2015-12-07, 15:35
Medlem
Hej,

Nn som vet hur man installerar rekommenderade uppdateringar frn Windows update i Windows 10?

Mitt antivirus (ESET) har en funktion som talar om ifall det finns uppdateringar till Windows och det hittar ven rekommenderade uppdateringar men de installeras aldrig d jag kr Windows update och jag hittar inte hur man aktiverar att de ska installeras. Kritiska och viktiga uppdateringar installeras utan problem.

//Robert
Citera
2015-12-08, 15:02
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bros70
Hej,

Nn som vet hur man installerar rekommenderade uppdateringar frn Windows update i Windows 10?

Mitt antivirus (ESET) har en funktion som talar om ifall det finns uppdateringar till Windows och det hittar ven rekommenderade uppdateringar men de installeras aldrig d jag kr Windows update och jag hittar inte hur man aktiverar att de ska installeras. Kritiska och viktiga uppdateringar installeras utan problem.

//Robert

Steg 1: Via frstoringsglaset nere vid startknappen, skriv: Windows update
Steg 2: Klicka p: Avancerade alternativ
steg 3: Se till att "Automatiskt (rekommenderas)" r frvalt,
Steg 4: Markera: Hmta uppdateringar fr ANDRA Microsoftprodukter (typ: office etc)
Steg 5: Klicka p "pil vnster" uppe till hger.
Steg 6: OM du ser en BL TEXTRAD med texten: Information (etc.) klicka d p den s fr du se ALLA valfria uppdateringarsom finns, p en gng!

Citera
2015-12-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Steg 1: Via frstoringsglaset nere vid startknappen, skriv: Windows update
Steg 2: Klicka p: Avancerade alternativ
steg 3: Se till att "Automatiskt (rekommenderas)" r frvalt,
Steg 4: Markera: Hmta uppdateringar fr ANDRA Microsoftprodukter (typ: office etc)
Steg 5: Klicka p "pil vnster" uppe till hger.
Steg 6: OM du ser en BL TEXTRAD med texten: Information (etc.) klicka d p den s fr du se ALLA valfria uppdateringarsom finns, p en gng!

Hej,

Allt verkar stmma frutom att det aldrig finns ngra rekommenderade uppdateringar under information, dock s verkar alla andra finnas dr som kritiska och viktiga uppdateringar och d ven fr annat n Windows s som Office t.ex. Idag sa ESET till att det fanns uppdateringar igen och listar alla uppdateringar inkl. de f rekommenderade som aldrig blir installerade...

Mer ider?

//Robert
Citera
2015-12-10, 09:11
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bros70
Hej,

Allt verkar stmma frutom att det aldrig finns ngra rekommenderade uppdateringar under information, dock s verkar alla andra finnas dr som kritiska och viktiga uppdateringar och d ven fr annat n Windows s som Office t.ex. Idag sa ESET till att det fanns uppdateringar igen och listar alla uppdateringar inkl. de f rekommenderade som aldrig blir installerade...

Mer ider?

//Robert

S ESET kan inte ha fel???

Om Windows update sger att det inte finns fler? r du trots det sker p att det finns fler uppdateringar till Windows??

Jag litar i alla fall mer p WU, n p ESET.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in