2015-12-07, 17:31
Medlem
Hej!

Har precis rensat min dator och ska uppdatera till win 10 strax.. Tnkte bara hra med er om ni har ngra tips om bra program som r bra att ha gllande allt mjligt i princip. Virusprogram, adblockers, VPN program, rambooster, ccleaner, regcure etc etc etc?

Alla tips uppskattas, och r det ngt speciellt man br tnka p nr man uppgraderar till win 10?
r datorn i princip nytt skick d om man oformaterar datorn och stter in alla sparade program i sin andra hrddisk och inte SSD'n?

//Erik
Citera
2015-12-07, 17:37
Medlem
kyclefss avatar
Div. Program:
Winzip/windrar ---> 7zip
Antivirus: Avast!/Bitdefender
Antimalware: Malwarebytes
Adobe Reader ---> Sumatra PDF
f.lux
VLC
utorrent ---> Qbittorrent

Firefox Addons:

BetterPrivacy
Cookie Monster
FireShot
HTTPS-Everywhere
NoScript
Random Agent Spoofer
Self-Destructing Cookies
The Addon Bar
Tree Style Tab
uBlock Origin (Inte uBlock utan uBlock Origin)

VPN:

Ovpn
Citera
2015-12-07, 18:01
Medlem
Tack kyclefs
Citera
2015-12-07, 18:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genietErik192
Hej!

Har precis rensat min dator och ska uppdatera till win 10 strax.. Tnkte bara hra med er om ni har ngra tips om bra program som r bra att ha gllande allt mjligt i princip. Virusprogram, adblockers, VPN program, rambooster, ccleaner, regcure etc etc etc?

Alla tips uppskattas, och r det ngt speciellt man br tnka p nr man uppgraderar till win 10?
r datorn i princip nytt skick d om man oformaterar datorn och stter in alla sparade program i sin andra hrddisk och inte SSD'n?

//Erik

Om du med uppdatera menar ominstallera s gr du rtt och minimerar risken fr problem eftert vilket mnga upplever efter en uppgradering.

Tnk p att less is more. Det finns mnga program som kan vara bra att ha men jag njer mig med att nmna 2 typer. Ett bra antivirus och backup program.

Inget speciellt att tnka p och, ja tminstone Os`et.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in