• 6
  • 7
2015-12-09, 21:10
Medlem
Mrs.MiaWallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDisciple
Två benämningar för samma sak: kvinnan förhindrar medvetet mannen från att göra en ärlig bedömning utifrån hans egna värderingar.
så du tycker vadå, att man ska ha en lista på alla egenskaper man har som man delar ut till alla eventuella partners första gången man träffas? det är väl självklart att man inte väljer att berätta om tidigare händelser om man tror att den andra personen kommer tycka negativt om det. alla vill göra bra intryck.
Citera
2015-12-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.MiaWallace
så du tycker vadå, att man ska ha en lista på alla egenskaper man har som man delar ut till alla eventuella partners första gången man träffas? det är väl självklart att man inte väljer att berätta om tidigare händelser om man tror att den andra personen kommer tycka negativt om det. alla vill göra bra intryck.

Det beror på vad man är ute efter och att hålla sig till sin egen standard.

Värderar man ärlighet och den andra personen undrar så går man emot sin egna värdering genom att ljuga/bortförklara om något som är väsentligt för den andra. Har man däremot inga problem med att vara oärlig så kan man inte heller ha någon förväntning att den andra personen är det heller. Personligen tycker jag att om man inte kan vara ärliga mot varandra utan att det brister så är det ingen i grunden hälsosam relation.

Skulle inte vilja vara tillsammans och bilda något med en kvinna som kan tänka sig att ljuga på det sättet då det är ett kvitto på bristande karaktär, men skulle inte ha några problem att knulla med henne. Och som sagt är det ju där skon klämmer, där kommer bedrägeriet igång för att kvinnan ska kunna få det hon vill och sen kommer ursäkterna för det så att hon inte ska få dåligt samvete samt fortfarande kunna anse sig ha rätt till att att partnern är ärlig.
Senast redigerad av CDisciple 2015-12-09 kl. 21:26.
Citera
2015-12-09, 21:32
Medlem
Mrs.MiaWallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDisciple
Det beror på vad man är ute efter och att hålla sig till sin egen standard.

Värderar man ärlighet och den andra personen undrar så går man emot sin egna värdering genom att ljuga/bortförklara om något som är väsentligt för den andra. Har man däremot inga problem med att vara oärlig så kan man inte heller ha någon förväntning att den andra personen är det heller. Personligen tycker jag att om man inte kan vara ärliga mot varandra utan att det brister så är det ingen i grunden hälsosam relation.

Skulle inte vilja vara tillsammans och bilda något med en kvinna som kan tänka sig att ljuga på det sättet då det är ett kvitto på bristande karaktär, men skulle inte ha några problem att knulla med henne. Och som sagt är det ju där skon klämmer, där kommer bedrägeriet igång för att kvinnan ska kunna få det hon vill och sen kommer ursäkterna för det så att hon inte ska få dåligt samvete samt fortfarande kunna anse sig ha rätt till att att partnern är ärlig.
när frågar du hur många sexpartners din partner har haft?
säg att du träffar en tjej och hon är perfekt på alla sätt. ni har träffats en relativt lång tid och det börjar kännas seriöst. då får du veta att hon legat med fler än du tycker är okej, slänger du bara bort henne då baserat på endast en sådan sak? det känns helt sjukt att just tidigare sexpartners är en så avgörande faktor.
Citera
2015-12-09, 21:34
Medlem
Citat:
du menar att killar inte skryter? det är ett barnsligt beteende, jag vet hur det var när man var tonåring. det är inget man borde hänga upp sig på, det bidrar inte till något positivt. men visst, det är helt okej att tycka att tjejer som gillar att ligga är luder. jag misstänker att de tjejerna inte vill ha killar med den åsikten ändå, så allt löser sig.

På den punkten finns det inte ett korrekt svar, alla män och kvinnor har sin egen gräns och sin egen uppfattning kring vad de anser är slampigt eller inte. Vissa hävdar till och med att det inte finns någon gräns.
Citera
2015-12-09, 22:11
Medlem
Citat:
säg att du träffar en tjej och hon är perfekt på alla sätt. ni har träffats en relativt lång tid och det börjar kännas seriöst. då får du veta att hon legat med fler än du tycker är okej, slänger du bara bort henne då baserat på endast en sådan sak? det känns helt sjukt att just tidigare sexpartners är en så avgörande faktor.

Det är inte så enkelt som endast antalet tidigare sexpartners. Det handlar om känslor, vilket är varför man inte kan sätta nån hård gräns.

Intimiteten undermineras om hon är väldigt erfaren eftersom det inte känns speciellt, och förhållande är just "speciella" för män (som inte är totalt desperata) gentemot vad sex är. I det fallet du ger där tjejen annars är perfekt o bla bla så skulle man fortfarande kunna bli tillsammans med henne, men känslan av att vara det skulle dämpas och jag själv skulle inte kunna "ge mig" fullt ut till henne även om jag inte skulle gilla att vara med henne mindre, typ ha mindre kul med henne, för det.

Man skulle få ignorera en tanke i bakhuvet som säger att man är en sucker genom att göra det "speciellt" med någon som redan fritt har gett sin sexualitet och sköna kvinnliga personlighet till flera andra män utan ett förhållande vilket underminerar poängen av att ha ett förhållande med henne och som sagt gör en till en sucker som man kan skratta åt. Den känslan är inget man själv sitter och tänker fram utan något man känner, som obehag inför en äcklig fluga, en längtan efter solsken eller glädje när man ser en kompis lycklig.

Förstår du ungefär?
Senast redigerad av CDisciple 2015-12-09 kl. 22:14.
Citera
2015-12-09, 22:26
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
läs mitt svar till herrtanke.
och nej, jag ville inte äta kakan och behålla den, jag erkände direkt för min pojkvän och jag visste att jag skulle förlora honom.

Ja alla gör vi misstag, så länge vi är ärliga och berättar dom så kan man inte göra så mycket mer. Kudos till dig för det.
Citera
2015-12-09, 22:57
Medlem
Skurtizs avatar
Citat:
alla kvinnor vill inte ha samma sak.
alla män vill inte ha samma sak.

Så om din kille håller på och ska kramas och gosa med dig hela tiden så tycker inte du att det blir för mycket och kvävande till slut?
Citera
2015-12-10, 06:33
Bannlyst
Citat:
skillnaden är att jag vet hur mitt beteende är på alkohol och jag har aldrig gjort något liknande påverkad av alkohol, därav chocken.

det handlar mer om att kvinnor kommer ljuga för tydligen bryr sig män väldigt mycket om tidigare sexuella erfarenheter. jag själv brukar inte ens berätta eftersom ingen har med det att göra, och jag bryr mig inte om vad min partner har för erfarenheter. snarare så är det skönt att träffa någon som vet vad han gillar.
Nej, en del tjejer ljuger om det för dom vet att chanserna att killen vill ha en sjunker drastiskt. Jag tror att en del män faktiskt ger en del tjejer benefit of the doubt om tjejer inte ljuger.
Citera
2015-12-10, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Flashbackkillar representerar inte verklighetens killar.
Så man är automatiskt inte en människa om man är medlem i Flashback?
Citera
2015-12-10, 08:09
Medlem
Citat:
Skulle du vara tsm med en tjej som legat med 570 miljoner män?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in