• 1
  • 2
2015-12-05, 21:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerdoin
Snackar om att det str s nr jag gr in p Datorinstllningar -> terstllning -> Ta bort allt och installera om Windows.

Om du ej snackar om detta, hur kommer jag dit?

Har ej laptop

Precis vad jag tnker p och dr ska valet "advanced startup" finnas vilket i frlngningen ger mjlighet till att starta frn en skiva.
Citera
2015-12-05, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
D br detta inte vara ngra problem. Hr kommer ett par bra felskningspunkter som man kan anvnda sig av.

http://support.hp.com/se-sv/document/c03794546

Du kan bortse frn att det r frn HP. Grundpunkterna r oavsett datormrke, tminstone p mnga punkter.

Fr det inte att fungera... Datorn vill inte starta frn disken. Det r fortfarande s att jag inte kommer in p BIOS s kan ej ndra det.

Jag kan starta en installation av windows 8 om jag gr in p ''Den hr datorn''. Skulle detta fungera eller bara fucka upp totalt?
Citera
2015-12-05, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Precis vad jag tnker p och dr ska valet "advanced startup" finnas vilket i frlngningen ger mjlighet till att starta frn en skiva.

Jag testade det nu och fick upp 3 alternativ ''Felsk, Starta om och Stng av'' Har prvat alla tre men det startar fortfarande inte frn skivan (ja den r i). Kan det vara fel p skivan?
Citera
2015-12-05, 21:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag testade det nu och fick upp 3 alternativ ''Felsk, Starta om och Stng av'' Har prvat alla tre men det startar fortfarande inte frn skivan (ja den r i). Kan det vara fel p skivan?

S du klickade p "Avancerade alternativ" och det startade om datorn och d kom dessa 3 val upp ?

Skivan eller kanske lsaren, men Cyrus.G.N.W r duktig p stationra datorer.
Citera
2015-12-05, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
S du klickade p "Avancerade alternativ" och det startade om datorn och d kom dessa 3 val upp ?

Skivan eller kanske lsaren, men Cyrus.G.N.W r duktig p stationra datorer.

Precis!

Mjo, ngot skumt r det

Det gr inte typ att bara avinstallera alla program (inte windows) utan skiva?
Citera
2015-12-05, 22:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Precis!

Mjo, ngot skumt r det

Det gr inte typ att bara avinstallera alla program (inte windows) utan skiva?

Skapa en ny installations skiva.

Prova en reparation av Os`et med: DISM - restore health.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in