Citat:
Ursprungligen postat av
BrotherJohn
Om jag hade varit rik hade jag rationaliserat bort alla dessa tråkiga aktiviteter. Det hade medfört att jag bara suttit hemma och druckit sprit och fått allt serverat på ett silverfat. Det hade nog varit fruktansvärt destruktivt. Vad säger ni om detta?
Har hört det där så många ggr i det här landet att jag undrar vafan det är fel på folk.
Om du är ekonomiskt oberoende och det bästa du kommer på är att sitta hemma och dricka pilsner så förtjänar du och många med dig inte rikedom, fortsätt du gå till ditt sketna kneg och slit ut kroppen bara för att "arbetskamraterna är så goa".
Man måste vara totalt fantasilös och leva under en sten om man inte kan se vilka möjligheter pengar för med sig.
Ut och res, upptäck saker, festa, knulla brudar, köp feta bilar, starta välgörenhet, investera i nya spännande projekt eller vafan sätt dig ner på en strand och gör ingenting.....
Begriper inte folk som är 90-år, dör, och har pengar kvar på kontot. Levt som fattiglappar ett helt liv och lämnar arv till snorungar som lämnat dom att ruttna på ålderdomshem.