2008-02-19, 20:33
Medlem
Coolcittes avatar
Det här nya SB12 från Apoteket, funkar det tro? Lite drygt kanske att bära runt på en sån flaska kanske, men man kan ju alltid hälla över lite i någon liten förpackning.
Citera
2008-02-20, 07:27
Medlem
Zumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reject
Persilja som nån sa och ett par bananer sedan givetvis grundlig tandborstning och skrapning av tungan. En het dusch för att avslutas med en riktigt kall och du känner dig garanterat piggare och friskare samt får tillbaka lite av din gamla lyster

Ganska jobbigt att hinna på en lunchrast
Citera
2008-02-20, 15:14
Medlem
Ibland är tiden kort, och jag har kommit fram till att ordentligt starka chilinötter tar bort (eller ersätter) väldigt stark alkoholdoft.

Strohrom (80procentig) har en VÄLDIGT distinkt och kraftig doft, även efter intagande. Den ersätter till och med till stor del alkoholdoften, vilket säger en del med tanke på hur stark den är. Men inte ens den mäktiga österikiska specialiteten klarade av en ordentlig näve chilinötter efteråt. Kunde till och med pussa min flickvän, som annars vägrar i protest när hon känner doften (hon tycker att strohrom är en dålig idé, dels på grund av att det är narkotikaklassat i sverige..)

Sen är det väl knappast särskilt varaktigt, men som sagt. Har man ont om tid och behöver en quick fix, kan jag inte komma på något bättre. Eller godare.
Citera
2008-02-20, 19:00
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogrrr
(hon tycker att strohrom är en dålig idé, dels på grund av att det är narkotikaklassat i sverige..)

Det var en nyhet för mig att sprit blivit narkotikaklassat...Måste skett nyligen eller?
Citera
2008-02-20, 19:01
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogrrr
Ibland är tiden kort, och jag har kommit fram till att ordentligt starka chilinötter tar bort (eller ersätter) väldigt stark alkoholdoft.

Strohrom (80procentig) har en VÄLDIGT distinkt och kraftig doft, även efter intagande. Den ersätter till och med till stor del alkoholdoften, vilket säger en del med tanke på hur stark den är. Men inte ens den mäktiga österikiska specialiteten klarade av en ordentlig näve chilinötter efteråt. Kunde till och med pussa min flickvän, som annars vägrar i protest när hon känner doften (hon tycker att strohrom är en dålig idé, dels på grund av att det är narkotikaklassat i sverige..)

Sen är det väl knappast särskilt varaktigt, men som sagt. Har man ont om tid och behöver en quick fix, kan jag inte komma på något bättre. Eller godare.

Det är alkohol och alkohol är inte narkotika i Sverige, och har aldrig varit. Det är en myt och en skröna som lever och frodas av någon outgrundlig anledning.

OnT En spritsort som inte ger den där distinkta alkoholstanken är Fernet Branca.
Citera
2008-02-20, 19:07
Medlem
morgontrötts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Det är alkohol och alkohol är inte narkotika i Sverige, och har aldrig varit. Det är en myt och en skröna som lever och frodas av någon outgrundlig anledning.

OnT En spritsort som inte ger den där distinkta alkoholstanken är Fernet Branca.
Däremot är det väl inte tillåtet att importera 80% sprit?
Citera
2008-02-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgontrött
Däremot är det väl inte tillåtet att importera 80% sprit?
Joooo, Det dom kan gnälla över är om du flyger och har det så räknas det som väldigt brandfarlig.
Citera
2008-02-20, 22:17
Medlem
I_O_Us avatar
Skulle det här vara något problem? Det är väl bara att smaska på en halstablett så är lukten kamoflerad. Jag har druckit rätt stora mängder sprit (utblandad med tex läsk) och sen hängt med nyktra människor och absolut INGEN har märkt av doften. Har man druckit öl och vin luktar det iofs mer men med sprit är det lungt.
Citera
2009-04-07, 11:24
Medlem
Lakrits funkar bra (:
Citera
2009-04-07, 17:17
Medlem
Babianhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Det här nya SB12 från Apoteket, funkar det tro? Lite drygt kanske att bära runt på en sån flaska kanske, men man kan ju alltid hälla över lite i någon liten förpackning.

SB12 finns att köpa i engångsdoser. Ett paket med många såna altså, de kallar det resepack eller något liknande.
Citera
2009-06-07, 21:42
Medlem
hundkalvs avatar
få bort lukten effektivt

god kväll på er!
ska på nån karneval i veckan där alla studenter klär ut sig till olika saker och går igenom stan typ. det är en vanlig veckodag alltså skola efter.

men jag liksom nästan alla jag känner skall supa på akrnevalen ( tror nog nästan alla från ialafall 1an till 3an gör det. Men vill fan inte att mina päron ska få reda på det. Jag vet att det är jag själv som bestämmer det . Men känns som dom kommer se ner på mig nått så otroligt om dom märker att jag vairt berusad på en vardag. Kan jag dock förstå.

Min farsa sjukskriven från jobbet då han har haft problem med ditt knä nu det sista. Han brukar ofta vara vaken ganska länge och se på tv eller dylikt.

Så han lär vara vaken när jag kommer hem. Och hälsa på mig och så ni vet.
Så nu till frågan , vill bli av med alkohol lukten så bra som möjligt , detta har aldrig varit ett problem förut så är ganska ny inom ''detta''.
Vill inte ha svar på annat eller andra tips . så som , sov hos en kompis , berätta för dina föräldrar eller dylikt.

Vill helt enkelt veta hur jag kan bli av med alkohollukten så bra som möjligt. Har räknat med att få ner ett halvt flak 5.6or (cube) kan väll vara bra att veta! Så snälla ni , hur ska jag göra för att inte lukta alkohol , säg alla utvägar!

tack på förhand.
Citera
2009-06-07, 21:45
Medlem
Persbrants avatar
mintpastiller funkar ibland, men då får du inte ha krökat för mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem