• 1
  • 2
2015-12-09, 21:39
Medlem
BroderKushs avatar
Goddag.

Stötte på SMBs hemsida och såg att de hade mycket trevliga bok titlar och materiell de försöker locka in dig i bokklubben med. Det som fick mig att verkligen vilja signa upp mig är att de nästan skänker bort en "Olles brorsa" samt försvarsmaktens persedelpåse som jag saknar om man går med. Även hört att deras tidning ska vara ganska underhållande.

Någon som har erfarenhet av deras produkter samt om SMB? Vill inte få hem en låda skräp och sedan blev fakturerad 900;- i "administrativa avgifter".
Citera
2015-12-09, 21:59
Medlem
Cykeltutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderKush
Goddag.

Stötte på SMBs hemsida och såg att de hade mycket trevliga bok titlar och materiell de försöker locka in dig i bokklubben med. Det som fick mig att verkligen vilja signa upp mig är att de nästan skänker bort en "Olles brorsa" samt försvarsmaktens persedelpåse som jag saknar om man går med. Även hört att deras tidning ska vara ganska underhållande.

Någon som har erfarenhet av deras produkter samt om SMB? Vill inte få hem en låda skräp och sedan blev fakturerad 900;- i "administrativa avgifter".
Jag fick hem den blaskan i några års tid, det var ingen fara så länge man kom ihåg att aktivt avbeställa månadens bok. Jag tröttnade på att det mesta tycktes handla antingen om finska vinterkriget eller hitler, det blev lite tröttsamt. Sen efter en tid märkte jag att böckerna inte var speciellt billiga (i något fall dyrare än i lokala bokhandeln) , detta i samband med att jag missade att avbeställa månadens bok två gånger i rad och därmed fick ännu mer böcker om Finland.

Trevlig tidning, men jag tröttnade. Skulle inte kalla det bluff&båg-företag men gillar inte upplägget när man måste avbeställa.
Citera
2015-12-09, 22:42
Medlem
30Lugers avatar
Jag är med men ser det mest som en kul grej. Använder endast den elektroniska versionen av deras tidning där det är lätt att avbeställa. Har köpt lite ficklampor och kalsonger som jag är grymt nöjd med och ett par intressanta böcker. Värt att vara med men du måste vara selektiv, annars blir det inget bra.
Citera
2015-12-10, 01:12
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykeltuta
Jag fick hem den blaskan i några års tid, det var ingen fara så länge man kom ihåg att aktivt avbeställa månadens bok. Jag tröttnade på att det mesta tycktes handla antingen om finska vinterkriget eller hitler, det blev lite tröttsamt. Sen efter en tid märkte jag att böckerna inte var speciellt billiga (i något fall dyrare än i lokala bokhandeln) , detta i samband med att jag missade att avbeställa månadens bok två gånger i rad och därmed fick ännu mer böcker om Finland.

Trevlig tidning, men jag tröttnade. Skulle inte kalla det bluff&båg-företag men gillar inte upplägget när man måste avbeställa.

Senaste åren har det dock varit väldigt mycket bra kalla kriget böcker.
Citera
2015-12-10, 11:36
Medlem
Jag var medlem i cirka 15 år, och tycker att det hela spårade ur, med spårklubbar mm samt diverse annat krafs såsom plastiga replikaklockor av WW2-modell. Efter det att man började fokusera på Finland blev det nog lite väl mycket fokus på Finland under WW2. Även fokus på WW2 har delvis gått till överdrift, vilket iofs är förståeligt då detallmänna intresset för denna epok är ganska stort. Då jag var en ganska stor beställare från klubben, var det lite egentliga nyheter under mina sista medlemsår.

Dock, som tidigare nämnts, har man var duktig genom åren på att dels ge ut böcker om relaterade till den svenska stormaktstiden samt det kalla kriget. Vissa av deras "egen utgivning" ,t ex deras Vietnamserie är ett antal översatta och ihopslagna häften från Osprey, vilket ibland fått lite roliga effekter, t ex att man i en boks första del kommer fram till en viss slutsats, för att i slutet samma bok komma fram till motsatsen.

Jag är fn vilande medlem sedan något år tillbaka, och har tillgång till blaskan elektroniskt, och det hela verkar utvecklas som tidigare med allt mer tingeltangel.
Citera
2015-12-10, 18:11
Medlem
BroderKushs avatar
Så man måste gå in och avbeställa saker som skickas hem automatiskt varje månad?
Citera
2015-12-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderKush
Så man måste gå in och avbeställa saker som skickas hem automatiskt varje månad?

Ja. Ett annat alternativ kan vara att prenumerera (=betala 50kr* ca 12) på P&S. Iaf fick jag det alternativet när jag ville avsluta medlemskapet.
Citera
2015-12-11, 17:31
Medlem
Har varit med 3-4 år. Missat att avbeställa någon gång, men har aldrig varit något problem. Bara att skicka tillbaka. Man påminns ju tre gånger, dels när tidningen kommer i brevlådan, dels via mail och dels via sms, så svårt att missa även om det har hänt

Deras egna böcker om kalla kriget är oftast väldigt bra. Har inte så mycket erfarenhet av deras böcker om finska vinterkriget, andra världskriget, stormaktstiden, etc. Prylar har jag inte heller beställt i någon större omfattning, men deras fällkniv, olles brorsa, persedelpåse och liknande prylar är bra grejer till bra pris. Kommer att avbeställa papperstidning och enbart köra digitalt efter jul eller nått.
Citera
2015-12-12, 11:57
Medlem
Numera känns det mest som SMB försöker sälja skit till alla sina medlemmar.

Mailboxen blir full utan alla deras spammail

Trist för det var bra för några år sedan.
Citera
2016-03-30, 17:15
Medlem
Om man vill säga upp sitt medlemskap då, är det enkelt? Hur gör man?
Citera
2016-03-31, 18:13
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickmonkey
Numera känns det mest som SMB försöker sälja skit till alla sina medlemmar.

Mailboxen blir full utan alla deras spammail

Trist för det var bra för några år sedan.

Kan bara hålla med.
Det plingar ett par gånger i veckan av deras skräpmail och deras militaria är mest skrot,kopior och krafs enligt mig,kalsonger och fejkade WW2 klockor...vad var det för inte så länge sedan...jo svenskt mässporslin...kopior såklart.
Billigt må vara,men jag vill inte köpa SKROT oavsett pris.
Citera
2016-03-31, 18:17
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas999
Om man vill säga upp sitt medlemskap då, är det enkelt? Hur gör man?

Bra fråga...byt mail,skaffa skyddad identitet och flytta ut i skogen.

Undrar också hur man gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in