckan åt dig - allt du behöver göra är att släppa den
Seriöst ring kundservice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in