2015-12-04, 13:12
Medlem
Suchdoges avatar
Försöker googla men hittar inget.

Tror ni stora fötter kan göra att man har svårt att "koppla in" vader när man tränar?

Tänk dig själv att dra på dig ett par clowndojor och göra calf raisers och föreställ dig att du ska upp på tårna på clowndojan, blir inte vinkeln jätte konstig?

Man pratar ju om att vader är mycket genetiskt, säkert sant till viss del, men jag tror att alla kan bygga bra vader bara man lär sig att koppla in dom på rätt sätt när man tränar, vilket troligen är svårare om man har långa fötter.

https://www.youtube.com/watch?v=7AVIgDN72c0 den här snubben förklarar jäkligt bra hur lätt det är att man bara "böjer" och inte kopplar in vaderna

Skulle vara intressant att veta vad bodybuilder eliten har för sko storlek men det verkar vara svårt att hitta.

Motbevisa gärna min teori, men backa upp den med bilder.
Senast redigerad av Suchdoge 2015-12-04 kl. 13:15. Anledning: Ny länk
Citera
2015-12-04, 14:38
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag har ganska mycket större fötter och större vader än snittet, men det är ju bara ett exempel inte och direkt en empirisk studie.

Dock tror jag inte det har något direkt samband.
Citera
2015-12-04, 15:26
Medlem
Pankreatits avatar
Har svårt att se nått samband där. Själv har jag små fötter och pyttevader.
Men foten är ju lite speciellt uppbyggd just för att kunna samla upp energi som kan återanvändas.
Det bästa, tror jag, är nog att ha ett par ganska tajta skor med hård och styv sula när man gör vadpressar. Har man inte det så bör man nog se till att göra ordentliga stopp i topp och bottenläget för att försöka få bort så mycket momentum från foten som möjligt.
Citera
2015-12-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suchdoge
Motbevisa gärna min teori, men backa upp den med bilder.
Alla basketspelare i NBA, ifrån stora till gigantiska fötter med ifrån stora till abnorma vader.
Googla NBA.
Citera
2015-12-04, 18:30
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suchdoge
Man pratar ju om att vader är mycket genetiskt, säkert sant till viss del
Självklart! Varför skulle vaderna vara annorlunda mot resten av kroppen, gällande att vara genetiskt "välförsedd".
Bortsett från genetiken så tycker jag att det går en ganska klar linje mellan storlek på vader (muskler) och storlek på magen (tjockisar som faktiskt promenerar varje dag i sina liv, dvs).

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag har ganska mycket större fötter och större vader än snittet

Brukar inte du AAS?
Citera
2015-12-04, 23:27
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Brukar inte du AAS?

Jo, men jag hade väldigt stora vader innan också. Jag är ganska säker att mina fötter inte växte av roidsen.
Citera
2015-12-05, 09:00
Medlem
Arne Perssons avatar
Det absolut avgörande för stora vader är muskelbukarnas längd på M. gastrocnemius. Att folk inte skall förstå detta... Längden på en muskelbuk är avgörandes för förmågan att bygga volym på den.
Citera
2015-12-05, 12:08
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Det absolut avgörande för stora vader är muskelbukarnas längd på M. gastrocnemius. Att folk inte skall förstå detta... Längden på en muskelbuk är avgörandes för förmågan att bygga volym på den.

Arne knows what´s up! Precis så är det.
Stora fötter eller inte spelar ingen roll. Själv har jag små fötter, men relativt stora vader.
Har man vader som alá Dennis Wolf (kort muskelutveckling) så spelar det ingen roll vad du än gör, du kommer alltid att ha små vader. Har man som Arnold, en bra längd på vaderna fast att de är tjuriga att få att växa, så gäller det bara att hitta rätt träning som får de att växa.

Små fötter eller inte spelar alltså ingen som helst roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in