• 7
  • 8
2015-12-17, 23:18
Medlem
Lawrence Office Space Scene

Om du endast vill göra ingenting så kan du göra det redan idag. Det är bara att gå till soc!
Senast redigerad av lordmetroid 2015-12-17 kl. 23:20.
Citera
2015-12-18, 03:21
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Det du nämnde med att sexa runt, sa bara hur jag ser på det.

Sex är ömsesidigt.
Knappast "våldtäkt" jag skrev.
Citera
2015-12-18, 03:25
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordmetroid
Lawrence Office Space Scene

Om du endast vill göra ingenting så kan du göra det redan idag. Det är bara att gå till soc!
Om du tror att man inte gör "någonting" när man går på soc så är du ute och cyklar.
Jobbklubb, gå på meningslösa möten på ams där man som 30 åring och ett långt yrkesliv bakom sig tvingas lära sig skriva personligt brev och cv för 17e gången, söka jobb aktivt och rapportera in sökta jobb, etc etc.

Att gå på soc är inget glidigt liv om du tror det.
Citera
2015-12-18, 10:10
Medlem
TripleXLs avatar
Samhället och staten har hjärntvättat människan över lång tid att vi skall vara fattiga slavar. Då är vi som finast i våra härskares ögon.

Samhället och staten hatar fria människor.

De vill att du skall stressa till ett jobb du hatar och sedan tröstkonsumera upp alla pengar på skräp du egentligen inte vill ha då du inbillar dig att "då mår du bättre" vilket inte stämmer och den inbillade glädjen avtar väldigt snabbt så du blir för evigt fast i det så kallade "erkorrhjulet" som bara går runt och runt.
Citera
2015-12-18, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Att gå på soc är inget glidigt liv om du tror det.

För väldigt många är det ett glidigt liv.

Var det inte glidigt för dig så gjorde du fel. Du menar väl inte att du faktiskt deltog på allt detta man "förväntas" delta på? Vadå är du naiv ärlig hederlig lojal svensk (som gör det som förväntas av dig), eller har du inte som icke-svenskarna begripit att det bara är att plötsligt "känna sig sjuk" så slipper man alla de plikter och skyldigheter du räknar upp, och kan vara hemma med kompisarna och röka cannabis eller tugga khat och titta på tv istället?
Senast redigerad av BaronVonHager 2015-12-18 kl. 11:10.
Citera
2015-12-18, 11:13
Medlem
Smulhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Samhället och staten har hjärntvättat människan över lång tid att vi skall vara fattiga slavar. Då är vi som finast i våra härskares ögon.

Samhället och staten hatar fria människor.

De vill att du skall stressa till ett jobb du hatar och sedan tröstkonsumera upp alla pengar på skräp du egentligen inte vill ha då du inbillar dig att "då mår du bättre" vilket inte stämmer och den inbillade glädjen avtar väldigt snabbt så du blir för evigt fast i det så kallade "erkorrhjulet" som bara går runt och runt.
Man var ju tvungen att hitta på något för att få slantarna att rulla uppåt i kedjan när religion inte längre räckte till...
Citera
2015-12-18, 12:18
Medlem
Celenos avatar
Ju rikare jag blir desto oftare och längre är jag ute och reser, klättrar i berg, paddlar kanot och hikar istället för att sitta framför datorn på kontoret och dricka kaffe.

Mindre stress också.

Så jag tror det är skadligare att vara fattig.
Citera
2015-12-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Bekant som föddes rikt och fick sedan post hos sin farsas företag. Fått höra från honom att stortsett blir pengar en nollfaktor efter man kommit till den punkt där man kan spara samma summa som man spenderar månadsvis(hyra, mat, krogbesök etc.) samt ha en tusenlapp över. Sist vi hördes vid så tjänade han 35 tusen efter skatt i månaden.

35 tusen i månaden efter.skatt är väl ändå inte rikedom? Det är mer än vad jag tjänar. Men jag anser inte att man är rik för att man drar in 35 k i månaden efter skatt.
Citera
2015-12-18, 14:46
Medlem
Kan vara skadligt, ja!
Senast redigerad av ericnorthman 2015-12-18 kl. 14:53.
Citera
2015-12-18, 21:47
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
För väldigt många är det ett glidigt liv.

Var det inte glidigt för dig så gjorde du fel. Du menar väl inte att du faktiskt deltog på allt detta man "förväntas" delta på? Vadå är du naiv ärlig hederlig lojal svensk (som gör det som förväntas av dig), eller har du inte som icke-svenskarna begripit att det bara är att plötsligt "känna sig sjuk" så slipper man alla de plikter och skyldigheter du räknar upp, och kan vara hemma med kompisarna och röka cannabis eller tugga khat och titta på tv istället?

För det första så är jag inte "svensk" så stoppa upp dina fördomar upp i röven.
Ja, jag gick på alla möten för man var tvungen annars skulle bidraget ryka.

Kom hit till GBG och hosta i telefonen och säg att du är sjuk till din soc-kärring och hon kommer garva dig i örat och dra in dina pengar.
Funkar inte så.
Kanske var en räkmacka under 90-talet men efter alliansens bravader fick man bevisligen inte ens pengar om hade cancer.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in