Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-11-07, 12:51
Medlem
Vad har ni för knep för att dölja att ni luktar alkohol/bakfylla? Typ om man ska träffa lilla mamsen och är bakis eller om man inte vill att starkölen man tog till lunchen ska skrämma kunderna på jobbet? Tuggummi är uteslutet, eftersom det får undertecknad att i det närmaste kräkas. Visserligen vore väl alkoholdoften då avlägsnad, men...
Citera
2005-11-07, 12:54
Moderator
tobess avatar
Tja, det borde väl finnas en hel del olika metoder.

Men de som är enklast borde väl vara tandborstning eller halstabletter om tuggummin inte är ett alternativ.
Citera
2005-11-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tja, det borde väl finnas en hel del olika metoder.

Men de som är enklast borde väl vara tandborstning eller halstabletter om tuggummin inte är ett alternativ.

Är det verkligen så enkelt som tandborstning? Halstabletter kan jag mer förstå, men tandborstning? Då tänker jag att det borde komma mer lukt i alla fall, liksom... man har ju som bara rensat tänderna...

Jag har aldrig behövt dölja min andedräkt, som ni förstår... Eller har inte brytt mig. Diskussionen kom upp med en kompis häromdagen och han gjorde stora ögon att jag inte visste hur man gör - men vägrade dela med sig av den kunsap han påstod sig besitta! Därav min fråga.

Fler tips än tandkräm och halstabletter? Jag föreslog själv persilja, det sägs ju ta bort det mesta?...
Citera
2005-11-07, 13:16
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Äsch, jag är myndig sedan flera år, så det kvittar om päronen känner något, men mint-tabletter, tuggummi, tugga dill, borsta tänderna och tungan är väl mina tips!
Citera
2005-11-07, 13:19
Medlem
jag brukar hålla andan
Citera
2005-11-07, 14:02
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesy
Är det verkligen så enkelt som tandborstning? Halstabletter kan jag mer förstå, men tandborstning? Då tänker jag att det borde komma mer lukt i alla fall, liksom... man har ju som bara rensat tänderna...

Jag har aldrig behövt dölja min andedräkt, som ni förstår... Eller har inte brytt mig. Diskussionen kom upp med en kompis häromdagen och han gjorde stora ögon att jag inte visste hur man gör - men vägrade dela med sig av den kunsap han påstod sig besitta! Därav min fråga.

Fler tips än tandkräm och halstabletter? Jag föreslog själv persilja, det sägs ju ta bort det mesta?...

Om du har tillräckligt stark tandkräm borde det göra susen. Tar det bort dålig andedräkt borde det också ta bort spritlukt. En stark mint tandkräm borde säkerligen göra susen..

Kan dock inte säga hur bra det fungerar eftersom jag aldrig haft någon anledning att dölja eventuell spritlukt. Men det borde som sagt fungera..
Citera
2005-11-07, 14:09
Medlem
Fabelmakarens avatar
Tror inte du kan dölja det effektivt, viss del av lukten kommer även från huden/porerna. Man tror att det inte luktar eller märks, men det gör det. Mitt tips är att vara nykter när du inte vill lukta, men om du inte kan styra det så är det inte tips på luktdöljare du behöver...
Citera
2005-11-07, 14:26
Medlem
god mats avatar
Om man supit till rejält lukar det ju som nån nedbrytningsprodukt från spriten ur huden på nåt vis. Kanske hjälper en rejäl dusch och skrubbning.

Om du tagit en starköl till lunchen och inte vill skryta med det borde det väl räcka med tandborstning och munskölj. Den luktar ju ändå ungefär som lättöl.
Citera
2005-11-07, 14:42
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Tugga i dig lite persilja!
Citera
2005-11-07, 14:45
Medlem
Gäller det bara en starköl så är inte alkoholdoften i utandningsluften särdeles påtaglig. För mig räckte det gott med minttabletter och att tvätta runt munnen med tvål på den tiden då jag krökade under arbetstid.

Det är värre om man drar i sig en kvarting eller mer under lunchrasten - då blir det svårt maskera andedräkten oavsett. När det väl kom till känna för min arbetsgivare att jag berusade mig under arbetstid så fick jag blåsa i en alkomätare varje gång innan jag gick på mitt arbetspass. Nemas problemas - då var det bara att knapra Valium och opiater istället (irrationellt, jag vet).
Citera
2005-11-07, 14:47
Medlem
slippys avatar
Drick vodka, jag har för mig att det inte luktar.
Citera
2005-11-07, 14:48
Bannlyst
Persilja som nån sa och ett par bananer sedan givetvis grundlig tandborstning och skrapning av tungan. En het dusch för att avslutas med en riktigt kall och du känner dig garanterat piggare och friskare samt får tillbaka lite av din gamla lyster
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in