Citat:
Jag vet inte hur jag ska göra annars, eftersom det faktiskt bara är människor som tänker som jag som är ärliga.
Alla som skriver dagligen på vårt antinatalistforum har nästan precis samma syn som jag vad gäller både antinatalism (förstås), på arbete och på att bli gammal. En av dem är som sagt bokstavligt talat en av de intelligentaste på hela jorden. Av >8 miljarder är det bara ungefär 80000 som är intelligentare...
Alla som skriver dagligen på vårt antinatalistforum har nästan precis samma syn som jag vad gäller både antinatalism (förstås), på arbete och på att bli gammal. En av dem är som sagt bokstavligt talat en av de intelligentaste på hela jorden. Av >8 miljarder är det bara ungefär 80000 som är intelligentare...
Det är möjligt att du är ärlig med att du beskriver hur du uppfattar världen.
Men det innebär inte att din beskrivning är allmängiltig.
Jag är också ärlig, inte minst här där ett eventuellt filter på mina åsikter är helt verkningslöst då jag är anonym.
Ärlighet är inte samma sak som att ha rätt, ditt problem är fortfarande att du beskriver en världsbild som inte delas av en stor majoritet av mänskligheten.
Ditt exempel på att ni är överens på ett antinatalist forum är ju inte heller ett bevis värt någonting.
Det finns forum där alla är helt överens om att jorden är platt men det innebär inte att den är platt.
Inte heller intelligens är något vaccin mot dåliga idéer.
Kurt Gödel, med exceptionellt hög IQ var han övertygad om att han skulle bli förgiftad, han åt endast mat tillagad av sin fru och när hon blev sjuk svalt han ihjäl.
Finns gott om andra exempel, det finns en del som tyder på att hög intelligens t.o.m. innebär en risk att fastna i vanföreställningar. Man är bättre på att rättfärdiga sina vanföreställningar istället för att ifrågasätta dem.