2015-12-10, 19:01
Medlem
Länk: https://www.facebook.com/alliansenat...type=3&theater

Metro har försökt sig på en PK-satsning där människor som avviker från normen ska berätta om när dom blivit behandlade sämre på grund av sitt utseende.
En tjej säger då att "hennes vän och partiordförande" kommit in när hon slickade valkuvert och sa:
- Det är ett jävla negergöra det där.

Metro ställer alltså inte några följdfrågor, men tjej förefaller ha varit politiskt aktiv inom Socialdemokraterna. Så följdfrågor skulle onekligen vara befogat.
Vem yttrade orden?
Är vännen och partiordföranden samma person eller olika personer?
Vem är partiordföranden som åsyftas?

VARFÖR FINNER INTE METRO DETTA RELEVANT?
Man har ju bevisligen valt att tro på hennes utlåtande eftersom videon publicerats.
Citera
2015-12-10, 19:08
Medlem
Ja, en följdfråga vore på som plats
Citera
2015-12-10, 19:33
Medlem
Hittepåhistoria, igen! Ingen slickar igen en massa kuvert. Om det mot all förmodan inte skulle göras maskinellt så skulle man använda sig av "dutt" avsedd för ändamålet alt. en trasa. Om nu arbetet ändock görs manuellt undrar jag verkligen om inte självhäftande kuvert skulle köpts in?
Citera
2015-12-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Hittepåhistoria, igen! Ingen slickar igen en massa kuvert. Om det mot all förmodan inte skulle göras maskinellt så skulle man använda sig av "dutt" avsedd för ändamålet alt. en trasa. Om nu arbetet ändock görs manuellt undrar jag verkligen om inte självhäftande kuvert skulle köpts in?

Ja, alltså hon säger ju faktiskt att det rör sig om Göran Persson, Håkan Juholt, Mona Sahlin eller Stefan Löfven. Om hon inte är typ skitgammal.
Håkan Juholt kan nog avfärdas då han inte varit partiordförande under ett val.
Citera
2015-12-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull

Mycket bra reflektion. Finns det överhuvudtaget slicklims-kuvert i dag? Sist jag såg sådana i ett sammanhang där det förekom större antal var på den tiden det fortfarande skyltades om "negerbollar" på kondis.
Citera
2015-12-11, 12:57
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Ja, alltså hon säger ju faktiskt att det rör sig om Göran Persson, Håkan Juholt, Mona Sahlin eller Stefan Löfven. Om hon inte är typ skitgammal.
Håkan Juholt kan nog avfärdas då han inte varit partiordförande under ett val.
Nja, är man skitgammal om man slickade kuvert i samband med valet -94 menar du? Det är ju en fråga om perspektiv i så fall och säger en del om din egen ungdom.
Citera
2015-12-11, 13:07
Medlem
FittJannes avatar
Att förvänta sig kvalitativ journalistik från toalettrullen Metro är som att förvänta sig hitta ädelstenar i gödsel. Lönlöst.
Metro plockar alltid russinen ur kakan för att få till sin hemmasnickrade lågbudgetpropaganda.
Bättre att inte förhålla sig överhuvudtaget till agendasättande vänsterblaskor.
Citera
2015-12-11, 13:10
Medlem
Om det nu är sant, vilket jag betvivlar, så ligger nog G.P närmast till. Vad jag har förstått så kunde han nog, obetänkt?, vräka ur sig både det ena och det andra.

- Vilken djävla Margot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in