• 1
  • 2
2015-12-06, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purdy
Det rcker med ett krkort eller annat ID som de behller i receptionen, medans du gr ditt rende p ambassaden. Har du verkligen varit dr?

Om det nu var du eller ngon annan duktig flashbackare som stod ivgen nr jag skulle upp s varfr i helvete sa du inte att det rckte med ID kort eller krkort!?!?!?!?!?!!!! UTAN KRVDE pass eller en frlustanmlan av passet. Orkar inte jiddra med underbetalda inhyrda vakter eller flashbackare som varit ett par gnger i Thailand och tror sig ha bra koll. Tack fr denna medverkan.

Sista notisen i detta mne frn min sida blir ngot simpelt som Black Out. Engelsk term som ven Thailndska immigrationsdata nrdar anvnder. Datasystemet laggar och tar fr lng tid,datasystemet nere eller delvis nere,upp,nerlnkar laggar saknas eller helt nere. Systemen bypassas flera gnger i veckan fr att kunna slppa in folk verhuvudtaget. TM koden kommer scannas manuellt nr systemen r uppe igen men endast TM koden och inte det resenren skrivit in s nr andra parten av TM ska lmna landet r det blankt (BO) med undantaget av datumet som scannades manuellt vid inresan.
Om nu ngon fattar s finns det allts inga persondata registrerade utan bara ett datum tillsammans med TM och detta kommer jag och min plnka utnyttja nr mitt pass kommer.
Shr har jag ftt det frklarat av folk som kan sin sak och de tar i fler pass under 5 minuter n vad den genomsnittlige flashbackaren gr i hela sitt liv..
Citera
2015-12-06, 07:21
Medlem
Purdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Om det nu var du eller ngon annan duktig flashbackare som stod ivgen nr jag skulle upp s varfr i helvete sa du inte att det rckte med ID kort eller krkort!?!?!?!?!?!!!! UTAN KRVDE pass eller en frlustanmlan av passet.

Ehh, tror du att jag eller ngon annan flashbackare jobbar som "underbetald vakt" vid ambassaden?

Har fr mig att det finns en skylt om att ID kort eller liknande skall lmnas vid receptionen. Passet behver man ju (beroende av orsaken till besket) ha med sig upp till ambassaden. Du kan ju knappast beska dem fr tex ett passbyte, utan att ha passet tillgngligt.
Citera
2015-12-06, 11:54
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Om det nu var du eller ngon annan duktig flashbackare som stod ivgen nr jag skulle upp s varfr i helvete sa du inte att det rckte med ID kort eller krkort!?!?!?!?!?!!!! UTAN KRVDE pass eller en frlustanmlan av passet. Orkar inte jiddra med underbetalda inhyrda vakter eller flashbackare som varit ett par gnger i Thailand och tror sig ha bra koll. Tack fr denna medverkan.

Sista notisen i detta mne frn min sida blir ngot simpelt som Black Out. Engelsk term som ven Thailndska immigrationsdata nrdar anvnder. Datasystemet laggar och tar fr lng tid,datasystemet nere eller delvis nere,upp,nerlnkar laggar saknas eller helt nere. Systemen bypassas flera gnger i veckan fr att kunna slppa in folk verhuvudtaget. TM koden kommer scannas manuellt nr systemen r uppe igen men endast TM koden och inte det resenren skrivit in s nr andra parten av TM ska lmna landet r det blankt (BO) med undantaget av datumet som scannades manuellt vid inresan.
Om nu ngon fattar s finns det allts inga persondata registrerade utan bara ett datum tillsammans med TM och detta kommer jag och min plnka utnyttja nr mitt pass kommer.
Shr har jag ftt det frklarat av folk som kan sin sak och de tar i fler pass under 5 minuter n vad den genomsnittlige flashbackaren gr i hela sitt liv..

Haha ndu. Helt klart r du nu tjurig fr att du r smst.
Citera
2015-12-07, 16:08
Medlem
Att Svenska passkontroller var slappa visste man sedan tidigare men att du skulle ta dig igenom Suvarnabhumi med ett pass p en svart mnniskas bild lter bara fr otroligt d du sjlv som du sger r blond.
Fr inte slapp du fotograferingen i immigration board? Du vet d man blir fotad och de jmfr passet?

Men annars mste jag ge dig + fr en grymt bra berttelse.
Citera
2015-12-07, 16:13
Medlem
meramans avatar
Citat:
Va faen Hur tusan kan jag ha kommit hela vgen till Thailand p brossans pass?!? Ska till grnsen och ordna 2 veckors frlngning imorgon var det tnkt. Jag o brossan var p mallis i somras och vi mste blandat ihop vra pass d.... Nvl lite surt bara att precis alla har missat att se att det inte r jag p passbilden och till rga p allt s r jag rgblond och min bror adopterad frn Sri Lanka p 70 talet. Mitt pass har han hittat hos sig s kanske kan kra line eller skype s han kan visa upp det fr immigration hr?
Kom ner med TG frn Arn 6 Nov och massa jdra pryoelever i incheckning o p flygplatsen som inte kollar nogrannare. Knns som det kan bli lite problem nu?

Hls

S du hade bokat biljett i din brors namn ox? Och fyllt i ankomsthandlingarna med din brors namn och underskrift?

Fr om inte namn stmmer med biljetter och pass s hade du varken kommit ombord p planet eller in i Thailand.

S det lter dessvrre som om din trd i te riktigt r sann...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in