Katterna får fortsätta att vara separerade ett tag, det är alldeles för nära till slagsmål för att jag ska känna mig bekväm med att ha dom tillsammans utan tillsyn. Men katterna äter intill varandra, med ett galler emellan och dom sover intill varandra. Jag försökte att ha katterna ihop en stund igår kväll, (efter det att den lilla lyckats klättra över med gott resultat) vilket resulterade i att den stora katten var så nära att starta ett slagsmål man kan komma.
Överlag tycker jag att det går bra, och man ser konstant små framsteg!
Jag tror att jag eventuellt kan ha tagit mig vatten över huvudet. Den lilla nyinflyttade katten i huset är endast här för att jag tyckte att det var onödigt att avliva en frisk katt, tidigare ägare skulle avliva henne för att hon kissade utanför lådan.
Den 26 januari flyttar det nämligen hit ytterligare en hona, då 12 veckor gammal.
Låt oss anta att det fortfarande är en del gruff mellan nuvarande katter, hur negativt kommer det då att påverkas med en tredje katt? Jag är inte främmande för att låta någon annan ta över den lilla honan som nu bor här, eftersom att jag endast tog emot henne för att jag inte tycker att hon ska avlivas.