2015-12-08, 18:11
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Nej, så behöver det alltså inte vara. Men som sagt, jag är inte ute efter att övertyga dig om något, jag var som jag flera gånger påpekat ute efter om någon vet mer. Denna någon är uppenbart inte du.

Edit: Har inte påstått god insyn i fallet, man kan ju ha god insyn i en person, eller?

Du har startat tråden utan någon källa alls. Det känns som att vi kan kräva lite mer bevis än att du känner någon och sen viftar bort kritik med att du inte har något att bevisa inför främlingar. Vi är nog många som tycker att källhänvisningar är viktigt när det gäller trådar om brott.
Citera
2015-12-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Du har startat tråden utan någon källa alls. Det känns som att vi kan kräva lite mer bevis än att du känner någon och sen viftar bort kritik med att du inte har något att bevisa inför främlingar. Vi är nog många som tycker att källhänvisningar är viktigt när det gäller trådar om brott.

Ja, jag förstår det. Men samtidigt så tycker jag att det är viktigt att man läser innantill, och förstår vad man läser. Just den här tråden är en smula svajig just på grund av avsaknad av det du efterlyser. Men, det framgår också med all önskvärd tydlighet i det jag hittills skrivit. Så det enklaste är nog att vänta och se om det dyker upp någon som vet mer. Vilket, återigen, var exakt det jag var ute efter. Hittills dock utan framgång.
Citera
2015-12-08, 18:56
Bannlyst
Jag var där och såg en del av händelseförloppet. Det var ingen polis utan en väktare (Av MENA-ursprung) som kom ut ur tjejernas omklädningsrum med mannen. Vet inte hans ålder men skulle säga 30-40 ungefär. På frågan varför han inte tillkallar polis så var svaret att han får en tillsägelse och blev transporterad till flyktinghemmet av väktaren.

Tjejen som kom ut gråtandes var 11-13 skulle jag säga.
Citera
2015-12-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mogelost
Jag var där och såg en del av händelseförloppet. Det var ingen polis utan en väktare (Av MENA-ursprung) som kom ut ur tjejernas omklädningsrum med mannen. Vet inte hans ålder men skulle säga 30-40 ungefär. På frågan varför han inte tillkallar polis så var svaret att han får en tillsägelse och blev transporterad till flyktinghemmet av väktaren.

Låter skumt att väktaren inte meddelar polis när det handlar om övergrepp på barn.
Citera
2015-12-08, 19:08
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Låter skumt att väktaren inte meddelar polis när det handlar om övergrepp på barn.

Inb4 PK-Sverige och alla andra ursäkter som alltid dras när ingen har ordentliga källor.
Citera
2015-12-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mogelost

Om det du skriver har hänt är det en annan händelse. Den här personen är gripen av polis och förhörd på polisstationen med tolk. Därefter har han hämtats och definitivt inte skjutsats hem av någon väktare. Vilket förövrigt låter osannolikt att det skulle kunna hända.
Citera
2015-12-08, 19:22
Medlem
styrlunds avatar
Ingen normalbegåvad kan tro på detta. Så ologiskt i flera led.
Citera
2015-12-08, 19:25
Medlem
Erikons avatar
Wait, försökte gubben ha sex med ett barn?
Citera
2015-12-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Inb4 PK-Sverige och alla andra ursäkter som alltid dras när ingen har ordentliga källor.

En av de bra saker som är med FB är just det att händelser som mörkas eller tonas ner av "PK-media" kommer fram ändå. Det då många rapporterar händelser från små lokaltidningar som inte riksmedia tar upp, eller får reda på saker på annat sätt.

Så istället för att gnälla som en bebis över avsaknad av källor så kan du ju själv göra någon nytta. Så, ring vakthavande på södermalmspolisen och återkom sen med en rapport. För intresse för saken har du uppenbart.
Citera
2015-12-08, 19:54
Medlem
augusta66s avatar
Ett övergrepp på barn skall rapporteras och anmälas! (kan man ju tycka...)

Men okej om det anses vara så att GM (trots utseende) själv rubriceras som barn, då kanske man drar sig för att involvera polisen....

Men skumt detta.....
Citera
2015-12-08, 20:32
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
En av de bra saker som är med FB är just det att händelser som mörkas eller tonas ner av "PK-media" kommer fram ändå. Det då många rapporterar händelser från små lokaltidningar som inte riksmedia tar upp, eller får reda på saker på annat sätt.

Så istället för att gnälla som en bebis över avsaknad av källor så kan du ju själv göra någon nytta. Så, ring vakthavande på södermalmspolisen och återkom sen med en rapport. För intresse för saken har du uppenbart.

Jag har inte gnällt särskilt mycket. Du har däremot inte presenterat något bevis förutom att du känner någon med insyn. Jag trodde vi ställde högra krav än så på trådstartar, men tydligen inte. Jag tycker det är synd att en forumdel som en gång i tiden varit riktigt bra börjat tappa i kvalité i det senaste.
Citera
2015-12-08, 20:37
Medlem
hashflashs avatar
Ja nån artikel i tidningen blir det inte iaf. Det är en tyst överenskommelse (att inte rapportera) som gäller på blaskorna gällande rapportering av övergrepp på badhus. Polisen borde väl ha något att berätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in