2015-12-04, 20:12
Bannlyst
Har surfat på drogshopsdelen ett tag nu och ser för jämnan inlägg om att dom blivit lurade, och att dom minsann har en polare som jobbar på t.ex. Swedbank så deras identitet kommer röjas omgående.

( (FB) Drogshoppar - Cannabis (Läs första inlägget!))
Citat:
... Som tur är har jag vänner som jobbar på SWEDBANK och kommer att ta reda på kontoinnehavaren. Sen får jag se om det blir grovt rån eller om jag vänder mig till farbrorblå och säger att jag blivit lurad på pengar av den personen.

Varför säger folk såhär?! Tror dom på allvar att folk går på det? Det är ju inte så att deras brorsa från en annan morsa har ett piss att säga till om när det gäller att se kontoinnehavare.
Citera
2015-12-04, 20:25
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Det låter lite som en version av "Jag vet en kille som jobbar på internet och han kommer att kolla upp ditt IP!"
Citera
2015-12-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnknullare
Det är ju inte så att deras brorsa från en annan morsa har ett piss att säga till om när det gäller att se kontoinnehavare.
Jaså hur är det då? Killen på mitt bankkontor kan iallafall se vem som är ägaren till olika konton. Hur skulle det annars se ut?

Eller syns det bara vilka namn som inte matchar?
Senast redigerad av Sanus 2015-12-04 kl. 21:07.
Citera
2015-12-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanus
Jaså hur är det då? Killen på mitt bankkontor kan iallafall se vem som är ägaren till olika konton. Hur skulle det annars se ut?

Eller syns det bara vilka namn som inte matchar?
Klart det syns, men bankanställda får inte göra random slagningar och absolut inte dela med sig av sån info till andra. Banksekretess.
Citera
2015-12-10, 16:19
Medlem
fleshrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Klart det syns, men bankanställda får inte göra random slagningar och absolut inte dela med sig av sån info till andra. Banksekretess.
Man får inte sälja knark heller. Det intressanta är väll hur noga dom loggar sina anställda?
Citera
2015-12-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Man får inte sälja knark heller. Det intressanta är väll hur noga dom loggar sina anställda?
Systemet loggar alla slagningar och vem som gjort dem. Om en sån uppgift kommer ut så är det en sekunds jobb att spåra vem som slagit. Den som slår kan bli åtalad samt lär förlora jobbet så det är inte en bagatell.
Citera
2015-12-10, 16:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hur fungerar de här shopparna? Är det pengar som förs över till ett bankkonto från ett annat eller är Tor och Bitcoins som byter ägare?

Polisen får ju en utdrag från din bank om de begär det.
Citera
2016-01-02, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Hur fungerar de här shopparna? Är det pengar som förs över till ett bankkonto från ett annat eller är Tor och Bitcoins som byter ägare?

Polisen får ju en utdrag från din bank om de begär det.
Om man mottager banköverföring som betalning hos en drogshop så är det nästan alltid en målvakt. Om inte, så varar drogshoppen i ungefär 8 timmar.

Iallafall: Målvakten skickar vidare pengarna genom att ta ut dom som kontanter / köpa kryptovaluta. När polisen då snokar så åker målvakten på vinningshäleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in