Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Svenska folket skänker pengar till Röda korset i tron att dessa går till nödställda vid katastrofer och konflikter men icke, Röda korset skänker nu delar av dessa pengar till badhus för inköp av burkinis.
Tack.
I somras, till och från jobbet, försökte jag undvika kontakt med 5-6 ungdomar från Röda Korset per dag och sen tillkom några när jag gick till affären.
Inte alls lika många nu, nån per dag, kanske ökar igen när det blir jullov.
Min mamma gav alltid pengar till Röda Korset när hon kunde. Det var väl Westerberg som tog ut osmakligt mycket lön därifrån.
Min man var också med i Röda Korset men gick ur när nån Donner visade sig förskingra och man till råga på allt höll honom om ryggen.
Nu har jag ännu fler argument till att jag inte vill ge dom pengar, för mig som kvinna är ju det här också extra viktigt.
Det kommer bli lite roligt också, dom kan ju knappast hävda att jag är emot burkini, helt sjukt att jag som svensk kvinna ens vet vad det är, för att jag vill ha runkobjekt samtidigt som dom måste säga att svenska kvinnor måste finna sig i att vara runkobjekt om vi vill simma.