2015-12-08, 18:35
Medlem
Onanizts avatar
Vafan! Jag får betala min burkini själv för mina egna skattade pengar! Får inte invandrarfamiljerna tillräckligt mycket bidrag?

Skit på er kommunistäckel!
Citera
2015-12-08, 18:38
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Vafan! Jag får betala min burkini själv för mina egna skattade pengar! Får inte invandrarfamiljerna tillräckligt mycket bidrag?

Skit på er kommunistäckel!

Lite lustigt perspektiv, men jag håller helt med. En burkini verkar ju kosta en hel del jämfört med "vanliga" simkläder, förmodligen därför att de inte är lika efterfrågade och dessutom kräver betydligt mer material.

Citera
2015-12-08, 18:42
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Nu ska jag först säga att jag anser inte att det har något med röda korsets verksamhet att göra att skänka pengar till detta om det stämmer och röda korset gör fel därmed.

Du kan dock öronmärka pengar när du skänker dem.

Däremot har du ju totalt fel när det gäller kvinnosynen.

Det är inte normalt att springa runt halvnakna alltså bikini. Ni sexualiserar och objektifierar kvinnor där har vi en dålig syn.

En kvinna ska absolut inte behöva visa upp sin kropp för okända människor.

Det är därför självklart att burkinis ska säljas. När det gäller privata företag ska dock marknaden

styra vad som säljs.

Grattis till det mest korkade inlägg jag har läst på FB någonsin! Vad är "normalt"? Vem avgör vad som är "normalt"? Du? Mitt tips till dig: Bege dig aldrig till stranden, badhus och åk aldrig till Afrika om du inte tål att se avklädda kvinnor! Vilken unken stenålderssyn på kvinnor, män och jämlikhet du förespråkar! Jag är kille! Och jag har sällan hört sådant omodernt dravel! Jo det skulle vara ifrån babbar då! Så här är det: En kvinna ska kunna gå naken mitt i natten genom stan utan att något händer! Tål man inte se det så finns det bara en lösning: Du förses med handfängsel och samhällets doktorer tar fram den slöa, rostiga skridskon och skär av din lille! Du har bevisat att du inte är man nog att hantera den!
Citera
2015-12-08, 18:50
Medlem
Onanizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Lite lustigt perspektiv, men jag håller helt med. En burkini verkar ju kosta en hel del jämfört med "vanliga" simkläder, förmodligen därför att de inte är lika efterfrågade och dessutom kräver betydligt mer material.

Det är ju pärlor åt svin oavsett. Burkakvinnor kommer ändå aldrig att behöva simkunskaperna. Det finns ingen badkultur i babbeländerna. Gubbarna kan heller inte simma.

Sverige är fanimej parodiskt. Vill de gå i tält kan de lika gärna bo kvar i sin öken. Vad i helvete har de här att göra?

Fittkommunistäckel på Röda Korset.
Citera
2015-12-08, 18:58
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skillnad på att "behöva" och vara tvingad att dölja...

I Sverige är de flesta tjejer tvingade att visa upp sina kroppar på badhus med flera ställen. De blir ständigt utsatta för sexualiserande av små flickor och avklädda personer både i verkligheten, på tv och bilder med mera.

Detta är ett betydligt större problem.

Än att vissa inte själv valt att behålla kläderna på och behålla sin moral utan är tvingade till det för sitt eget bästa.
Senast redigerad av bergwall94 2015-12-08 kl. 19:00.
Citera
2015-12-08, 19:04
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Hur står det till med din kvinnosyn igentligen?

Tror du inte kvinnor är kompetenta nog att själv bedömma hur de ska vara klädda eller om de vill visa sin kropp för andra.

Du är en smygislamist som döljer dig bakom humanistiska floskler, fy på dej!

Problemet är att de inte själva valt detta utan svenska samhället har bestämt att de ska klä sig halvnakna.

De blir ständigt utsatta för propaganda och helt sjuka tv program på tv kanaler som jag skulle kalla porr.

Jag tycker kvinnor är värda mer och ska inte behöva gå runt nakna som några sexobjekt.

Jag döljer inte alls vad jag tycker.
Citera
2015-12-08, 19:05
Medlem
Frixys avatar
Ja...det blir lite kortslutning inom mig i dessa frågor som gäller vad Röda Korset ska sponsra. Man tror ju att Röda Korset satsar på att hjälpa de allra mest utsatta och så ser man att de satsar tusentals kr på vissa saker som känns tveksamma. Exempelvis resor till Liseberg.

http://kommun.redcross.se/mariestad/vart-arbete/

Men visst, att kunna få åtnjuta trevligheter är väl viktigt för att ungdomar ska bli mer tillfredsställda och lära sig uppskatta vårt samhälle. Vilket förhoppningsvis i förlängningen leder till att de känner sig delaktiga i det svenska samhället och visar det respekt. Liseberg är dock dyrt, och massor av barn som inte är ensamkommande får aldrig komma dit. Känns som om Röda korset kunde hittat en billigare trevlig utflykt.

Frågan om burkinin är inte en "ja eller nej" fråga för mig. Den är komplex. Men ju mer dessa kvinnor får komma ut och vistas bland andra kvinnor, desto mer blir de förhoppningsvis påverkade av att se att det går att leva på ett friare sätt. Säger man nej så kommer de aldrig ens till badhuset.

Är det Röda Korsets uppgift att köpa burkinis? Njaä... Jag ser hellre att de tar hand om viktigare saker.

Eller gå runt med bössor på stan där det står "nu samlar vi in pengar till burkinis". Så känner sig inte deras givare lurade.
Citera
2015-12-08, 20:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Jag håller inte med. Nu stödjer jag givetvis inte detta på något sätt. Men om röda korset får välja mellan att ge burkinis till småflickor så att de kan lära sig att simma, eller att inte göra det, är det inte bättre att de väljer att sponsra burkinis?
Om insamlingen har handlat om burkinis - så visst..

Har den inte gjort det - så nej.
Citera
2015-12-08, 21:14
Medlem
Xer0s avatar
Det är en religiös organisation, som främjar religion.
Kanske inte så märkligt.
Citera
2015-12-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Svenska folket skänker pengar till Röda korset i tron att dessa går till nödställda vid katastrofer och konflikter men icke, Röda korset skänker nu delar av dessa pengar till badhus för inköp av burkinis.

"Röda Korset är opartiska vilket innebär att vi inte tar ställning i fråga om politik, etnisk tillhörighet, religion eller ideologi." Madeleine Rådgivare, Röda Korset

Men genom detta tilltag så är det ju precis det dom gör, dom cementerar en vidrig kvinnosyn, vad säger kvinnorörelsen om detta?

Det finns 60 miljoner på flykt och då väljer dom att skänka pengarna till skattefinansierade svenska badhus.

Vill gärna ha förslag på organisationer som står upp för kvinnors rätt och är opartiska på riktigt som man kan vara säker på inte lägger våra pengar på dylika vansinnigheter, har ni något tips?
Hur tänker du att röda korset skulle "cementera en vidrig kvinnosyn"? Tror du att dessa flickor plötsligt skulle kasta av sig burkan och strutta runt i bikini om de inte fick ekonomiskt stöd från röda korset?

Men visst, om din bild av "opartiskhet" är att förvägra människor stöd baserat på deras religiösa tillhörighet så kanske du ska ge pengarna till Sverigedemokraterna istället?
Citera
2015-12-08, 22:28
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Hur tänker du att röda korset skulle "cementera en vidrig kvinnosyn"? Tror du att dessa flickor plötsligt skulle kasta av sig burkan och strutta runt i bikini om de inte fick ekonomiskt stöd från röda korset?

Men visst, om din bild av "opartiskhet" är att förvägra människor stöd baserat på deras religiösa tillhörighet så kanske du ska ge pengarna till Sverigedemokraterna istället?

Don't jump to conclusions!

Ateist, ja!
SD, Nej!

Religionsfrihet för mig är frihet från religion, och kvinnor ska inte behöva dölja sina kroppar och ha 'egna' badtider i Sverige 2015.
/P
Senast redigerad av Provokatör 2015-12-08 kl. 22:29. Anledning: Stavvnign
Citera
2015-12-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Svenska folket skänker pengar till Röda korset i tron att dessa går till nödställda vid katastrofer och konflikter men icke, Röda korset skänker nu delar av dessa pengar till badhus för inköp av burkinis.
Tack.
I somras, till och från jobbet, försökte jag undvika kontakt med 5-6 ungdomar från Röda Korset per dag och sen tillkom några när jag gick till affären.
Inte alls lika många nu, nån per dag, kanske ökar igen när det blir jullov.

Min mamma gav alltid pengar till Röda Korset när hon kunde. Det var väl Westerberg som tog ut osmakligt mycket lön därifrån.
Min man var också med i Röda Korset men gick ur när nån Donner visade sig förskingra och man till råga på allt höll honom om ryggen.

Nu har jag ännu fler argument till att jag inte vill ge dom pengar, för mig som kvinna är ju det här också extra viktigt.
Det kommer bli lite roligt också, dom kan ju knappast hävda att jag är emot burkini, helt sjukt att jag som svensk kvinna ens vet vad det är, för att jag vill ha runkobjekt samtidigt som dom måste säga att svenska kvinnor måste finna sig i att vara runkobjekt om vi vill simma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in