Citat:
Ursprungligen postat av
Kentaklumpfot
Tjena! Det här är ingen tråd där jag undrar vad jag kommer få ut från försäkringen, bara så Mod förstår.
Jag har varit med om en olycka på arbetet och har nu äntligen fått skicka in bilder på skadan. Min fråga är då; Kommer AFA ta hänsyn till hur skadan kommer påverka mig resten av livet, eller går dom enbart på hur det ser ut?
Jag har alltså lyckats amputera en bit av mitt ringfinger. Alla problem det har/kommer ge mig listar jag nedanför.
Det ser riktigt fult ut, vilket gör att jag ofta får kommentarer.
Jag har nästan obefintlig känsel i nya "fingertoppen"
Det är tjockare längst ut, vilket gör att jag troligtvis aldrig kommer få på en förlovningsring.
Skulle jag gifta mig så skulle jag nästan skämmas över att dra fram fingret framför hela kyrkan.
Jag fryser oerhört mycket, särskilt nu under vinterhalvåret.
Jag är självklart extra känslig mot smällar där.
Nageln har inget stöd och kan utan svårighet fläkas upp.
Nageln växer som en klo och är tjockare än stortånageln.
Sist men inte minst så har jag som nervryck i fingret när jag rätar ut hela handen.
Varför jag frågar är för att AFA enbart bett mig skicka in bilder. Ingenting om hur vardagen ser ut osv.
Du kan förvänta dig ganska mycket pengar, en kollega som jag hade fick också sin fingertopp skadat på sin fritid och fick runt 15.000kr.
Själv har jag fått 155.000kr kr utav afa då jag fick ett ärr också det på min fritid. AFA är riktigt bra att ha att göra med!