Citat:
Ursprungligen postat av
smellyproof
Bra att det åtmistonde hjälpte lite då. Jag tror inte att cannabis kan skapa schizofreni på egen hand men har man mentala problem eller om det ligger något i släkten borde man vara försiktig.
(källa) Nästa steg för dig borde väl vara att söka hjälp men de antar jag du redan gjort.
Hej! Nej jag har inte sökt hjälp. Utan det verkar ha löst sig automatiskt när jag slutade röka cannabis, även om jag har viss problematik kvar. Men jag antar att jag är latent-skizo och inte behöver oroa mig eller söka hjälp förrens det "blommar" ut och ta det lugnt med droger i framtiden?
Brukar endast syra samt alkohol någon gång i månaden nu och det känns som att det ger distans åt tänket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marcop0lo
Nu har du säkert redan skrivet om du gör det eller inte. Men har du märkt om du syn, lukt, smak, eller hörselhallucinerar?
Hörselhallucinationer är ett väldigt vanligt symtom vid schizofreni.
Ja det har jag. Lider av HPPD och har synvillor konstant.
Lukter kan jag känna helt random, t.ex kan det lukta sprit när jag inte druckit sprit på veckor är nyduschad. Men detta sker någon gång ibland endast. Smak har jag inte tänkt på, men mycket möjligt att det förekommer.