Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-04, 23:14
  #1
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Tjena, är det någon som har erfarenhet av hardvaruplånböcker för bitcoins? såg det fanns lite o välja på men ville höra om någon hade erfarenhet? För göra historaian kort så blev jag av med 0.4 BTC precis pga datorcrash så känner att det är värt o lägga en slant på något som funkar.

såg följande:
https://www.bitcointrezor.com/
https://www.keepkey.com/?source=goog...FYXOcgodn9MF5A

någon som har något att säga?
Citera
2015-12-05, 04:56
  #2
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Trevor är fantastiskt smidig, och skaparna är otroligt kända och betrodda i Bitcoin-världen. Jag har inte oroat mig en sekund över mina bitcoins sen jag köpte en.

I min mening är det ett av de absolut bästa köpen man kan göra, så länge man rör sig med tillräckligt mycket bitcoins att det motiverar priset.
Citera
2015-12-06, 00:15
  #3
Medlem
Menade du Trezor?

Hårdvaruplånböcker hjälper inte mot just krascher. Du måste fortfarande göra en eller flera backuper på dina nycklar och lagra dem på ett säkert sätt. På samma sätt hade en backup hjälpt mot en datorkrasch. Om din Trezor försvinner eller slutar fungera kan du köpa en ny och läsa tillbaka nycklarna från backup. Har du inte gjort nån backup är du körd ändå

Jag har också använt Trezor och tycker att den fungerar bra.
Citera
2018-03-11, 08:46
  #4
Medlem
Funkar det på så sätt att du får upp samma "konto" som finns i hårdvaruwalleten på de maskiner och walletprogram man använder?
Lägger man in de på sin Ledger kommer de då upp både t.ex. Electrum och Mycelium?

Får man ha ett konto per walletprogram och verifiera med Ledgern så är det kanske inte värdelöst men avsevärt mindre praktiskt.

Det ser ut som Ledger Nano S ger bäst "bang for the buck" nu. Någon som har fler tips?
Citera
2018-03-11, 08:58
  #5
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Funkar det på så sätt att du får upp samma "konto" som finns i hårdvaruwalleten på de maskiner och walletprogram man använder?
Lägger man in de på sin Ledger kommer de då upp både t.ex. Electrum och Mycelium?

Får man ha ett konto per walletprogram och verifiera med Ledgern så är det kanske inte värdelöst men avsevärt mindre praktiskt.

Det ser ut som Ledger Nano S ger bäst "bang for the buck" nu. Någon som har fler tips?

Det är lite olika. myEtherWallet t.ex. använder Ledgern till verifiering och sen kör man med den vanliga appen. BTC, LTC m.fl. använder en särskild Google-app. Sen finns det separata program för diverse andra valutor. Observera att Ledger inte klarar av alla altcoins.

Största nackdelen med Ledger har varit att den bara klarar av 5 samtidiga appar. Med senaste firmwaren som kom förra veckan klarar den 18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback