• 1
  • 2
2015-12-09, 21:52
Medlem
Hej,

Köpte igår en ny TV, en Philips, på Elgiganten. Pratade lite med dom på Elgiganten eftersom jag inte förstod så mycket själv, om appar och sådant. Fick reda på att min TV iallafall stödjer Netflix, men då jag även har viaplay så tänkte jag att jag då skulle kunna logga in på det via internet istället.

Idag plockade jag upp TVn, går in på viaplay och ska logga in, men där tar det stopp. Allt på sidan går att klicka på utan just Logga in-knappen. Himla trist. Är det något som är fel eller ska det helt enkelt vara så? Någon som vet?
Citera
2015-12-09, 21:58
Medlem
Kanske en dum fråga, men har du anslutit tv:n till din wifi?
Citera
2015-12-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Kanske en dum fråga, men har du anslutit tv:n till din wifi?

Ja, det har jag gjort. Jag har redan varit inne och kikat på Netflix tex. och det funkar utan problem.
Citera
2015-12-09, 22:03
Medlem
DyslexiKungens avatar
Köp en Google Chromecast 2 case closed
Citera
2015-12-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Köp en Google Chromecast 2 case closed
Har funderat på det. Men viaplay ska alltså inte funka att gå in på, så det är inget fel på tvn?
Testade precis om man kunde klicka på logga in inne på tv4play.se och det gick utan några problem.
Citera
2015-12-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelicagustavsson
Har funderat på det. Men viaplay ska alltså inte funka att gå in på, så det är inget fel på tvn?
Testade precis om man kunde klicka på logga in inne på tv4play.se och det gick utan några problem.

Det bästa är väl att du uppsöker butiken du köpte tv:n i och fråga där. Vad är det för mening med att ha en app i tv:n som inte funkar kan man ju undra.
Citera
2015-12-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det bästa är väl att du uppsöker butiken du köpte tv:n i och fråga där. Vad är det för mening med att ha en app i tv:n som inte funkar kan man ju undra.

Det är som sagt ingen app, utan det är genom internet. Därför tycker jag att det borde funka likadant som det gör när jag går in via datorn.
Citera
2015-12-09, 22:20
Medlem
Citat:
Det är som sagt ingen app, utan det är genom internet. Därför tycker jag att det borde funka likadant som det gör när jag går in via datorn.

Ok, jag läste ditt startinlägg lite slarvigt. Men jag tycker ändå att du kan fråga tv-säljaren varför det inte funkar. Lycka till!
Citera
2015-12-09, 22:24
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:

Tvn kanske inte stöder Viaplay? Då är ju en Chromecast lösningen, jag kör Viaplay via Chronecast och det funkar bra
Citera
2015-12-09, 22:27
Medlem
epost72s avatar
Nu är det ju en popupruta för inloggning.
vet inte om det är java eller något som TV:n inte stödjer

Testa denna länk https://www.tv4play.se/session/new?https=&secure=true
den samma som man får om man högerklickar på logga in och väljer öppna i ny flik
Citera
2015-12-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Tvn kanske inte stöder Viaplay? Då är ju en Chromecast lösningen, jag kör Viaplay via Chronecast och det funkar bra

Jag får prata med dom. Trodde ändå att man kunde logga in på vad som helst genom internet. Att det inte skulle gå att ladda ner som app visste jag.
Citera
2015-12-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nu är det ju en popupruta för inloggning.
vet inte om det är java eller något som TV:n inte stödjer

Testa denna länk https://www.tv4play.se/session/new?https=&secure=true
den samma som man får om man högerklickar på logga in och väljer öppna i ny flik

Fast på tv4play kommer jag fram till inloggningen. Det är på viaplay det inte ens går att klicka på logga in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in