2015-12-08, 11:25
Medlem
Jag fick tips om en tjänst / mjukvara som heter Virtru (https://www.virtru.com/) som verkar vara väldigt bra. Jag har testat den och gillar det jag ser, men eftersom den är utvecklad av en fd NSA anställd och bolaget ligger i USA känns den mer osäker än t.ex Protonmail.

Vad har ni för tankar?
Citera
2015-12-08, 12:27
Medlem
kyclefss avatar
Inte ens värt att lägga 10min på.
Citera
2015-12-08, 16:41
Medlem
Perpetovs avatar
De du skickar mail till måste också använda deras tjänst. Om jag fattar den begränsade informationen rätt har de nycklarna vilket gör att de kan se allt. Känns nästan som en honeypot, man måste ha förtroende för företaget vilket det inte finns någon anledning att ha. Verkar mest rikta sig till USA-kunder. Ingenting för mig.
Citera
2015-12-08, 20:00
Medlem
.Chloes avatar
Att använda säkerhet och integritet har blivit ett vanligt säljknep i denna post-Snowden eran. Man slänger ut ord så som "kryptering", "f.d anställd på NSA" och "asymmetrisk kryptering" vilket tydligen ska trigga ovetande folk - eller snarare lura dem.

Att de är bosatta i USA är ett bra skäl nog att inte använda dem. Även fast de nu är säkra och "så enkla att använda" så bör man ta ställning till att övervakning är fel, och det gör man genom att använda tjänster som är bosatta i länder med bättre datalagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in