Sur är det minsta man kan säga om den vrede jag känner mot BBB nu! Jag har haft BBB/Bostreams 2,5Mbit i 4 år nu och har alltid betalat dyra pengar för det. Jag har självklart alltid velat ha snabbare och har länge länge väntat på att de skulle uppgradera telestationen jag använder mig av. (Lägg nu märke till att jag inte bor i någon byhåla utan i ett av Lunds mest tätbefolkade områden.)
Iallafall så har jag länge ringt dem och tjatat angående en utbyggnad eftersom jag vet att det är fler än jag som längtar efter en. Nu idag fick jag ett papper angående utbyggnaden. Det står att vi ska bygga ut din telestation så att man kan få 8mbit MEN tyvärr så bor du 200m över gränsen vi har satt upp och därför måste vi DEGRADERA dig till 0,5Mbit!
Konstigt att man blir förbannad? Men detta är inte allt! Jag ringer upp deras jäkla support och frågar om jag inte skulle kunna få beställa 8Mbit med reservation för att jag inte får full hastighet. Det är ju trots allt bara 200m över gränsen.
"Nä sånt gör inte vi" får man till svar av henne. I min ilska säger jag att jag inte vill ha dem som bredbandsleverantör längre om de skall behandla mig på det här viset. "Jaha." Säger hon och kopplar bort mig!
Bryr de sig inte alls om sina kunder??! Tänker fan byta ISP så fort jag bara kan.
Bra jobbat BBB!