Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-09, 14:34
  #1
Medlem
Blir funderad ang digital brevlåda vilket stressar mig nåt så in helvete

Nu finns kivra.se och digimail.se men även minameddelanden.se för myndighetspost.

Sen är e-boks.se på gång i Sverige och som har monopol i Danmark på detta.

Eftersom e-boks ägs av postnord antar jag att det är det som kommer gälla i framtiden eller?

Vad göra, vänta på e-boks eller ta nån av dom andra nu?

Varför i helvete kan inte staten ta tag i detta som i Danmark utan att jävla wallenberg ska blanda sig med sin pengar i kivra och tjäna cash på allt och alla jävlar och se vår post
Citera
2015-12-09, 18:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
Varför i helvete kan inte staten ta tag i detta som i Danmark utan att jävla wallenberg ska blanda sig med sin pengar i kivra och tjäna cash på allt och alla jävlar och se vår post

Samma sak med elektronisk ID, finns flera aktörer i Sverige: BankID, Nordea och Telia men i Danmark bara en, NemID.
Citera
2015-12-10, 00:00
  #3
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
Varför i helvete kan inte staten ta tag i detta som i Danmark utan att jävla wallenberg ska blanda sig med sin pengar i kivra och tjäna cash på allt och alla jävlar och se vår post

För att staten är så jävla dålig på sånt, hade inte Televerket sålts ut hade vi fortfarande suttit med gråa j-a bakelittelefoner och knastriga ledningar.

För övrigt litar jag 1000 ggr mer på Wallenbergsfären än på bostadsministern Mehmet Kaplan, han hade väl vidarebefordrat allting till sina islamistiska kompisar i ISIS.
Citera
2016-04-21, 22:54
  #4
Medlem
S3ONs avatar
Sitter lite på samma funderingar, verkar som en sjukt smidig lösning det här med digitala brevlådor i varje fall. Men från min sida är aldrig monopol önskvärda, konkurrens medför mer gott än ont.

Då jag tar emot så mycket post som möjligt digitalt lutar det åt något av de privata alternativen.
Citera
2016-04-24, 13:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Sitter lite på samma funderingar, verkar som en sjukt smidig lösning det här med digitala brevlådor i varje fall. Men från min sida är aldrig monopol önskvärda, konkurrens medför mer gott än ont.

Då jag tar emot så mycket post som möjligt digitalt lutar det åt något av de privata alternativen.

Man har ju bara en fysisk brevlåda (men som flera kan lägga post i) varför ska man behöva flera digitala?
Citera
2016-04-24, 15:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Man har ju bara en fysisk brevlåda (men som flera kan lägga post i) varför ska man behöva flera digitala?

det handlar nog mer om att hitta "den bästa" i TS fall. om det nu är så att det är någon skillnad.

jag har kivra och får med hjälp av Klarnas praktiska monopol ingen (vettig/viktig) post alls hem.
Citera
2016-04-25, 01:45
  #7
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Man har ju bara en fysisk brevlåda (men som flera kan lägga post i) varför ska man behöva flera digitala?

Ja, hur menar du? Räcker väl med en digital.
Citera
2016-04-25, 09:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Ja, hur menar du? Räcker väl med en digital.

Tyvärr gör det ju inte det idag eftersom vissa delar bara ut i den ena andra bara i den andra. Kivra verkar dock överlägset störst i dagsläget.
Citera
2016-04-28, 09:17
  #9
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Tyvärr gör det ju inte det idag eftersom vissa delar bara ut i den ena andra bara i den andra. Kivra verkar dock överlägset störst i dagsläget.

Jaha du tänker så. Jo men vi befinner oss ju bara i förstadiet. Framtiden levererar!
Citera
2016-11-03, 18:00
  #10
Medlem
Svårt att välja.
__________________
Senast redigerad av dagensdatum 2016-11-03 kl. 18:08.
Citera
2017-01-12, 18:59
  #11
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Tyvärr gör det ju inte det idag eftersom vissa delar bara ut i den ena andra bara i den andra. Kivra verkar dock överlägset störst i dagsläget.

Bara så att jag förstår dig rätt.
Om man tar KIVRA som ett exempel, vad du säger är att KIVRA har fler avtal med företag/myndigheter än vad andra konkurrenter har?
Citera
2017-01-12, 19:03
  #12
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
Varför i helvete kan inte staten ta tag i detta som i Danmark utan att jävla wallenberg ska blanda sig med sin pengar i kivra och tjäna cash på allt och alla jävlar och se vår post

Varför i helvete antar du att den tjänsten inte finns?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback