Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.MiaWallace
när frågar du hur många sexpartners din partner har haft?
säg att du träffar en tjej och hon är perfekt på alla sätt. ni har träffats en relativt lång tid och det börjar kännas seriöst. då får du veta att hon legat med fler än du tycker är okej, slänger du bara bort henne då baserat på endast en sådan sak? det känns helt sjukt att just tidigare sexpartners är en så avgörande faktor.
Det är inte så enkelt som endast antalet tidigare sexpartners. Det handlar om känslor, vilket är varför man inte kan sätta nån hård gräns.
Intimiteten undermineras om hon är väldigt erfaren eftersom det inte känns speciellt, och förhållande är just "speciella" för män (som inte är totalt desperata) gentemot vad sex är. I det fallet du ger där tjejen annars är perfekt o bla bla så skulle man fortfarande kunna bli tillsammans med henne, men känslan av att vara det skulle dämpas och jag själv skulle inte kunna "ge mig" fullt ut till henne även om jag inte skulle gilla att vara med henne mindre, typ ha mindre kul med henne, för det.
Man skulle få ignorera en tanke i bakhuvet som säger att man är en sucker genom att göra det "speciellt" med någon som redan fritt har gett sin sexualitet och sköna kvinnliga personlighet till flera andra män utan ett förhållande vilket underminerar poängen av att ha ett förhållande med henne och som sagt gör en till en sucker som man kan skratta åt. Den känslan är inget man själv sitter och tänker fram utan något man känner, som obehag inför en äcklig fluga, en längtan efter solsken eller glädje när man ser en kompis lycklig.
Förstår du ungefär?