2015-12-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Dom har haft ett datakonsultbolag sen 2004. Enligt bokföringen:
Kassalikviditet: 195 %
Vinstmarginal: 15%
Soliditet: 45 %

Hade jag deras lön skulle jag känna mig rik. Men du kan ju ha andra gränser för rikedom?

Uppenbarligen helt andra gränser för det men för att inte bli för mycket OT då skippar jag den diskussionen utan konstaterar enkelt att dom inte lever i lyx.

Däremot kan ju en början på en bråk vara att en person jobbar mer/hårdare/skapar mer resultat än den andre. Vilket är en ganska vanlig orsak till uppbrott bland företagspartners
Citera
2015-12-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannoniere
Det är en massa nyrika där nere fortfarande, kolla vad en enplansvilla går för. Det säger ganska mycket om vad för typ av folk som bor där.

Man kanske flyttar så långt från Ggb för att slippa skottlossningar och annan skit. Så jämförelsevis så är Forsbäck/Onsala definitivt en idyll.

Så alla samhällen, städer som har en väg nära till hands är inte en idyll?

Det kostar minst 10-15kkr mer per kvadratmeter att köpa ett boende i Centrala Göteborg. Och det går naturligtvis inte att jämföra villapriserna i kranskommunerna med priserna i Göteborgs kommun, bortsett då från de som ligger i närheten av våra problemförorter.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-12-06 kl. 12:44.
Citera
2015-12-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjelle84
Uppenbarligen helt andra gränser för det men för att inte bli för mycket OT då skippar jag den diskussionen utan konstaterar enkelt att dom inte lever i lyx.

Däremot kan ju en början på en bråk vara att en person jobbar mer/hårdare/skapar mer resultat än den andre. Vilket är en ganska vanlig orsak till uppbrott bland företagspartners

Eftersom GM verkar vara gripen i ett hus på andra sidan vägen så är det kanske någon annan än partnern. Det måste ju finnas någon i Forsbäck som skriver här, kläm ur er vem mördaren är !
Senast redigerad av Svempa2014 2015-12-06 kl. 12:44.
Citera
2015-12-06, 12:40
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Även rika företagare kan bli galna om det inte funkar i relationer eller affärer, lite sprit till det så går det såhär.
Psykologisk profil D + lite sprit i kroppen = presumtiv psykopat...
Citera
2015-12-06, 12:41
Medlem
Säkerligen ett svartsjukedrama, jag gissar att de provat swingat med varandra och därefter har HA blivit extremt svartsjuk och någonting som sades under middagen fick det att spåra ur.
Citera
2015-12-06, 12:42
Medlem
Då H.A bor ca 6 km ifrån brottsplatsen och enligt polisen är "– Gärningsmannen är hemmahörande i området", minskar mistankarna att H.A skulle vara GM.
Men vad har avskrivit H.A som BO, speciellt då GP nu skriver "Pappa dödades av bekant", "Pappa mördad under tillställning."
Finns det någon information att samtliga BO är hemmahörande i området?
Citera
2015-12-06, 12:44
Medlem
Dr.Buses avatar
Citat:
Eftersom GM verkar vara gripen i ett hus på andra sidan vägen så är det kanske någon annan än partnern. Det måste ju vara någon i Forsbäck som skriver här, kläm ur er vem mördaren är !
Jag skrev några sidor tillbaka om en familj på andra sidan vägen som är vänner med familjen på Fasanvägen
Citera
2015-12-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Verkar gå som tåget konsultfirman, hur skulle affärer vara inblandat.
Säkert bara Svenskar anställda
Inget skumt byggföretag eller restaurang direkt

Det behöver inte vara skumt för att två delägare ska bli osams. Kanske den ena jobbade arslet av sig medan den andra var hemma och vabbade och satt framför Facebook hela dagarna. Kanske fick den sistnämnda en varning och att vdn ville kanske bli av med honom...
Citera
2015-12-06, 12:45
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddieK
Enligt GP så bor GM också i området
...och det området kan naturligtvis vara hela Onsalahalvön.
Citera
Medlem
Uplands avatar
Huber* förefaller ha varit en fanatisk asylant- och islamkramare. Var det kanske en av hans skyddslingar som löpte amok och tänds nattlampan hos EXPO nu för att försöka skaka fram ett "nazistspår"?
Citera
Medlem
MGM den som bor på nr 18?
Citera
2015-12-06, 12:47
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
Säkerligen ett svartsjukedrama, jag gissar att de provat swingat med varandra och därefter har HA blivit extremt svartsjuk och någonting som sades under middagen fick det att spåra ur.
Kan du bekräfta att HA var närvarande på parmiddagen eller spekulera du bara lite "hej vilt"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in