2017-09-10, 02:48
Medlem
Jofs avatar
Spelar in rapport och sen snabbspolar jag.
Hatar känslosnyft från random person. Som om det vore nyheter.
Citera
2017-09-11, 09:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Det har blivit ännu mindre attraktivt att se Morgonstudion på SVT. Pretentiös ton som blir tröttsam rätt snabbt och kronan på verket, de lokala nyheterna. Var Helin kokainstinn när han godkände att en tredjedel av bilden ska tas upp av nån fullkomligt onödig grafik?
Citera
2017-09-12, 21:40
Medlem
Haha! SVT Aktuellt har blivit en riktigt feminin tilldragelse. Kulturmarxistiskt är ju SVT överlag, men nyhetssändningarna är ju en intern kvinnosak numera. Som ikväll: bara kvinnor bland de sedan länge multipla nyhetsankarna, och en kokett nippertippig ung kvinnlig speaker med återkommande, utdragna vokaler. Sedan duell i studion kring polisresurser som inte räcker till pga alla mordfallen, varvid en man och kvinna gör upp; mannen uppfattade jag inte vem det var, men den kvinnliga "kriminologen" är genusvetare och var sminkad like crazy. Sedan ett långt nyhetsinslag om fyra kvinnor som var missnöjda med den kosmetiska näsplastiken de genomgått och någon kvinnlig talesman (advokat?) lade utt texten hur viktigt hon ansåg det vara att det görs något på ett högre plan för att... ja någonting. Kvinnor, kvinnor, kvinnor, kvinnor. Parodi på nyheter.
Citera
2017-09-22, 19:56
Medlem
Ikväll går SVT Rapport all in. Endast en kvart har passerat och det känns som en evighet. Det berättas om hur studenter med invandrarbakgrund i lägre grad än etniska svenskar tar studielån (men hur många poäng tar de, i vilka ämnen?). Sen invandrade forskare på LTH som odlar bakterier i en brygd av klippta fågelfjädrar. Sen det tyska valet:
Den utsände reportern står vid en valaffisch med Merkels porträtt, och i bakgrunden ses en butiksskylt nästan övertydligt - 'BLACK/WHITE'. Sen visit till en välintegrerad baklavakonditor. Sen syrisk konst och en utländsk kvinna med titeln ingenjör lägger ut texten.

En veritabel störtskur av livgivande kompetensregn.
Citera
2017-09-22, 20:08
Avstängd
Frawjons avatar
Mina föräldrar tittar på det, inte för att de gillar det utan av gammal vana. De verkar inte kunna tänka sig att bara få nyheter genom datorn.
Citera
2017-09-22, 20:13
Medlem
Man predikar mångkultur/gobalism varje dag..
Men samtidigt sitter där endast svenskar och pratar, i sin egna, trygga bubbla.
Citera
2017-09-22, 20:56
Medlem
Rackabajsares avatar
Minst halva Sverige tittar pa Aktuellt/Rapport/Tv4 Nyheterna och koper précis allt som sags och rapporteras dar. Ledsen, men det tar en valdigt lang tid att vanda en skuta som Sverige som ar sa genomfiltrerad av vansterpropaganda och PKs godhetsvarnande om invandringens och invandrares fortrafflighet.
Citera
2018-01-10, 20:24
Medlem
Rapport har slutat med nattsändningar. Numera är alltså nätterna helt utan svenska nyhetssändningar. Bra eller dåligt?
Citera
2018-01-11, 02:36
Medlem
Medelåldern är väl 55-60 år.
Citera
2018-02-28, 14:50
Medlem
PatrickB8mans avatar
Vem tittar egentligen på Aktuellt och Rapport i SVT eller Nyheterna i TV4?
Svaret är: aningslösa idioter som röstar på 7-Klövern

"Vi väljer oberoende vad vi publicerar, och hur materialet utformas."

https://www.svt.se/nyheter/sa-arbetar-vi-pa-svt-nyheter
Senast redigerad av PatrickB8man 2018-02-28 kl. 14:53.
Citera
2018-09-30, 01:55
Medlem
Voolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodermalmsrebell
Blir förvirrad. Vad är det för vinklade budskap? Jag själv brukar titta rapport varje dag. Är 22 år haha. Antar att jag tillhör en minoritet.
Precis som jag själv och alla andra i min bekantskapskrets alltså? Känner ärligt talat inte till någon som inte tittar på nyheterna åtminstone vid något tillfälle per dag. Minoriteten du nämner består av några få Flashbackare som fastnat och lever i sina konspirationsbubblor.
Citera
2018-09-30, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voolt
Precis som jag själv och alla andra i min bekantskapskrets alltså? Känner ärligt talat inte till någon som inte tittar på nyheterna åtminstone vid något tillfälle per dag. Minoriteten du nämner består av några få Flashbackare som fastnat och lever i sina konspirationsbubblor.

I så fall är du 82 år. Faktaresistent tycks du åtminstone vara om du fortfarande inte lyckats förstå att TV-tittandet minskar kraftigt, framförallt bland unga. Det har trots allt tagits upp på nyheterna (som du påstår dig titta på) ett antal gånger de senaste åren.

Istället för att argumentera med personliga anekdoter från äldreboendet kan man gå på den tittarstatistik som faktiskt görs och har gjorts under lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in