• 1
  • 2
2015-12-08, 16:13
Medlem
Ja, detta är ju vardag och normalt numera.
Men gångna helgen har ett ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan gripits av polis i omklädningsrummet på Eriksdalsbadet i Stockholm, misstänkt för sexuellt ofredande. Vederbörande ska vara under 18 år men ser ut som 30. Han är nu åter på sitt boende.

Finns det någon som vet något mer? Förefaller inte finnas något i tidningar om detta.

Edit: Den uppgivna åldern är 16 år.
Senast redigerad av Tjillevipps 2015-12-08 kl. 16:18.
Citera
2015-12-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Ja, detta är ju vardag och normalt numera.
Men gångna helgen har ett ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan gripits av polis i omklädningsrummet misstänkt för sexuellt ofredande. Vederbörande ska vara under 18 år men ser ut som 30. Han är nu åter på sitt boende.

Finns det någon som vet något mer? Förefaller inte finnas något i tidningar om detta.

Finns det bild på fanskapet?
Citera
2015-12-08, 16:29
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Mycket våldtäkter och sexuella ofredande på det där skitbadet, vet ni vilka som badar där? De politiskt korrekta från Södermalm, det är även därför vi mer sällan hör om dessa våldtäkter och ofredande då kvinnorna tänker som denna:
Våldtagen kvinna ville inte polisanmäla: "Det är synd om honom för han är flykting"
http://www.friatider.se/v-ldtagen-kv...han-r-flykting

och de "ensamkommande". En hel del chock-klorering förekommer även av deras pooler.

Lättklädda kvinnor och unga män (fel att kalla de män, bestar är en mer korrekt term för dessa djur) från en kultur där de knappt sett en kvinna, lyckad kombination där.

Men som sagt det sker en massa skit som tystas ner, de vill väl inte kallas för Våldtäktsbadet.
Drivs av Stockholms Kommun så de har ju egen agenda att skydda bestarna, att skydda offren är de mindre noga med. Pay up and get raped, such a lovely place.
Citera
2015-12-08, 16:30
Medlem
Mer info. Bild, artikel på nyheten. Blir för krass trådstart annars.
Citera
2015-12-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Mer info. Bild, artikel på nyheten. Blir för krass trådstart annars.

Nej, det är ju just det som är problemet. Det verkar inte finnas något i någon tidning, på polisens händelselogg finns inget. Så, därav den påvra trådstarten. Hade en förhoppning om att någon sett något, för hänt har det. Medförd och förhörd är han. Men finns inget ytterligare så dör tråden nog och även denna gång tystas saken ner.
Citera
2015-12-08, 16:45
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Nej, det är ju just det som är problemet. Det verkar inte finnas något i någon tidning, på polisens händelselogg finns inget. Så, därav den påvra trådstarten. Hade en förhoppning om att någon sett något, för hänt har det. Medförd och förhörd är han. Men finns inget ytterligare så dör tråden nog och även denna gång tystas saken ner.
Var har du fått reda på det då?
Citera
2015-12-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Var har du fått reda på det då?

Jag har fått det direkt av en person med synnerligen god insyn och som jag givetvis inte kan riskera blir identifierad. Kan dock säga att personen inte har något att göra med eventuellt offer.
Citera
2015-12-08, 17:17
Medlem
Citat:
Jag har fått det direkt av en person med synnerligen god insyn och som jag givetvis inte kan riskera blir identifierad. Kan dock säga att personen inte har något att göra med eventuellt offer.

Vad berättade denna person mer då? Hände detta i omklädningsrummen? Var det alltså en pojke han förgrep sig på? Eller skedde det i bassängen? Lite mer info tack för att detta ska vara trovärdigt.
Citera
2015-12-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Vad berättade denna person mer då? Hände detta i omklädningsrummen? Var det alltså en pojke han förgrep sig på? Eller skedde det i bassängen? Lite mer info tack för att detta ska vara trovärdigt.

Först och främst har jag inget behov av att upplevas som trovärdig av okända människor. Utan som jag nog påstår i tidigare inlägg undrade jag om någon visste något mer, eftersom tidningar och polis skiter i att informera om det. Sanningshalten kan du nog få genom att ringa vakthavande på södermalmspolisen och där få bekräftat att det har hänt. Om det hänt i omklädningsrummet alltså då en annan pojke, eller i hallen vet jag inte heller. Återigen, tänkte att någon sett något på plats. Polisen har bara bekräftat det jag tidigare skrivit.

Sen lite hypotetiskt resonemang. Kring ett flyktingbarn boendes på ett boende, finns först och främst personalen, antal beroende på boendets storlek, alla dessa vet om en sådan här händelse, så även vissa chefer, socialsekreterarna och deras chefer vet, liksom inblandad skolpersonal, migrationsverket och god man. Naturligtvis även inblandade poliser. Så, antalet möjliga läckor är nog minst ett 40-tal.
Citera
2015-12-08, 17:44
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2015-12-08, 17:58
Medlem
Citat:
Först och främst har jag inget behov av att upplevas som trovärdig av okända människor. Utan som jag nog påstår i tidigare inlägg undrade jag om någon visste något mer, eftersom tidningar och polis skiter i att informera om det. Sanningshalten kan du nog få genom att ringa vakthavande på södermalmspolisen och där få bekräftat att det har hänt. Om det hänt i omklädningsrummet alltså då en annan pojke, eller i hallen vet jag inte heller. Återigen, tänkte att någon sett något på plats. Polisen har bara bekräftat det jag tidigare skrivit.

Sen lite hypotetiskt resonemang. Kring ett flyktingbarn boendes på ett boende, finns först och främst personalen, antal beroende på boendets storlek, alla dessa vet om en sådan här händelse, så även vissa chefer, socialsekreterarna och deras chefer vet, liksom inblandad skolpersonal, migrationsverket och god man. Naturligtvis även inblandade poliser. Så, antalet möjliga läckor är nog minst ett 40-tal.

Jaha men eftersom du fått det av en person med god insyn, som du skriver, så borde väl hen veta mer än bara att en ensamkommande afghan greps för ofredande i omklädningsrummet? Annars har hen ju inte god insyn i fallet.

Jag vill gärna veta mer eftersom jag befann mig på nämnda bad i helgen!
Citera
2015-12-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jaha men eftersom du fått det av en person med god insyn, som du skriver, så borde väl hen veta mer än bara att en ensamkommande afghan greps för ofredande i omklädningsrummet? Annars har hen ju inte god insyn i fallet.

Jag vill gärna veta mer eftersom jag befann mig på nämnda bad i helgen!

Nej, så behöver det alltså inte vara. Men som sagt, jag är inte ute efter att övertyga dig om något, jag var som jag flera gånger påpekat ute efter om någon vet mer. Denna någon är uppenbart inte du.

Edit: Har inte påstått god insyn i fallet, man kan ju ha god insyn i en person, eller?
Senast redigerad av Tjillevipps 2015-12-08 kl. 18:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in