2015-12-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
M* S*verts*n kund tyckte att han städade dåligt, M* S*verts*n blir då arg och hugger ner kunden...?

Tror knappast att MS städar själv. Han har nog snarare slavarbetare från Litauern och liknande så han kan betala slavlöner och dra in så mycket pengar som möjligt på det egna kontot medan slavarna jobbar.
Citera
2015-12-06, 17:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag menar att GM hade konflikt med de i hus nr 2
Som han gick till....

Kanske fick en konflikt under middagen. BO sitter och gör sig lustig över/anklagar GM och GM vill ha reda på vilka det är som snackat, eller förstår vilka de är (de kanske t o m är där och går hem tidigare). BO skrattar eller håller "förhör" och håller med och sen blixtrar det till.. GM sprang ju inte på måfå på gatan, utan visste vart han skulle. Det utesluter en psykos.
Citera
2015-12-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag tänker mig att de andra middagsgästerna tog till flykten, till grannen, därav besöket i grannhuset. det kan ju ha gått snabbt och dörrar inte hunnit låsas osv

Jag tänker att han är en con man. En psykopat som i likhet med Runnemark byggt upp ett luftslott. Man kan skala och skala men det finns bara skal, ingen kärna.
Citera
2015-12-06, 17:45
Medlem
Bluebeast72s avatar
Fortfarande inne på min egensnickrade teori:

Kvinnan var lössläppt, hade otrohetsaffärer o nu skulle det till igen, plötsligt dyker gm upp o drama där, sen blandar sig granne/grannar i o nya offer.

Så. case closed va?
Citera
2015-12-06, 17:47
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Kan det vara så att nr 20 ingår i avspärrningen för 18?

Precis! För någon tredje avspärrad adress är fortfarande okänd och det är egendomligt.
Citera
2015-12-06, 17:47
Medlem
valleros avatar
Tjaha, ingen vet något alls således.
Citera
2015-12-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Scenario 2, om inte det var pokerrelaterat:

Paren träffas för att tala ut som vuxna, ansvarskännande personer om den situation som uppstått. BO och MGMs hustru har inlett en relation och vill nu skiljas. MGM får psykbryt.

Och hur kommer de andra två offen in i den ekvationen?
Det relationsmässiga motiv jag kan tänka mig är att MGM på något sätt på middagen får veta att båda manliga BO haft ihop det med hans hustru. Det kvinnliga offret attackeras antingen för att hon blivit vittne, eller att hon skadas när hon försökte gå emellan.
Medger dock att även detta scenario har luckor, och att en ren psykos utan egentligt motiv alls är minst lika troligt.
Citera
2015-12-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Och hur kommer de andra två offen in i den ekvationen?
Det relationsmässiga motiv jag kan tänka mig är att MGM på något sätt på middagen får veta att båda manliga BO haft ihop det med hans hustru. Det kvinnliga offret attackeras antingen för att hon blivit vittne, eller att hon skadas när hon försökte gå emellan.
Medger dock att även detta scenario har luckor, och att en ren psykos utan egentligt motiv alls är minst lika troligt.

de övriga kommer in som i pokerscenariot, som "overspill" i förvirringen. Alternativt får han veta att de varit informerade om situationen men inte låtit honom veta. Alltså känner han sig lurad och utskämd i området.
Citera
2015-12-06, 17:51
Medlem
tomten är far till alla barnen eller swinger party gone wrong?
Citera
2015-12-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Precis! För någon tredje avspärrad adress är fortfarande okänd och det är egendomligt.

Har MGM fått något typ av psykos känns det troligare att besöka grannen till nr 18 för att skada människor där hellre än att springa förbi 3 hus till och över vägen och in till nästa för att fortsätta. Också troligare att det kan vara dit de andra flyr för att komma undan. Men jag spekulerar bara. Det är åldern på paret i nr. 20 som fångar mina tankar.
Citera
2015-12-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tjaha, ingen vet något alls således.

Jo, det som är bekräftat är att Fasanvägen 18 och Jonttis väg 1 är avspärrade samt att det sitter en 39-åring anhållen.
Citera
2015-12-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Jo, det som är bekräftat är att Fasanvägen 18 och Jonttis väg 1 är avspärrade samt att det sitter en 39-åring anhållen.

Man tycker att det hus där två attackerades skulle vara avspärrat länge. Det behövs tid för en fullständig teknisk undersökning och kartläggning av händelseförloppet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in