2015-12-08, 16:54
Medlem
Provokatörs avatar
Svenska folket skänker pengar till Röda korset i tron att dessa går till nödställda vid katastrofer och konflikter men icke, Röda korset skänker nu delar av dessa pengar till badhus för inköp av burkinis.

"Röda Korset är opartiska vilket innebär att vi inte tar ställning i fråga om politik, etnisk tillhörighet, religion eller ideologi." Madeleine Rådgivare, Röda Korset

Men genom detta tilltag så är det ju precis det dom gör, dom cementerar en vidrig kvinnosyn, vad säger kvinnorörelsen om detta?

Det finns 60 miljoner på flykt och då väljer dom att skänka pengarna till skattefinansierade svenska badhus.

Vill gärna ha förslag på organisationer som står upp för kvinnors rätt och är opartiska på riktigt som man kan vara säker på inte lägger våra pengar på dylika vansinnigheter, har ni något tips?

Här kan man läsa om tilltaget
Här kan man (än så länge) kommentera och upplysa dom om att man avser sluta ge bidrag till deras organisation.

/Provokatör
Citera
2015-12-08, 17:27
Avstängd
micro113s avatar
En bra diskussion att lyfta - dock kommer nog mycket få motsäga dig ..

Och jag är en av de som inte kommer göra det - utan istället säga "bra och viktigt inlägg".
Citera
2015-12-08, 17:37
Medlem
Deras biologi är inte anpassad till vår typ av Vit civilisation.

Dom har för högt testosteron vilket medför en alltför hög sexdrift.

Detta gör att dom har svårt att behärska sig själva om en kvinna är för lättklädd, för mycket konturer syns.

Det är därför invandrare är så högt representerade inom våldtäktsstatistiken.

Jag vet själv hur det är då jag föddes med ganska låga testosteronvärden och jag tyckte bara tjejer var söta, blev givetvis kåt på dom som alla andra om hon klädde av sig och tyckte hon var fin.

Men sedan iom att jag testade anabola steroider förstod jag verkligen blattarna som sa "Man får skylla sig själv om man klär sig sådär" när dom talar om våldtäkter.

Kåtheten blir så pass kraftig rent visuellt att så fort en kvinna dyker upp i ditt synfält dras blicken utan att du styr det själv dit, du får en STARK känsla av att vilja följa efter henne etc.

Jag skulle säga att du blir så pass KÅT att det är outhärdligt, och det passar EJ in att vara så kåt i en civilisation, det är mer som att du är en Gorilla på ett Zoo än att du är en människa.

Jag är verkligen inte förvånad att araber våldtar eller att man använder burkas i deras hemländer.

Skall tilläggas att det givetvis finns VITA med väldigt höga naturliga testosteronnivåer, samt araber och negrer med naturligt väldigt låga nivåer. Så jag drar ej alla över en kam.

Det finns även folk som är kåta som bara fan men som kan besinna sig själva och inte behöver våldta 14åriga flickor på badhus. Vill bara förklara fenomenet lite för folk då kanske kvinnor, som inte fattar hur en mans sexualdrift kan upplevas, dvs hur stark den kan vara.
Senast redigerad av AndreasXY 2015-12-08 kl. 17:40.
Citera
2015-12-08, 17:49
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Svenska folket skänker pengar till Röda korset i tron att dessa går till nödställda vid katastrofer och konflikter men icke, Röda korset skänker nu delar av dessa pengar till badhus för inköp av burkinis.

"Röda Korset är opartiska vilket innebär att vi inte tar ställning i fråga om politik, etnisk tillhörighet, religion eller ideologi." Madeleine Rådgivare, Röda Korset

Men genom detta tilltag så är det ju precis det dom gör, dom cementerar en vidrig kvinnosyn, vad säger kvinnorörelsen om detta?

Det finns 60 miljoner på flykt och då väljer dom att skänka pengarna till skattefinansierade svenska badhus.

Vill gärna ha förslag på organisationer som står upp för kvinnors rätt och är opartiska på riktigt som man kan vara säker på inte lägger våra pengar på dylika vansinnigheter, har ni något tips?

Här kan man läsa om tilltaget
Här kan man (än så länge) kommentera och upplysa dom om att man avser sluta ge bidrag till deras organisation.

/Provokatör

Nu ska jag först säga att jag anser inte att det har något med röda korsets verksamhet att göra att skänka pengar till detta om det stämmer och röda korset gör fel därmed.

Du kan dock öronmärka pengar när du skänker dem.

Däremot har du ju totalt fel när det gäller kvinnosynen.

Det är inte normalt att springa runt halvnakna alltså bikini. Ni sexualiserar och objektifierar kvinnor där har vi en dålig syn.

En kvinna ska absolut inte behöva visa upp sin kropp för okända människor.

Det är därför självklart att burkinis ska säljas. När det gäller privata företag ska dock marknaden styra vad som säljs.
Citera
2015-12-08, 17:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Nu ska jag först säga att jag anser inte att det har något med röda korsets verksamhet att göra att skänka pengar till detta om det stämmer och röda korset gör fel därmed.

Det är inte normalt att springa runt halvnakna alltså bikini. Ni sexualiserar och objektifierar kvinnor där har vi en dålig syn.

Det är därför självklart att burkinis ska säljas. När det gäller privata företag ska dock marknaden styra vad som säljs.
Det är skillnad på att "behöva" och vara tvingad att dölja...
Citera
2015-12-08, 18:03
Medlem
FlamingBacons avatar
Vad som bör ske är givetvis att staten slutar beskatta svenska medborgare och ge röda korset en del av stöldgodset. Då kan man välja om man vill stödja röda korset eller inte. Det är ju lite fult att prata om donationer när staten ger miljoner och åter miljoner till röda korset. Ger personerna i din länk några bra tips för frihetskämpar, eller skattefifflare, som systemlojalister kallar det?

Jag förstår inte klagomålen i just detta fall, det handlar om att antingen lära sig simma i burkini eller inte alls. Jag tvivlar på att dessa figurer handlar burkinis för att det är kul eller estetiska skäl.

För övrigt är röda korset fiendens hantlangare och arbetar aktivt för att försämra levnadsvillkoren och ekonomin för svenskarna, samtidigt som de ökar brottsligheten och otryggheten, glöm aldrig det.

Pengar man ger till röda korset går dessutom till ovanligt stor del till röda korsets anställda. För att inte tala om pengarna som försvinner mellan skattebetalarna och röda korset.

Citat:
Medan en av Röda korsets biståndsarbetare har löner på 26.500–45.000 kronor i månaden plus utlandstillägg på mellan 385 kronor och 525 kronor per dag, så har läkare och sjuksköterskor som arbetar för Läkare utan gränser omkring 10.000 kronor i månaden.
Citera
2015-12-08, 18:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Vad som bör ske är givetvis att staten slutar beskatta svenska medborgare och ge röda korset en del av stöldgodset. Då kan man välja om man vill stödja röda korset eller inte. Det är ju lite fult att prata om donationer när staten ger miljoner och åter miljoner till röda korset. Ger personerna i din länk några bra tips för frihetskämpar, eller skattefifflare, som systemlojalister kallar det?

Jag förstår inte klagomålen i just detta fall, det handlar om att antingen lära sig simma i burkini eller inte alls. Jag tvivlar på att dessa figurer handlar burkinis för att det är kul eller estetiska skäl.

För övrigt är röda korset en del av fiendens hantlangare och arbetar aktivt för att försämra levnadsvillkoren, ekonomin och ökad brottslighet för svenskarna, glöm aldrig det.

Pengar man ger till röda korset går dessutom till ovanligt stor del till röda korsets anställda. För att inte tala om pengarna som försvinner mellan skattebetalarna och röda korset.

Din kritik mot Röda Korset instämmer jag i ..

När det gäller det fetade så vill jag hävda att de skall äga rätten att simma i burkinis .. däremot skall givetvis inte vare sig samhälle eller organisationer som tar emot skattemedel vara med och cementera det förtrycket ...
Citera
2015-12-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, tvärtom -- jag har uppfattat dig som en som hänger på det du tror är anti-feminism..

Okej, nej det gör jag inte, utan det är mitt "hat" emot kvinnor som driver mig, inga politiska agendor, men för att skriva i denna forumdel måste man ju klä sig som antifeminist, get it?
Citera
2015-12-08, 18:16
Medlem
Lydans avatar
Jag ser Röda Korset som en socialdemokratisk/miljöpartistiskt politisk organisation, och är således inte förvånad.

Det är inte direkt första gången de slänger pengar på invandrare i Sverige istället för bistånd och hjälp till fattiga i världen.

UNHCR och SOS Barnbyar är 2 av de få välgörenhetsorganisationer som än inte kapats av vänsterextrema rörelser. I alla fall har jag inte märkt något sådant från dessa organisationer.
Citera
2015-12-08, 18:20
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94

Hur står det till med din kvinnosyn igentligen?

Tror du inte kvinnor är kompetenta nog att själv bedömma hur de ska vara klädda eller om de vill visa sin kropp för andra.

Du är en smygislamist som döljer dig bakom humanistiska floskler, fy på dej!
Citera
2015-12-08, 18:32
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Du är en smygislamist som döljer dig bakom humanistiska floskler, fy på dej!

Han är väl ändå snarare väldigt öppet islamist/muslim?
Citera
2015-12-08, 18:32
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Din kritik mot Röda Korset instämmer jag i ..

När det gäller det fetade så vill jag hävda att de skall äga rätten att simma i burkinis .. däremot skall givetvis inte vare sig samhälle eller organisationer som tar emot skattemedel vara med och cementera det förtrycket ...

Jag håller inte med. Nu stödjer jag givetvis inte detta på något sätt. Men om röda korset får välja mellan att ge burkinis till småflickor så att de kan lära sig att simma, eller att inte göra det, är det inte bättre att de väljer att sponsra burkinis?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in