2005-11-07, 19:00
Medlem
fattonys avatar
Sur är det minsta man kan säga om den vrede jag känner mot BBB nu! Jag har haft BBB/Bostreams 2,5Mbit i 4 år nu och har alltid betalat dyra pengar för det. Jag har självklart alltid velat ha snabbare och har länge länge väntat på att de skulle uppgradera telestationen jag använder mig av. (Lägg nu märke till att jag inte bor i någon byhåla utan i ett av Lunds mest tätbefolkade områden.)

Iallafall så har jag länge ringt dem och tjatat angående en utbyggnad eftersom jag vet att det är fler än jag som längtar efter en. Nu idag fick jag ett papper angående utbyggnaden. Det står att vi ska bygga ut din telestation så att man kan få 8mbit MEN tyvärr så bor du 200m över gränsen vi har satt upp och därför måste vi DEGRADERA dig till 0,5Mbit!

Konstigt att man blir förbannad? Men detta är inte allt! Jag ringer upp deras jäkla support och frågar om jag inte skulle kunna få beställa 8Mbit med reservation för att jag inte får full hastighet. Det är ju trots allt bara 200m över gränsen.

"Nä sånt gör inte vi" får man till svar av henne. I min ilska säger jag att jag inte vill ha dem som bredbandsleverantör längre om de skall behandla mig på det här viset. "Jaha." Säger hon och kopplar bort mig!

Bryr de sig inte alls om sina kunder??! Tänker fan byta ISP så fort jag bara kan.

Bra jobbat BBB!
Citera
2005-11-07, 19:10
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattony
Sur är det minsta man kan säga om den vrede jag känner mot BBB nu! Jag har haft BBB/Bostreams 2,5Mbit i 4 år nu(...)
Iallafall så har jag länge ringt dem och tjatat angående en utbyggnad eftersom jag vet att det är fler än jag som längtar efter en.

Nu idag fick jag ett papper angående utbyggnaden. Det står att vi ska bygga ut din telestation så att man kan få 8mbit MEN tyvärr så bor du 200m över gränsen vi har satt upp och därför måste vi DEGRADERA dig till 0,5Mbit!(...)
Kanske menade 8mb minus 0,5mb inte 0.5mb totalt?
Om det var 0.5mb totalt så är något fel, vilken hastighet står det på ditt avtal?
Citera
2005-11-07, 19:32
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
Kanske menade 8mb minus 0,5mb inte 0.5mb totalt?
Om det var 0.5mb totalt så är något fel, vilken hastighet står det på ditt avtal?

Det står 2.5Mbit i avtalet. Detta är det exakta citatet från brevet:
Citat:
Tyvärr har det visat sig att avståndet till din telestation är längre än vad underleverantören godtar för beställning av en 8Mbit tjänst. För dig innebär det att vi kommer leverera en tjänst som har en lägre maxhastighet än den du tidigare haft
Citera
2005-11-07, 20:18
Medlem
Jelloblimps avatar
...
Då blir det att kolla i avtalet vad står när leverantören ändrar kontraktsvillkoren (ifall du slipper betala "uppsägnings-månader").
Sen vet jag inte vad KO skulle säga på sådan drastisk avtalsändring (om du betalar lika mycket i månaden för denna nya sämre prestanda?). Sen kanske folk i lag-forumet har bättre koll på kontraktstext än vad jag har.

(Exempelvis så står det i mitt kontrakt (inte BBB) att leverantör skall ge info 3 månader innan ändring sker och att kund kan då välja att avsluta kontrakt i förtid).
Citera
2005-11-07, 20:35
Medlem
Wylds avatar
Vilka jävla as.. tycker uppriktigt jävligt synd om dig
Citera
2005-11-07, 20:56
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
...
Då blir det att kolla i avtalet vad står när leverantören ändrar kontraktsvillkoren (ifall du slipper betala "uppsägnings-månader").
Sen vet jag inte vad KO skulle säga på sådan drastisk avtalsändring (om du betalar lika mycket i månaden för denna nya sämre prestanda?). Sen kanske folk i lag-forumet har bättre koll på kontraktstext än vad jag har.

(Exempelvis så står det i mitt kontrakt (inte BBB) att leverantör skall ge info 3 månader innan ändring sker och att kund kan då välja att avsluta kontrakt i förtid).

Ska ta och läsa igenom avtalen. Mn nu är det så att de faktiskt sänker min månadskostnad med 50kr/mån så det är inte detta jag klagar på. Jag kan helt enkelt inte förstå varför en degradering är nödvändig! Speciellt när jag suttit och hoppats på högre hastighet

Citat:
Ursprungligen postat av Wyld
Vilka jävla as.. tycker uppriktigt jävligt synd om dig

Tack!
Citera
2005-11-08, 08:58
Bannlyst
Om de bryter mot det avtal du redan har så kan du ju säga upp det utan uppsägningstid och byta till Telia (vilket du indirekt redan har om du beställde 2,5mbit från hemnet/bostream en gång i tiden).
Citera
2005-11-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattony
Sur är det minsta man kan säga om den vrede jag känner mot BBB nu! Jag har haft BBB/Bostreams 2,5Mbit i 4 år nu och har alltid betalat dyra pengar för det. Jag har självklart alltid velat ha snabbare och har länge länge väntat på att de skulle uppgradera telestationen jag använder mig av. (Lägg nu märke till att jag inte bor i någon byhåla utan i ett av Lunds mest tätbefolkade områden.)

Iallafall så har jag länge ringt dem och tjatat angående en utbyggnad eftersom jag vet att det är fler än jag som längtar efter en. Nu idag fick jag ett papper angående utbyggnaden. Det står att vi ska bygga ut din telestation så att man kan få 8mbit MEN tyvärr så bor du 200m över gränsen vi har satt upp och därför måste vi DEGRADERA dig till 0,5Mbit!

Konstigt att man blir förbannad? Men detta är inte allt! Jag ringer upp deras jäkla support och frågar om jag inte skulle kunna få beställa 8Mbit med reservation för att jag inte får full hastighet. Det är ju trots allt bara 200m över gränsen.

"Nä sånt gör inte vi" får man till svar av henne. I min ilska säger jag att jag inte vill ha dem som bredbandsleverantör längre om de skall behandla mig på det här viset. "Jaha." Säger hon och kopplar bort mig!

Bryr de sig inte alls om sina kunder??! Tänker fan byta ISP så fort jag bara kan.

Bra jobbat BBB!

Jag blir inte ett dugg förvånad av att läsa hur du blivit behandlad av BBB.. En polare till mig jobbar på deras support och han har berättat hur många blåsta tjejer det är som jobbar där.. Dom ska tydligen mycket riktigt som du säger hellre koppla bort sina kunder än att ta hand om dom..

Det är bara att byta leverantör..
Citera
2005-11-08, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Jag blir inte ett dugg förvånad av att läsa hur du blivit behandlad av BBB.. En polare till mig jobbar på deras support och han har berättat hur många blåsta tjejer det är som jobbar där.. Dom ska tydligen mycket riktigt som du säger hellre koppla bort sina kunder än att ta hand om dom..

Det är bara att byta leverantör..

Jag har själv jobbat mot deras support som konsult och har inte alls den erfarenheten, snarare tvärt om.
Citera
2005-11-10, 09:38
Medlem
Fy fan va trisst för dig.. Byt leverantör till Telia då lär du få 8m/s ialla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in