Citat:
Nej finare tobak är svårt att säga. Dom är noga med sina blandningar allihop.
Och när det gäller högsta priset som står tryckt så får cigarett paketet så får paketet säljas dyrare om man som säljare betalar en högre % i skatt (vilket man nästan kan ta förgivet att dom inte gör).
Och när det gäller högsta priset som står tryckt så får cigarett paketet så får paketet säljas dyrare om man som säljare betalar en högre % i skatt (vilket man nästan kan ta förgivet att dom inte gör).
Citat:
Deras inköps pris från början påverkar. Lixom deras mix av tobak.Man kan ta tex det vi kallar:
ljus lufttorkad tobak, processen tar tid (och tid är som bekant pengar). Värmetorkar man tobaken går det fortare, dessutom minskar risken för mögel.
Mörkare tobak ger oftast lite lägre avkastning men smakar mer. Än de ljusa varianterna.
Burley ger ofta rätt hög avkastning och är som regel tålig mot virus sjukdomar har oftast en kakaolik smak (fast jag vill mer hävda nöt-lik smak).
Orient tobak (exempelvis Turkiska Izmir varianter) håller hög klass, något lägre i nikotin styrka och avkastning än många andra varianter.
-så att mycket påverkar det slutliga priset (men tex ICA butiken blir inte vinnaren). Att säga att kvalité är den stora skillnaden är verken sant eller falskt och att moraliska perspektiv saknas är inte heller samt då Tobaks industrin faktiskt är den enda (jag vet) som bekostar tobaksforskningen. Ganska tragiskt. Ungefär som att låta vapen handlare vara dom enda som utreder mord..
Citat:
Den frågan är dock befogad men omöjlig att besvara. Skulle en av dessa mixer (som båda är snarlika), vara farligare än den andra så vill ju inte den ena tillverkaren pröjsa lika stort skadestånd som den andra och det skulle bli rätt hårda debatter kan jag lova..Sen håller jag med er om att moralen hos industrin känns låg men dom är beroende av kunder och vill därför inte utplåna dom..