2015-12-06, 23:26
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Frst borde du ta reda p varfr du vill bli ICA-handlare? Vad driver dig? Du r mycket ung och det knns som det enda som lockar p vgen r pengarna. D kommer det aldrig att fungera. Som entreprenr och ledare mste du LSKA det du gr av hela ditt hjrta, ven om det gr t helvete.

Precis, du ska ha ett driv av guds nde och vara en tvlingsmnniska. Kombinerat med att agera kapten i en lagsport. Trots kttfrsskandal. Pengar kan aldrig vara drivkraften utan God service, enkelhet och bra kvalitet.
Citera
2015-12-06, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Frst borde du ta reda p varfr du vill bli ICA-handlare? Vad driver dig? Du r mycket ung och det knns som det enda som lockar p vgen r pengarna. D kommer det aldrig att fungera. Som entreprenr och ledare mste du LSKA det du gr av hela ditt hjrta, ven om det gr t helvete.

Pengar delen r inte s viktigt d jag har en vldigt framgngsrik far inom juridikbranschen, som kan frsrja mig (dock r det de sista jag vill).Det som driver mig r vl att jag lskar utmaningar och att vara en ledare. Jag ser p garen av butiken jag jobbar att hon verkligen lskar sitt jobb och vi r vldigt lika p ngot stt.

Det enda trkiga som jag tycker att jobba p Ica r nr man inte har ngonting att gra. Tycker det r hur roligt som helst nr butiken r fullpackad och man har mycket att gra .

Drfr vill jag bli en Ica-handlare. Det driver mig.
Citera
2015-12-06, 23:30
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerdoin
Pengar delen r inte s viktigt d jag har en vldigt framgngsrik far inom juridikbranschen, som kan frsrja mig (dock r det de sista jag vill).Det som driver mig r vl att jag lskar utmaningar och att vara en ledare. Jag ser p garen av butiken jag jobbar att hon verkligen lskar sitt jobb och vi r vldigt lika p ngot stt.

Det enda trkiga som jag tycker att jobba p Ica r nr man inte har ngonting att gra. Tycker det r hur roligt som helst nr butiken r fullpackad och man har mycket att gra .

Drfr vill jag bli en Ica-handlare. Det driver mig.

Du kan aldrig g sysslols i en butik! Du mste ndra tnkandet om du ska bli handlare, steg 1.
Citera
2015-12-06, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Du kan aldrig g sysslols i en butik! Du mste ndra tnkandet om du ska bli handlare, steg 1.

Det r sant . Menar dock mot slutet av kvllen d det inte r mycket kunder i butiken samt att alla varor r upplockade och det enda som finns kvar att gra r att fronta. Jobbar trots allt bara helger och r student s har inte kommit igng med andra arbetsuppgifter n kassan/varuplock.
Citera
2015-12-06, 23:43
Medlem
Citat:
Det r sant . Menar dock mot slutet av kvllen d det inte r mycket kunder i butiken samt att alla varor r upplockade och det enda som finns kvar att gra r att fronta. Jobbar trots allt bara helger och r student s har inte kommit igng med andra arbetsuppgifter n kassan/varuplock.

Bara att Fronta och stda fr hela slanten.
r man ansvarig fr en avdelning s kanske man ser ver bestllningar etc
Citera
2015-12-06, 23:47
Medlem
Henssons avatar
Citat:

Jag frstr, men hnder i fickor r aldrig tilltet. Glm inte att snygga till utanfr er butik, plocka papper och fimpar etc vid parkering och entr. Mnga egna initiativ och ider vlkomnas. Mycket "skitjobb" kommer du behva utfra, och oftast helt utan uppskattning. Men gnuggar du p varje dag, varje mnad varje r s kommer det uppmrksammas och belnas lngre fram.
Senast redigerad av Hensson 2015-12-06 kl. 23:51.
Citera
2015-12-06, 23:52
Bannlyst
Citat:
Jag frstr, men hnder i fickor r aldrig tilltet. Glm inte att snygga till utanfr er butik, plocka papper och fimpar etc vid parkering och entr. Mnga egna initiativ och ider vlkomnas. Mycket "skitjobb" kommer du behva utfra, och oftast helt utan uppskattning. Men gnuggar du p varje dag, varje mnad varje r s kommer det uppmrksammas och belnas lngre fram.

Ska tnkas p! Tack som fan fr informationen! Nu vet jag vad som krvs fr att bli en Ica-handlare.

Vi fr vl se hur det blir i slutndan, knns som drmmen i nulget och hoppas det hller i sig!
Citera
2015-12-06, 23:59
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ska tnkas p! Tack som fan fr informationen! Nu vet jag vad som krvs fr att bli en Ica-handlare.

Vi fr vl se hur det blir i slutndan, knns som drmmen i nulget och hoppas det hller i sig!

Hller tummarna fr dig, glm inte att ha roligt p jobbet. Snacka aldrig skit om kunder med andra i personalen utan spar det till familjen hemma eller polarna. Du mste hela tiden vara ett proffs fr att kunna kalla dig ett proffs. Good luck.
Citera
2015-12-07, 00:07
Bannlyst
Citat:
Hller tummarna fr dig, glm inte att ha roligt p jobbet. Snacka aldrig skit om kunder med andra i personalen utan spar det till familjen hemma eller polarna. Du mste hela tiden vara ett proffs fr att kunna kalla dig ett proffs. Good luck.

Fr jag frga om du r en Ica-handlare/vill bli? Du verkar verkligen ha koll!
Citera
2015-12-07, 00:14
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Fr jag frga om du r en Ica-handlare/vill bli? Du verkar verkligen ha koll!

Svaret r nej, men jag jobbar p ICAs huvudkontor i Solna, En arbetsplats med nra 1000 anstllda. r absolut inte i ngon ledande befattning men sysslar med rekrytering och handlarfrgor.
Citera
2015-12-07, 00:25
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jobba heltid ett par r p ICA, s kan du bestmma dig sen. Jag har sjlv jobbat hela mitt yrkesverksamma liv i dagligvarubutiker sen 20-rsldern (ca 10 r) och jobbar med bde avdelnings- och administrativt ansvar/andreman.
Citera
2015-12-07, 00:31
Medlem
Citat:
Hej! Jag gr ut gymnasiet nsta r, gr handels. Jag kommer g ut med B-A i alla mnen fast det r nog obetydligt.

Jag vill bli en Ica-handlare. Enligt Ica-handlarnas hemsida mste man ha rs erfarenhet inom branschen fr att f driva en egen butik. Hur mnga r r ''flera r''?

Jag har jobbat helger p ett Ica i nrheten dr jag bor. Funderar p att fixa full anstllning dr nr jag slutar gymnasiet. Jobba dr tills jag uppntt kraven fr att ppna en egen butik.

r det verkligen shr enkelt att bli en Ica-handlare? Frstr att det nog bli lite jobbigt att leva p en minimiln i ngra r men det r jag beredd att ta.

Frgor: Hur mnga r r ''flera r'' av erfarenhet? Finns det ngot mer jag borde veta om? r min plan realistisk?

MVH

Fr man frga varfr du vill bli just bli ICA-handlare?

Har du gtt handels kan du ju slja begagnade bilar, mobilabbonemang i gallerior eller kalsonger ver telefon eller ngot annat med betydligt hgre status och anseende.

r det inte mest ldre personer som gr i gamla invanda rutor som r intresserade av ICA? Du verkar ju ganska ung..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in