2015-12-06, 23:39
Medlem
Mitt andra inlägg på flashback så ursäkta om jag gör fel.

Mitt förra inlägg handlade om att jag inte kunde dricka alkohol alls. Spydde direkt av det. När jag googlade runt så hittade jag spår av levercancer, och symptomerna passar bra med mig. JAG ÄR 18!!

När jag var 15 år så reste jag till Asien och har kanske smittats av hepatit C därifrån. Dock har jag inte fått reda på något av det av mina läkaren.

Om jag nu har levercancer och haft det i tre år. Hur länge till kan jag leva? 10-20 år?
Citera
2015-12-06, 23:43
Medlem
Hemskt ledsen att höra om din diagnos, du har dock ställt den fel.
Den du har är hypokondri.

Lugna ner dig grabben, Hep C finns botemedel mot.

Alla spyr av alkohol, drick inte skiten om du mår dåligt av det.
Citera
2015-12-06, 23:56
Medlem
Sereenas avatar
Hade du haft cancer i levern i 3år så hade du nog varit antingen död eller jävligt sjuk vid det här laget...

Du pallar inte speriten helt enkelt, ge fan i att försöka dricka.
Citera
2015-12-07, 00:05
Medlem
Prognosen för levercancer är dålig, det är ytterst liten risk att du haft det i 3år och inte har större problem.

16% av de som får levercancer lever efter 5 år.
http://cancer.se/levercancer/behandl...d-levercancer/
Citera
2015-12-07, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S2k18
Mitt andra inlägg på flashback så ursäkta om jag gör fel.

Mitt förra inlägg handlade om att jag inte kunde dricka alkohol alls. Spydde direkt av det. När jag googlade runt så hittade jag spår av levercancer, och symptomerna passar bra med mig. JAG ÄR 18!!

När jag var 15 år så reste jag till Asien och har kanske smittats av hepatit C därifrån. Dock har jag inte fått reda på något av det av mina läkaren.

Om jag nu har levercancer och haft det i tre år. Hur länge till kan jag leva? 10-20 år?

Men gå och testa om du nu har legat med ladyboys eller vad du menar man gör i asien, för man får inte bara hepatit C bara sådär att befinna sig i asien.

Blodprov.
Citera
2015-12-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Prognosen för levercancer är dålig, det är ytterst liten risk att du haft det i 3år och inte har större problem.

16% av de som får levercancer lever efter 5 år.
http://cancer.se/levercancer/behandl...d-levercancer/
Jag fick hepatit C för tre år sen. Men dom flesta symptomen visades för 4 månader sen.
Citera
2015-12-07, 03:50
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Hemskt ledsen att höra om din diagnos, du har dock ställt den fel.
Den du har är hypokondri.

Lugna ner dig grabben, Hep C finns botemedel mot.

Alla spyr av alkohol, drick inte skiten om du mår dåligt av det.

https://www.youtube.com/watch?v=KccSubnwFs4
Citera
2015-12-07, 19:06
Medlem
Citat:
Jag fick hepatit C för tre år sen. Men dom flesta symptomen visades för 4 månader sen.

Attspy av alkohol är inte ett tacken på levercancer. Hade du Hepatit-C skulle du veta om det, det märks. Tips kolla om dina ögonvitor är helt gula. Är de normal färg- drick mindre.
Citera
2015-12-07, 21:31
Medlem
Citat:

Om du skulle ha Hepatit C, och det verkar i sig inte så himla sannolikt, så dröjer det normalt sett ett par årtionden innan några allvarliga symptom, som skrumplever/cancer, uppkommer, om dom alls gör det.
Citera
2015-12-07, 22:16
Medlem
Citat:

Hur ska du ha det, var det inte cancer frågan gällde? Har du cancer, hepatit, eller båda? I detta inlägget skriver du som att du har konstaterad hepatit, medan ditt första inlägg låter som att du gissar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in