Citat:
Ursprungligen postat av
ThePerfectionist
Hej! Jag skulle uppskatta om någon här kunde förklara för mig vad som är skillnaden om man ominstallerar sitt win 10 via inställningarna, ni vet till fabriksinställningar, dvs helt ren, man tar bort allt på alla enheter och hårddiskar... Vad är skillnaden mellan detta och att ladda ner en iso på win 10 pro och installerar om det så? Varför väljer man att ladda ner när man kan göra det via själva datorn? Vad är skillnaden och vad blir bäst?
Jag såg även ett alternativ där det stod starta om datorn från en usb eller skiva, de menas med boot eller?
Om man t.e.x har fått malware på datorn och vill 100% säker på att bli ren så kan man vilja göra om installationen helt. Eller om man misstänker att man har en korrupt installation. Fabr.återställning återställer med allt vad "den" innehåller" medans en W.iso endast innehåller Ms material. En nedladdad iso innehåller även den senaste Os utgåvan till skillnad från en fabr.återställning. Ovan besvarar även fråga 2 och 3 delvis men annars ligger skillnaden i förfarandet. Vill man bara ha en "fräsch" installation så räcker det att gå via datorn.
Ja.