Varning för långt inlägg men läs gärna.
Detta är en seriös fundering
Vi är en stor familj och det finns en kvinna på 40+ son pimplat vitt vin i minst 20 år men hur lyckas hon att det inte luktar i hennes utandningsluft? Det förstår inte jag och det är därför jag skrivit detta inlägg.
Läst genom den här tråden utan att bli något klokare, kommer att lista vad jag
vet hon inte använder:
Vitlök
Kebab
Bananer
Vademecum
Munspray
Tandkräm
Minttabletter
Tuggummi
Tallbarr
Deodorant
Echinaguard drops
SB12, flourskölj
Läkerol
Lime
Dillchips
Cigg
Läsk
Fishermans friend
Listerine
Pepparrot
Löv
Gräslök
Persilja
Ostriskakor
Sedan finns det en par bubblare som hon skulle kunna använda sig av men om de hjälper vet jag ej. Har studerat att hon tuggar på isbitar (såna där vanliga trekantiga från sån plastform).
Skulle hon ha kunnat blanda is och vin i dessa?
Det hon dricker är ett vitt vin som heter Aussie Great White. Vi har vid två tillfällen upptäckt såna tomma förpackningar hemma hos henne då vi varit där i hennes hem då hon däckat och farit iväg med ambulans och de ggrna har det varit nåt mer i bilden. Förmodligen det vita vinet samt insomningstabletten Imovane. Dessa gånger har ofta varit i samband med sportlov et.c. då hennes man och barn åkt till fjällen men hon har stannat hemma eftersom hon inte gillar slalom.
Kanske en ursäkt för att kunna dricka mer då hon är ensam hemma.
På något vis har hon lyckats lura sin man och barnen om anledningen till att hon hamnat på sjukhus. Tror soc. blev inblandat vid ett av tillfällena men hon lurade sig ur det med på något vis.
Citat:
Det luktar inte i hennes andedräkt men huden/porerna luktar sötsurt på något vis, vi tror att hon dricker en halvliter alt. en hel liter av denna Aussie Great White per dygn
länk:
https://www.systembolaget.se/dryck/v...t-white-644901
Citat:
Kan det vara det att hon hittat ett vin som helt enkelt luktar mindre än alkohol generellt?
Det hon skulle kunna ta för att dölja i utandningen är:
Svarta Katten, tablettask
Kaneltuggummi.
Vare sig Svarta Katten eller kaneltuggummi har hon konstant tillgång till.
Samma med violtabletter, tablettask -hon har den ibland.
Skulle vanlig kanel, alltså kryddan kunna dölja doften av Aussie Great White?
Det vi vet om henne är att hon konstant fyller på med det här vita vinet. Hon uppträder sällan berusat men det är nog tack vare att hennes kropp vant sig vid ett konstant vinintag.
Är inte ute efter att döma henne eller andra som har alkoholproblem då det säkert är rätt drygt att ha de problemen och att det är
så lättillgängligt och att vi har en syn på alkohol "som bara alkohol"
Då skulle jag vilja ställa mig på ett torg och skrika:
-Det finns inget som heter bara alkohol!
Nej, hon agerar inte påverkat men hon är inte hundra procent med i matchen heller vilket är jobbigt kring helger som den stundande julen då det är okej att dricka starkglögg, öl et.c. -det slutar alltid med att hon blir stupfull. Man tycker ju att hon inte borde bli det efter att dagligen under årtionden druckit sitt vita vin men så blir det.
Hon har två barn i de yngre tonåren samt en man men han är nog så medberoende man kan bli. Han vill inte se verkligheten.
Jag mår mest illa för barnens skull. Inte roligt att deras mamma börjar svaja redan vid Kalle Anka och sedan är däckad innan 21. Ofta har hon hunnit starta något gräl med någon med, oftast hennes man men även jag har råkat ut för henne någon jul.
Hoppas barnen inte tagit skada av att ha vuxit upp med henne. Hennes man är trots allt en stabil människa som inte dricker alkohol alls. Jo, hon har körkort men hon har inte kört bil på över 10 år. De har bara en bil i familjen och det är alltid han som kör.