2005-11-08, 16:49
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Varför inte?
Kopplar man konverten som jag länkade till så har den ju en egen mjukvara å är inte beroende av nått annat runt om kring, Den funkar väll precis som en router.

Finns de någon typ av trådlöst överföring av USB 2.0?

Taget från länken - "DUB-E100 är en USB 2.0 till 10/100Mbps Fast Ethernet adapter för Windows-baserade datorer."

Funkar alltså tyvärr inte på annat än Windows-burkar.
Citera
2005-11-08, 16:52
Medlem
snousers avatar
Så står de på nästan allt man köper att den funkar till windows. Men dom skriver ju sälla ut om de funkar till Unix. Om dom nu har skrivit att den bara funkar för lata windows andvändare och de bara är och koppla in den så borde den funkar i linux bara att de tar nån minut extra.
Citera
2005-11-08, 17:54
Medlem
Bitmasters avatar
Om mediaspelaren inte stöder nätverkskort, varför skulle då ett usb-nätverkskort fungera?
Citera
2005-11-08, 17:56
Medlem
snousers avatar
De är väll skit samma om mediaspelaren klarar nätverk eller inte. De är ju därför man har en konverter. De är ju meningen att den ska fixa de UTAN att bli påvärkad av nått runt om kring.
Citera
2005-11-08, 17:56
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Men seagate din nattmössesvamlare, konvertern är ingen interfaceomvandlare dit man kan koppla allt som kontakten passar i utan en ersättning för nätverkskort som bara kommer att fungera om den ansluts med usbdelen till en DATOR.

Säkert rätt i det här sammanhanget, men du KAN faktiskt koppla usb-enheter till varandra. Du kan t ex koppla ett usb-minne till din PSP osv. Dock krävs det mycket fipplande om det inte var meningen att det skulle gå från början...
Citera
2005-11-08, 18:08
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Säkert rätt i det här sammanhanget, men du KAN faktiskt koppla usb-enheter till varandra. Du kan t ex koppla ett usb-minne till din PSP osv. Dock krävs det mycket fipplande om det inte var meningen att det skulle gå från början...

Den är gjord för att koppla enheter till den som te.x minnen och dyl.
Citera
2005-11-08, 19:40
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
De är väll skit samma om mediaspelaren klarar nätverk eller inte. De är ju därför man har en konverter. De är ju meningen att den ska fixa de UTAN att bli påvärkad av nått runt om kring.

Detta är ett nätverkskort, enda skillnaden från ett vanligt kort är att detta ansluts till USB istället för PCI. Det behöver ändå ett operativsystem, drivrutiner, en TCP/IP-stack osv. för att fungera. Hur har du tänkt att installera nätverkskortets drivrutin i mediaspelaren?

Nå, det är nog bara att testa, men i detta fall kommer det tyvärr inte att fungera.
Citera
2005-11-08, 19:45
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikey
Detta är ett nätverkskort, enda skillnaden från ett vanligt kort är att detta ansluts till USB istället för PCI. Det behöver ändå ett operativsystem, drivrutiner, en TCP/IP-stack osv. för att fungera. Hur har du tänkt att installera nätverkskortets drivrutin i mediaspelaren?

Nå, det är nog bara att testa, men i detta fall kommer det tyvärr inte att fungera.

jaha, det är så de funkar. Men finns de nån typ som man kan koppla direkt till media spelaren? Eller som jag sa innan, trådlöst usb 2.0
Citera
2005-11-08, 19:45
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Men seagate din nattmössesvamlare, konvertern är ingen interfaceomvandlare dit man kan koppla allt som kontakten passar i utan en ersättning för nätverkskort som bara kommer att fungera om den ansluts med usbdelen till en DATOR.

Haha okej, som jag uppfattade trådskaparen var det en omvandlare, men jag hade som sagt inte tagit någon närmare koll på prylen i fråga.

Herregud, för övrigt.. Nätverkskort via USB:n.. Känns ganska opraktiskt om jag får säga det själv, när i "verkligheten" kan man behöva ett sådant? Lär ju inte vara alltför ofta.. Och att skylla på att man har en bärbar dator är ingen ursäkt, alla nya bärbara datorer har nätverkskort (mig veterligen).
Citera
2005-11-08, 21:58
Medlem
snousers avatar
Denna borde ju funkar isf: http://www.butik.it/html/shop/print_...artnr=F5D5050Y
Citera
2005-11-08, 22:05
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Denna borde ju funkar isf: http://www.butik.it/html/shop/print_...artnr=F5D5050Y
Det är ju samma skit, ge dig.

Citat:
Ursprungligen postat av seagate
Haha okej, som jag uppfattade trådskaparen var det en omvandlare, men jag hade som sagt inte tagit någon närmare koll på prylen i fråga.
Ursäkta mens igår.
Citera
2005-11-08, 22:08
Medlem
snousers avatar
den är ju inte alls samma. denna är från nätvärk till usb den andra va tvärt om. Detta måste ju betyda att den endast är beroende av nätvärksinställningarna (i detta fall routern) å usb anslutningen kan vara va som hällst som ett fick minne eller en media spelare. Eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in