Ja, nu hör jag det. Liam har det. Det är är egentligen en jävligt ostig låt, men han bringar hem det. Han känns äkta i sin leverans av låten. Hans röst är känslig, spröd, plågad av livet. Han lär vinna hela rasket. Inte mig emot. Även fast jag kanske inte röstar på honom.
Rebecka sög ordentligt i kväll. Hon lyckades faktiskt få mig att tröttna på hennes röst. Orkar inte med det där oooandet.
Renaida är fortfarande min favorit. Hon har en fantastisk utvecklingspotential, så mycket mer att ge. Ska bli spännande att höra henne om några år när hon mognat som sångerska.
Tycker att juryn var onödigt hård mot Greg som vanligt. Medan de hyllar Jesper som är så mellanmjölk det kan bli. Börjar tappa förtroendet för juryn mer o mer.
Jag hoppas att... Charlie... och Oskar... hänger löst idag. Det känns rimligast. För mig, åtminstone. Jag ringde tre gånger på Renaida (always) och tre gånger på Jesper (for today). Jesper hängde ju löst förra veckan, men jag hoppas inte att han åker idag.
Svårt ikväll men Liam var bäst följt av Jesper faktiskt. Svagast ja faktiskt en av mina favoriter Rebecka, fick en låt som inte alls passade hennes röst dessutom kanske hon är lite sliten efter sjukdomsperioden. Renaida kan inte mäta sig med originalet men gjorde en bra performance ikväll.
Jag hoppas verkligen inte att Rebecka åker ut ikväll, det förtjänar hon inte och skulle sabotera tävlingen framöver. Så nej får inte hända... Oskar var hyfsad men inte mer och det är också problemet han är ofta det hyfsad men nailar det aldrig så kanske riskerar han hänga löst ikväll (om inte för många småtjejer röstar kvar honom). Gillar annars Oskar verkar vara en snäll, sympatisk och trevlig person. Greg hade ett par fantastiska kvällar men har på sistone gått lite neråt. Han peakade med den där Seven Eleven låten. Så kanske hänger han löst ikväll..
Charlie gjorde bra ifrån sig, oväntat bra. Men jag personligen har lite svårt för honom...
Svårtippat ikväll hur det går... Får verkligen hoppas att ingen oväntad åker ut...
Tror att Rebecka och Jesper kommer att hänga löst nu. Och hoppas att Rebecka ryker. Hon är alldeles för skrikig. Det är so matt hon försöker dölja att hon egentligen inte kan ta en ton rätt genom att ta i ända från tårna när hon sjunger.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2016-11-04 kl. 22:20.
Tror att Rebecka och Jesper kommer att hänga löst nu. Och hoppas att Rebecka ryker. Hon är alldeles för skrikig. Det är so matt hon försöker dölja att hon egentligen inte kan ta en ton rätt genom att ta i ända från tårna när hon sjunger.
Jesper sätter alla toner och det gör definitivt Rebecka också. Alla som är kvar håller en enormt hög kvalitet rent sångmässigt faktiskt, men varför skulle Rebecka som håller extremt hög stjärnkvalitet åka före till exempel Charlie?
Jag tycker att hon har potentialen men uttrycket når aldrig riktigt fram. Det är som att man önskar att hon kunde skrika ut lite extra. Hon har en väldigt mäktig röst för sin ålder, jag bara ÖNSKAR att hon kunde ge järnet en gång. Det är som att hon sluter sig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!