Citat:
Ursprungligen postat av
justina
Vad berättade denna person mer då? Hände detta i omklädningsrummen? Var det alltså en pojke han förgrep sig på? Eller skedde det i bassängen? Lite mer info tack för att detta ska vara trovärdigt.
Först och främst har jag inget behov av att upplevas som trovärdig av okända människor. Utan som jag nog påstår i tidigare inlägg undrade jag om någon visste något mer, eftersom tidningar och polis skiter i att informera om det. Sanningshalten kan du nog få genom att ringa vakthavande på södermalmspolisen och där få bekräftat att det har hänt. Om det hänt i omklädningsrummet alltså då en annan pojke, eller i hallen vet jag inte heller. Återigen, tänkte att någon sett något på plats. Polisen har bara bekräftat det jag tidigare skrivit.
Sen lite hypotetiskt resonemang. Kring ett flyktingbarn boendes på ett boende, finns först och främst personalen, antal beroende på boendets storlek, alla dessa vet om en sådan här händelse, så även vissa chefer, socialsekreterarna och deras chefer vet, liksom inblandad skolpersonal, migrationsverket och god man. Naturligtvis även inblandade poliser. Så, antalet möjliga läckor är nog minst ett 40-tal.