• 1
  • 2
2015-12-05, 02:04
Medlem
Hej!

Efter att jag tagit en rejäl dos propanorol (2g tog jag, alltså ca 50 tabletter) samt 14st stilnoct så började det komma vitt skum ur munnen. Jag minns inte mycket av händelsen men mamma berättade det. Varför kom det vitt skum? Vad var det för något?
Citera
2015-12-05, 02:32
Medlem
Vill gärna ha seriösa svar
Citera
2015-12-05, 05:03
Medlem
HiiriHazes avatar
Fragg?
Citera
2015-12-05, 06:24
Medlem
Psykotons avatar
Någon form av kräkning/uppstötning? 2 GRAM Inderal är en rejäl dos, som borde sänkt ditt blodtryck till noll (nästan). Vad sa läkarna på akuten?

..Eller så hade du rabies
Citera
2015-12-05, 10:16
Medlem
Purdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolilolz
Hej!

Efter att jag tagit en rejäl dos propanorol (2g tog jag, alltså ca 50 tabletter) samt 14st stilnoct så började det komma vitt skum ur munnen.

Varför gjorde du det? Vitt skum, epilepsianfall kanske.
Citera
2015-12-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Någon form av kräkning/uppstötning? 2 GRAM Inderal är en rejäl dos, som borde sänkt ditt blodtryck till noll (nästan). Vad sa läkarna på akuten?

..Eller så hade du rabies
Kanske:/ dom sa att jag hade kunnat dö om ambulansen inte kom så snabbt som dom gjorde.
Citera
2015-12-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purdy
Varför gjorde du det? Vitt skum, epilepsianfall kanske.
Kanske, för jag minms ju inte mycket av händelsen och det är ju också ett symptom på epilepsi:O
Citera
2015-12-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Fragg?
Fragg?
Citera
2015-12-05, 13:25
Medlem
heyys avatar
Citat:
Kanske:/ dom sa att jag hade kunnat dö om ambulansen inte kom så snabbt som dom gjorde.

alltså, det finns knappast mycket ambulansen kan göra heller, adrenalin skulle inte haft någon kärlsammandragande effekt alls efter en sådan där dos och kortison har på tok för lång verkningstid, vet inte ens ifall kortison hade haft någon vidare effekt, ärligt talat så tror jag att du trollar för du lär avlidit ifall allt det där hunnit in i systemet, vad gör man när hjärtat stannar och adrenalin inte Kan ha effekt på kroppen? finns det någon maskin de har i ambulansen som kan pumpa runt blodet i de alldeles för vidgade blodådrorna medans ben och fötter börjar nekrotiseras pga syrebrist?

berätta mycket gärna mer exakt Vad det är som skett ifrån start till slut, du lär ju ha svimmat pga det mycket låga blodtrycket(extremvidgade blodkärl) men vad hände sedan? vad har du fått återberättat utav läkaren?
Citera
2015-12-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
alltså, det finns knappast mycket ambulansen kan göra heller, adrenalin skulle inte haft någon kärlsammandragande effekt alls efter en sådan där dos och kortison har på tok för lång verkningstid, vet inte ens ifall kortison hade haft någon vidare effekt, ärligt talat så tror jag att du trollar för du lär avlidit ifall allt det där hunnit in i systemet, vad gör man när hjärtat stannar och adrenalin inte Kan ha effekt på kroppen? finns det någon maskin de har i ambulansen som kan pumpa runt blodet i de alldeles för vidgade blodådrorna medans ben och fötter börjar nekrotiseras pga syrebrist?

berätta mycket gärna mer exakt Vad det är som skett ifrån start till slut, du lär ju ha svimmat pga det mycket låga blodtrycket(extremvidgade blodkärl) men vad hände sedan? vad har du fått återberättat utav läkaren?
Jag vet att jag fick kol och det var väl det som rädda mig. Mamma sa att jag inte var kontaktbar och att de försökte hålla mig vaken hela tiden
Senast redigerad av lolilolz 2015-12-05 kl. 15:39.
Citera
2015-12-05, 18:17
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Jag vet att jag fick kol och det var väl det som rädda mig. Mamma sa att jag inte var kontaktbar och att de försökte hålla mig vaken hela tiden

Hur drack du kolet om du inte var kontaktbar?? Tog du verkligen 2 gram propranolol? Det är ju 2 st 100 pack Inderal 10 mg, liksom.. 14 Stilnoct dör ingen av, men så mycket betablockerare.. ojoj..
Citera
2015-12-06, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Hur drack du kolet om du inte var kontaktbar?? Tog du verkligen 2 gram propranolol? Det är ju 2 st 100 pack Inderal 10 mg, liksom.. 14 Stilnoct dör ingen av, men så mycket betablockerare.. ojoj..
Mamma sa att jag fick kol genom näsan (?) Med två slangar:s
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in