• 3
  • 4
2016-03-10, 00:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Nä, nu är det ett tag sedan jag rökte rökmixar. Tror jag beställde lite i höstas och det var bara skit. Fick inget rus alls, bara ont i halsen. Sedan gjorde jag ett nytt försök och beställde i december och det var också helt värdelöst. Så det blir nog inga fler köp att rökmixar något mera tror jag.
Citera
2016-03-20, 21:52
Medlem
Tycker alla ni som fortfarande röker spice borde lägga av helt och hållet. Ser en del som skriver att ruset var "soft" eller att man inte blev så skev på det. Men vad ni måste förstå är att hur ruset på rökmixen än ter sig så är det farliga och helt okända kemikalier ni drar i er.

Jag rökte spice mellan 2011-2014. Har varit ren från det i 2 år nu i juli. Och kan säga att jag absolut inte är återställd än. Jag rökte dock drygt en femma om dagen. Aura core resin, Aura sniper, vesuvius osv från prylshoppen, Men även sådant min kompis gjorde själv.
Vilket innefattar t.ex akb-48, fubinca, pinaca, 5f-akb och allt jävla gift som fanns.

Jag kände tillsut iaf att det bara inte gick forsätta röka skiten, för min kropp höll bokstavligen på att lägga av. Jag har åkt in på akuten för njurproblem och ojämn puls och massa annat skit flera gånger under den tiden. Så tillslut spolade jag ner allt jag hade hema, och låg i sängen i 2veckor. När det inte gick längre köpte jag en 5a gräs av en bekant, och det hjälpte mig fruktansvärt mkt kan jag säga.

Har som sagt rökt både mycket och länge, och massor av olika sorter, inklusive rent pulver, och förstår idag hur nära ja var på att dö.

Så snälla ni som röker detta gift, sluta med det! Det är verkligen livsfarliga saker ni håller på med även om det kan kännas nice ibland så lovar jag er att eran kropp inte mår bra alls av det.

Vet att det finns tusen inlägg som mitt, men det kan aldrig komma för många avrådningar från att skippa detta. Vill ni bli höga så rök enbart cb, eller drick öl. Uppmanar verkligen inte till alkohol heller, men hellre det med måtta än spice!
Citera
2016-03-23, 03:25
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Så om man fortsätter röka så är det ingen fara med andra ord?

Jag satt inlåst sen i våras och kom ut i höstas, kände ingen ångest eller abstinens, så bara för att du har tagit stryk på psyket behöver inte andra det vet många som har blivit dåliga och dragit hemska historier om sjukhus och blabla.

Och eftersom jag mår som jag fortfarande gör när jag första gången rökte spice så tänker jag fortsätta, det kostar mig inget. Kan röka till i stort sätt varje sak jag gör under dagen, från att ta på sig strumpor till att se varje simpsons avsnitt som går på 6an.

En del klarar inte av droger, andra gör det.

Vilken/vilka sorters rökmix röker du?

Låter helt sjukt att du inte får abstinens.. Har dom gjort rökmixarna snällare på senare år?

Runt 2013 rökte jag själv extremt mycket rökmix, tror det hette PB-22 då, och efter att ha rökt ca 5 dagar i sträck så vaknade jag alltid kallsvettig efter ca 2 timmars sömn och behövde röka igen för att kunna somna om, sen vakna efter 2 timmar igen osv..

Nä fyfan, aldrig mer rökmix för min del. Det är dessutom helt klart den värsta avtändningen jag har varit med om någonsin.. Benso och heroin var en barnlek att sluta med efter några månaders bruk jämnfört med PB-22.
Citera
2016-03-23, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Vilken/vilka sorters rökmix röker du?

Låter helt sjukt att du inte får abstinens.. Har dom gjort rökmixarna snällare på senare år?

Runt 2013 rökte jag själv extremt mycket rökmix, tror det hette PB-22 då, och efter att ha rökt ca 5 dagar i sträck så vaknade jag alltid kallsvettig efter ca 2 timmars sömn och behövde röka igen för att kunna somna om, sen vakna efter 2 timmar igen osv..

Nä fyfan, aldrig mer rökmix för min del. Det är dessutom helt klart den värsta avtändningen jag har varit med om någonsin.. Benso och heroin var en barnlek att sluta med efter några månaders bruk jämnfört med PB-22.

Shit, även efter 5 dagar bara? Jag körde samma period, fast då sex månader dagligen med ca 30 gram ab-fubinaca.(Om dagen) Jag vill inte att min värsta fiende ens ska få uppleva spyorna, oron, kallsvettningar, stissen som kommer upp på kroppen när du väl slutat med det hela, usch..

Sen var du ju tvungen att fortsätta röka för att må bra, till slut blev du inte hög utan behövde rökat som ett fix för dagen
Btw, jag kommer ihåg att jag också provade PB-22 det kändes typ som den saknade något i ruset.. (Om du jämför den med fubben iaf) :PP
Den kändes även riktigt jävla giftig. Något du märkte?
Senast redigerad av LysergicZero 2016-03-23 kl. 07:52.
Citera
2016-03-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komytea
Fy fan. Att röka på en fin joint med Jack Herer, odlad med kärlek och perfekt kurerering är ju inget man kan klaga på! Men det svider lite i hjärtat när man ser en stackars krake som du i nöd.
Du är produkten av en narkotikapolitik som misslyckats på alla plan. Du vill bara ha en harmlös haschbit att mysa med, men nej, du tvingas dricka en blaskig jävla folköl eller välja spice för att du ska få känna dig "ren" och laglig. Nä det är en skam detta!

Undviker man cannabis enbart för att vara laglydig, trots att man vill bruka det, så är man tyvärr en vekling som inte vågar stå för vad som är rätt här i världen!!! Är det för jobb osv, ja då förstår man så klart. Men vik dig aldrig för "the man" vafan. Ge dom inte kontrollen.
Tycker du stolt ska röka så mycket brunt att du storknar, samt spola ner varenda gram rökmix och aldrig mer röka det igen. Om inte för din hälsa så för din värdighet, du är ingen labbråtta. Låt dom inte göra dig till en!

Jag hoppas en dag på att få röka en laglig gås. När tror ni det sker?

Är så jävla besviken på att Sverige inte verkar se dessa brister vi har, dom verkar tycka att det är trevligt att vara övervakad och kontrollerad. Nej fy fan det är nog en av de värsta känslorna. Dessa saker borde ju vara helt grundläggade och inte ens upp för debatt längre. Dom äger inte min kropp.. Så fuck alla er som kämpar för orättvisa. Vilka genomruttna individer ni är.

Rant complete.

Vekling?
Jag prioriterar en god lön och körkort framför ett liv i misär och dravel?
Efter att ha varit helt ren i 6-7 månader (jag minns inte när jag slutade helt) så har jag märkt vilket jävla skillnad det är på mitt liv.

Jag önskar att cannabis förblir olagligt faktiskt.
Jag önskar också att alla ni som puffar dagligen förstår hur skevt det blir! Testa vara nykter ett tag.

Till er som röker 1gång i månaden så tycker jag att ni ska fortsätta ni har uppenbarligen koll på läget och behöver ingen intervention!
Citera
2016-03-23, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Vekling?
Efter att ha varit helt ren i 6-7 månader (jag minns inte när jag slutade helt) så har jag märkt vilket jävla skillnad det är på mitt liv.

Jag önskar också att alla ni som puffar dagligen förstår hur skevt det blir! Testa vara nykter ett tag.

Till er som röker 1gång i månaden så tycker jag att ni ska fortsätta ni har uppenbarligen koll på läget och behöver ingen intervention!

Så du vill hellre se på folk som dör dagligen utav alkohol, överdosering på mediciner?
Ge mig en lista på de senaste 20 åren där någon har dött av weed. Jag väljer gräs framför allt annat, senaste gången jag drack t,ex en öl var 2 år sen. Innan dess var det 1 gång i månaden, gräs är det jag älskar och kommer fortsätta använda.

Efter 8 års av rökande, så mår min kropp fortfarande hur bra som helst. Cannabis kommer förmodligen inte bli lagligt i Sverige nej, men Svenska staten kommer inse vilket misstag dom gör.

Du får odla 5plantor för privatbruk i Nederländerna(Om du är medborgare), per person. Skulle vara suveränt för oss med
Senast redigerad av LysergicZero 2016-03-23 kl. 17:05.
Citera
2016-03-23, 17:31
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Vekling?

Hur blir cannabis effekter bättre för att det är olagligt att bruka det jämfört med om, ja man styrde upp det hela likt alkohol? Tänk på alkohol och alkoholister. Vad skulle bli bättre av att en alkoholist dessutom fick en stämpel som kriminell på sig? Vad skulle bli bättre av att kriminella gäng hade monopol på alkoholen? Osv x 10.
Citera
2016-04-03, 00:13
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Shit, även efter 5 dagar bara? Jag körde samma period, fast då sex månader dagligen med ca 30 gram ab-fubinaca.(Om dagen) Jag vill inte att min värsta fiende ens ska få uppleva spyorna, oron, kallsvettningar, stissen som kommer upp på kroppen när du väl slutat med det hela, usch..

Sen var du ju tvungen att fortsätta röka för att må bra, till slut blev du inte hög utan behövde rökat som ett fix för dagen
Btw, jag kommer ihåg att jag också provade PB-22 det kändes typ som den saknade något i ruset.. (Om du jämför den med fubben iaf) :PP
Den kändes även riktigt jävla giftig. Något du märkte?

Jo riktigt jävla giftig var den, och sjukt beroendeframkallande. Alla i kompisgänget som rökte mixar på den tiden gick ifrån att röka rätt ansvarsfullt till att börja röka flera gram pulver om dagen. Det sjuka var att det gick så extremt snabbt för alla oss att bli personlighetsförändrade av den. Efter några enstaka dagar sket man totalt i att ens orka göra sin egen mix med aceton utan man la bara pulvret rent i hinken/pipan osv. Jag kan inte heller minnas att jag egentligen hade ett bra rus av denna drog utan det är som du säger att man enbart rökte för att slippa avtändningen.

Det läskigaste är att man inte alls tänkte på hur sjukt man betedde sig, spydde minst 5 ggr osv varje dag i flera veckor och mådde skit så fort ruset gick ur efter typ en timme, ändå fortsatte man att köpa och köpa utan att ens reflektera över det.

Som tur är slutade alla jag känner efter den sorten och ingen har haft minsta sug efter skiten igen.
Citera
2016-04-15, 23:07
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topoftheline
Tycker alla ni som fortfarande röker spice borde lägga av helt och hållet. Ser en del som skriver att ruset var "soft" eller att man inte blev så skev på det. Men vad ni måste förstå är att hur ruset på rökmixen än ter sig så är det farliga och helt okända kemikalier ni drar i er.

Jag rökte spice mellan 2011-2014. Har varit ren från det i 2 år nu i juli. Och kan säga att jag absolut inte är återställd än. Jag rökte dock drygt en femma om dagen. Aura core resin, Aura sniper, vesuvius osv från prylshoppen, Men även sådant min kompis gjorde själv.
Vilket innefattar t.ex akb-48, fubinca, pinaca, 5f-akb och allt jävla gift som fanns.

Jag kände tillsut iaf att det bara inte gick forsätta röka skiten, för min kropp höll bokstavligen på att lägga av. Jag har åkt in på akuten för njurproblem och ojämn puls och massa annat skit flera gånger under den tiden. Så tillslut spolade jag ner allt jag hade hema, och låg i sängen i 2veckor. När det inte gick längre köpte jag en 5a gräs av en bekant, och det hjälpte mig fruktansvärt mkt kan jag säga.

Har som sagt rökt både mycket och länge, och massor av olika sorter, inklusive rent pulver, och förstår idag hur nära ja var på att dö.

Så snälla ni som röker detta gift, sluta med det! Det är verkligen livsfarliga saker ni håller på med även om det kan kännas nice ibland så lovar jag er att eran kropp inte mår bra alls av det.

Vet att det finns tusen inlägg som mitt, men det kan aldrig komma för många avrådningar från att skippa detta. Vill ni bli höga så rök enbart cb, eller drick öl. Uppmanar verkligen inte till alkohol heller, men hellre det med måtta än spice!
Hear hear! Nu finns ju också cannabis enkelt att för tag på via flugsvamp för den som inte har kontakter.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in