Jag gjorde i slutet av sommaren en tråd (
(FB) Köpa lägenhet i innerstan när man är deprimerad och vill ge livet en sista chans?) där jag beskrev min situation. Jag var då deprimerad, mådde inget bra och jag kände att jag behövde flytta hemifrån för att helt enkelt börja om. Jag hade fått ärva en stor summa pengar och letade därför efter en 2a innanför tullarna i Stockholm. Det negativa är väl att jag helt enkelt inte hittat någon lägenhet för mig än, däremot så är det positiva att jag mår väldigt bra psykiskt och fysiskt för första gången på länge!
Jag har letat lägenhet under hela hösten men inte hittat någon som jag verkligen vill ha men jag vet iallafall vart jag skulle vilja bo. Det är antingen Södermalm eller Vasastan. Har varit på Södermalm och traskat runt där, samt gjort detsamma i Vasastan, och jag har då valt ut några områden som jag gillar bäst. I Södermalm är det SoFo och Helgalunden, i Vasastan så är det Birkastan och runt Odenplan.
Det jag undrar är vad ni rekommenderar för områden av dessa? Är Helgalunden på Södermalm ett lugnt område som kanske är bättre än SoFo? Eller är det att föredra att investera i en lägenhet i Birkastan? Har ni här på flashback lite råd och tips på dessa områden? Något jag ska undvika eller finns det något ännu bättre ställe?
Södermalm eller Vasastan? Vad hade
ni valt?