2015-12-11, 03:19
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Vad kostar i snitt en gadd som strcker sig frn axeln till:

* Halva biceps
* Armbgen

Pratar rtt generellt. Har i mnga r viljat gadda mig. Men ej hittat ngot motiv. D jag viljat ha ngon tanke/betydelse bakom det hela. Men numera s r det inte lika noga....behver inte vara ngot filosofiskt liksom.

Gillar Japanska motiv. Gillar dock ej frg....eller fr mkt frg/fr starka frger. Som ju dessa har.
Men borde vl g tona ner nyanserna.

Iaf....till frgan. Gller heltckande, axeln, mjligen ngot som strcker sig en bit in p brstet.
Sen halva eller hela verarmen.

Trffa nmligen en snubbe i somras....frgade vad han cashat. Va visserligen helarm, men han sa 20K... Men det va gjort i STHLM....helt okunnig, om priserna skiljer sig mellan orter? Men gissar mer p vilken tattuerare det r?

Kan man komma loss med ngot liknande fr ~5k?
Gr ju kra halv verarm och fylla p senare....

Mvh - 5.G.D.
Citera
2015-12-11, 04:06
Medlem
Motor_666s avatar
En vanlig taxa r 1000:- i timmen.
Citera
2015-12-11, 09:21
Medlem
Som tidigare skrev dom brukar ta i timman s det beror p hur snabb tatueran r
Citera
2015-12-12, 07:47
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Okey...ja man vill ju ej ha en express gadd med dlig kvalit. Fr vl frga ngon seris studio vad en halv/hel veram kostar ca.....sjlvklart beror det p motiv. Tribals vs Koi-fisk m.m. osv lr ju skilja rtt mkt.

Men vem f*n kr tribals numera? Va ju typ illa redan fr 5 r sen....IMO.
Citera
2015-12-13, 18:22
Medlem
Vldigt svrt att sga vad just din tatuering kommer att kosta.
Som andra sger brukar man sga standard 1000kr/timmen.
Men den jag gr hos tar betalt per motiv. Jag gr helt sonika in till han, sger vad jag vill ha och hur stort. S ger han mig ett uppskattnings pris p vad det kan tnkas kosta.

Sen r det jtte svrt att nmna ett pris p just din planerade tatuering. Jag satt ca 3.5 timma nr jag gjorde min halva verarm. Men jag har en polare som har nstan exakt lika stor tatuering p samma stlle, men han satt i ver 5 timmar. Och d blir ju priset annat. S bsta vore nog att du gr in p en studio och frgar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in