Citat:
Ursprungligen postat av flaxx1234
Kommer tyvärr inte ha ekonomi till det:/ Antar 2er där kostar 1,5-2 miljoner eller ? Jag går fortfarande i skolan som sagt och kommer inte ha råd med en bostadsrätt på många år :/ Hade gärna bott i en bostadsrätt om jag hade haft pengarna dock.

Du skulle ha ställt dig i bostadskö den dag du fyllde 18, fem år räcker tyvärr inte till annat än en hyresrätt i ett illa beryktat område (men bättre sent än aldrig så ställ dig i kö redan idag om du är seriös med att flytta hit).
Med det sagt är min erfarenhet att miljonprogrammen inte är så illa som folk ibland vill få det till. Om du inte är rädd för invandrare, inte aktivt letar bråk och inte har några barn som ska gå i skolan så kan du leva fullt drägligt även i en 'dålig' förort. Generellt skulle jag då rekommendera Järva (Akalla, Rinkeby, Tensta och i sista hand Husby), det går fort in till stan och om fem år kommer chanserna vara goda att få en nyrenoverad lägenhet där ute.
EDIT: Om du har råd att betala en hög hyra kan du också satsa på nyproduktion, där är kötiderna kortare och även om fem år inte smäller så högt ens för ett nybygge så kan du nog undvika de allra mest socialt belastade områdena.