2015-12-06, 12:22
Medlem
Tror inte Hubert kan vara inblandad, civilingenjör som verkar helskärpt och ambitiös snudd på nördig
Citera
2015-12-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tror inte Hubert kan vara inblandad, civilingenjör som verkar helskärpt och ambitiös snudd på nördig

Någon får väl helt enkelt ringa honom så får vi reda på om han är inblandad eller inte
Citera
2015-12-06, 12:25
Medlem
Jag förstår inte varför man referar till dom som rika företagare?
Förra året gjorde som en vinst på 1,6m och gjorde en utdelning på 1m, dvs 500 var om dom äger 50/50. Året innan var resultatet drygt 300' och utdelning på 100', ett år innan dess så gjorde bolaget förlust.
Ingen separat lön för styrelse/vd dvs att deras lön ingår i snittlönen på 653' per år för deras 13 anställda. Troligtvis så är det 11 anställda då dom 2 ägarna också räknas.
Citera
2015-12-06, 12:25
Medlem
Är det ett otrohetsdrama? Blandat med alkohol och antidepressiva?
Citera
2015-12-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squie
Kan han ha råkat ut för en psykos med tillhörande hallucinationer och vanföreställningar, att det är det som ligger bakom attackerna?

Han kanske bara hade det i generna. Kanske är det ett inlärt kulturellt beteende att lösa sina problem eller utagera sina känslor via våld. Varför får han frikort i form av psykisk ohälsa?
Citera
2015-12-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Det där med julfest undrar jag stämmer. Förutom att festens karaktär snarast pekar mot Halloween, så brukar väl julfester oftast hållas i offentlig lokal, restaurant eller samlingslokal. Julfester i någons hem håller man när det är jul. Kanske en småsak, men om små detaljer inte stämmer blir rapporteringens kvalitet i övrigt ifrågasatt.

Karaktären på en julfest kan ju variera, jag skulle säga att julmingel/fester, hemma hos någon är fullständigt normalt. Jag blir åtminstone alltid inbjuden till ett par varje år. Skall iväg till en sådan tillställning idag.
Citera
2015-12-06, 12:27
Medlem
sonicguides avatar
Edit.
Senast redigerad av sonicguide 2015-12-06 kl. 13:09.
Citera
2015-12-06, 12:27
Medlem
Ett vansinnesdåd, visst kan en människa bli arg och normala spärrar kan rämna vid psykiska problem.

Ingen kan dock beskylla SD för detta... ...

"Inga fler Sharia Instructors på våra gator"
Citera
2015-12-06, 12:30
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjelle84
Förra året gjorde som en vinst på 1,6m och gjorde en utdelning på 1m, dvs 500 var om dom äger 50/50. Året innan var resultatet drygt 300' och utdelning på 100', ett år innan dess så gjorde bolaget förlust.
Ingen separat lön för styrelse/vd dvs att deras lön ingår i snittlönen på 653' per år för deras 13 anställda. Troligtvis så är det 11 anställda då dom 2 ägarna också räknas.
Håller med. Den här H.A ser inte ut att leva i glamour, direkt.
Citera
2015-12-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Terror-slakt var min första tanke också när jag hörde om knivattackerna i London och att attacken skedde på en julfest, precis som i San Bernardino.

Det som talar emot är att ingen i hela Göteborg har postat namnet på MGM ännu trots att lokalbefolkningen hänger i tråden.

Nu ska vi vara försiktiga i att hänga ut en oskyldig. Ja vet att sd-järnrörsligan vill hänga ut nya svenskar. Jag sätter min förtröstan och misstanke på att han är svensk gm.

Enkelt att räkna ut vem. Ratsit fasanvägen. Facebooka och se vilka som får färre vänner för varje timma. Den vars vänner försvinner i rasande fart bör vara gm.
Senast redigerad av praktjakt 2015-12-06 kl. 12:47.
Citera
2015-12-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjelle84

Dom har haft ett datakonsultbolag sen 2004. Enligt bokföringen:
Kassalikviditet: 195 %
Vinstmarginal: 15%
Soliditet: 45 %

Hade jag deras lön skulle jag känna mig rik. Men du kan ju ha andra gränser för rikedom?
Citera
2015-12-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Dom har haft ett datakonsultbolag sen 2004. Enligt bokföringen:
Kassalikviditet: 195 %
Vinstmarginal: 15%
Soliditet: 45 %

Hade jag deras lön skulle jag känna mig rik. Men du kan ju ha andra gränser för rikedom?

Verkar gå som tåget konsultfirman, hur skulle affärer vara inblandat.
Säkert bara Svenskar anställda
Inget skumt byggföretag eller restaurang direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in